  • 11. Data: 2023-01-24 11:08:39
    Temat: Re: Gogle wylogowało mnie z konta dla mojego bezpieczeństwa
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 10:46, K pisze:
    > albo
    > postawiles to na jakiejs Neostradzie na dynamicznym IP to tylko i
    > wylacznie twoj problem.

    Nie piszemy tutaj o łączach firmowych. Większość użytkowników korzysta
    obecnie z dynamicznego i duża większość w ogóle nie ma publicznego IP
    więc nie fantazjuj :>

    Jeszcze inna sprawa, to może i gdzieś wyślesz z własnego serwera maila
    ale w większości trafi do zakładki "spam" u odbiorcy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-01-24 12:53:00
    Od: K <...@l...com>

    On 24/01/2023 10:08, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Nie piszemy tutaj o łączach firmowych. Większość użytkowników korzysta
    > obecnie z dynamicznego i duża większość w ogóle nie ma publicznego IP
    > więc nie fantazjuj :>

    Nie, nie piszemy tutaj o laczach firmowych tylko o laczach od lokalnych
    ISP ze zwyklym statycznym IP z jakims rev DNS lokalnego ISP w domenie
    .net. W domu tez mam na statycznym IP od lokalnego ISP, nawet bez rev DNS.

    > Jeszcze inna sprawa, to może i gdzieś wyślesz z własnego serwera maila
    > ale w większości trafi do zakładki "spam" u odbiorcy.

    Tak myslalem, ze masz problem z czytaniem ze zrozumieniem i trafiaja do
    ciebie tylko obrazki:
    z Mailcow-a: https://ibb.co/mHfr5b3
    z Gmaila: https://ibb.co/ph0PPpX
    i jeszcze jakbys nie zauwazyl poszlo po IPv6, ktore mam tunelowane z
    he.net czyli okreslilbym to jako adresacja o marnej reputacji :D bo
    nawet Netflix u siebie rozpoznaje ruch z he.net jako vpn w celu
    ominiecia geo blokad.

  • 13. Data: 2023-01-24 15:12:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Jan 2023 11:53:00 +0000, K wrote:

    > Nie, nie piszemy tutaj o laczach firmowych tylko o laczach od lokalnych
    > ISP ze zwyklym statycznym IP z jakims rev DNS lokalnego ISP w domenie
    > .net. W domu tez mam na statycznym IP od lokalnego ISP, nawet bez rev DNS.

    No to wiekszosc takiego nie ma, bo chocby adresow IP nie starczy.
    A wszyscy klienci "internetu komorkowego" ?

    Nawiasem mowiac to juz widzialem dwa poziomy translacji.
    Domowy router w wewnetrznej sieci jedna, ale zewnetrzny adres tez
    mial z "maskarady". Taka to i siec, Moico.

    J.

  • 14. Data: 2023-01-24 15:26:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 15:12, J.F pisze:

    > No to wiekszosc takiego nie ma, bo chocby adresow IP nie starczy.
    > A wszyscy klienci "internetu komorkowego" ?

    Ci to już w ogóle, bo siedzą za routerem operatora i nie mają
    publicznego. Obecnie coraz więcej tego. Mało tego, płaci się za
    publiczny IP dodatkowo. Obecnie Inea nawet zaczyna iść pod górkę i jeśli
    dostaniesz od nich modem z routerem Nokia, to nie możesz nawet
    skonfigurować sobie sieci lan inaczej, niż 192.168.1.1 bo zablokowali a
    bridge wycięli.

    > Nawiasem mowiac to juz widzialem dwa poziomy translacji.
    > Domowy router w wewnetrznej sieci jedna, ale zewnetrzny adres tez
    > mial z "maskarady". Taka to i siec, Moico.

    Bajdurzy o tunelowaniu. Już to widzę jak Kowalski dla jednego maila,
    stawia sobie serwer na modemie z T-Mobile :>

    Brednie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-01-24 16:57:32
    Od: K <...@l...com>

    On 24/01/2023 14:26, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > dostaniesz od nich modem z routerem Nokia, to nie możesz nawet
    > skonfigurować sobie sieci lan inaczej, niż 192.168.1.1 bo zablokowali a

    Tak dlugo jak masz statyczny publiczny i mozesz otworzyc porty na hosta
    w lanie, to nie jest to problem. Wszystkie instancje Mailcow-a mam jako
    virtualki na Proxmoxie na prywatnych IP, na ktore sa przekierowane porty.

    > Bajdurzy o tunelowaniu. Już to widzę jak Kowalski dla jednego maila,
    > stawia sobie serwer na modemie z T-Mobile :>
    >
    > Brednie.

    Cofnij sie moze do pierwszego posta, w ktorym napisalem: "Jeszcze lepiej
    to sobie postawic wlasny serwer poczty (Mailcow) gdy ma sie mozliwosci i
    wiedze."

  • 16. Data: 2023-01-24 17:02:08
    Od: K <...@l...com>

    On 24/01/2023 14:12, J.F wrote:

> [...]
    > Domowy router w wewnetrznej sieci jedna, ale zewnetrzny adres tez
    > mial z "maskarady". Taka to i siec, Moico.

    To tez napisalem w pierwszym poscie, ze ci ktorzy maja wiedze i
    mozliwosci moga sobie postawic wlasny serwer. Logiczne, ze ktos z
    routerem 4/5G takiej mozliwosci nie ma. Tak, dlugo jak sobie mozesz z
    tego IP w tym Moico zmapowac porty do hosta wewnatrz tak dlugo mozesz
    sobie postawic serwer poczty/www/czegokolwiek.

    https://moico.pl/2021/03/05/ip-prywatne-czy-publiczn
    e/

    https://moico.pl/wp-content/uploads/2020/08/MOICO_FA
    Q-INTERNET.pdf <-
    punkty 1.4, 1.5 i 1.6

  • 17. Data: 2023-01-24 19:14:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-01-22 o 19:45, _Master_ pisze:
    > Wiem że nie zrobiłem nic złego i że nie mam żadnego wirusa.
    > instalowałem/testowałem sobie różne systemy na starym laptopie i zapewne
    > raz czy dwa zalogowałem się na swoje konto z takiego systemu testowego,
    > również linuxowego.
    >
    > Wylogowali mnie z windowsa i androida. powodem miała być podejżana
    > aplikacja na windowsie.

    Tak, to jest popieprzone. Mam kilka kont gmail na które rzadko się
    loguję i wiele razy już mi je blokowali. Wystarczyło np., że użyłem
    innej przeglądarki niż wcześniej - na tym samym komputerze. A mój
    operator zmienia mi IP b. rzadko z tego co zauważyłem. Już nie pamiętam
    dokładnie tych cyrków z przywracaniem dostępu do konta. Najśmieszniejsze
    było to, że na takie zablokowane przez nich konto mogłem się bez
    problemu zalogować na telefonie, na którym nigdy nie było na nie logowania.
    Co prawda nie podawałem w ustawieniach tych kont żadnego pomocniczego
    numeru telefonu, tylko dodatkowy email. Dzięki temu mogłem odzyskać
    dostęp, ale trwało to 48h.

    > Jak żyć? ;-)

    Osobiście olałem gmail jako główny email.

  • 18. Data: 2023-01-24 19:40:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 16:57, K pisze:

    > Tak dlugo jak masz statyczny publiczny i mozesz otworzyc porty na hosta
    > w lanie, to nie jest to problem. Wszystkie instancje Mailcow-a mam jako
    > virtualki na Proxmoxie na prywatnych IP, na ktore sa przekierowane porty.

    No przecież piszę, że Inea ma praktycznie statyczny adres i publiczny
    ale daje takie modemy, gdzie nie ma konfiguracji LAN, czyli całe
    mapowanie leży. Może wyślesz ale nic do Ciebie nie przyjdzie bo jak? Za
    router?

    > Cofnij sie moze do pierwszego posta, w ktorym napisalem: "Jeszcze lepiej
    > to sobie postawic wlasny serwer poczty (Mailcow) gdy ma sie mozliwosci i
    > wiedze."

    Przede wszystkim możliwości z którymi jest coraz gorzej.
    Coraz bardziej "bida" w tym zakresie. Nawet żeby dostać revdns jest
    problem, gdzie jest to w sumie podstawą a filtry antyspamowe, które są
    bazą dla wielu serwerów, nie tylko tych co obsługują admini z lat 90'
    wypierdalają w kosmos takie maile. Głupi spamassasin w implementacji
    programu pocztowego to robi i jeśli nie jesteś w white list z dobrym DNS
    to lecisz do kibla.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-01-24 19:58:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 19:14, pueblo pisze:

> [...]
    > numeru telefonu, tylko dodatkowy email. Dzięki temu mogłem odzyskać
    > dostęp, ale trwało to 48h.

    > Osobiście olałem gmail jako główny email.

    Heh a wystarczy mieć takie konto podpięte pod coś, co się używa (np
    telefon) i odkliknąć "TAK, TO JA" i cały problem znika. Tak to właśnie
    jest, jak się nie czyta regulaminu a później ma się pretensje.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-01-24 20:22:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-01-24 o 19:58, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Heh a wystarczy mieć takie konto podpięte pod coś, co się używa (np
    > telefon) i odkliknąć "TAK, TO JA" i cały problem znika. Tak to właśnie
    > jest, jak się nie czyta regulaminu a później ma się pretensje.

    Generalnie nie mam pretensji - jak pisałem olałem ich. Nie mam potrzeby
    i ochoty mieć w telefonie podpiętych kilku, czy kilkunastu kont. Kiedyś
    to nie był problem, ale w pewnym momencie ktoś uznał za wspaniały
    pomysł, żeby tak mocno związać to z smartfonem i wymyślone te mobilne
    autoryzacje. Ja wiem, to dla bezpieczeństwa.
    Mogliby zostawiać ścieżkę dla ryzykantów - masz człowieku opcję, jedyna
    twoja ochrona to to hasło co sobie wymyślisz, więc go nie strać.