  • 21. Data: 2023-01-24 21:17:44
    Temat: Re: Gogle wylogowało mnie z konta dla mojego bezpieczeństwa
    Od: K <...@w...pl>

    On 24/01/2023 18:40, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > ale daje takie modemy, gdzie nie ma konfiguracji LAN, czyli całe
    > mapowanie leży. Może wyślesz ale nic do Ciebie nie przyjdzie bo jak? Za
    > router?

    > Przede wszystkim możliwości z którymi jest coraz gorzej.
    > Coraz bardziej "bida" w tym zakresie. Nawet żeby dostać revdns jest
    > problem, gdzie jest to w sumie podstawą a filtry antyspamowe, które są
    > bazą dla wielu serwerów, nie tylko tych co obsługują admini z lat 90'
    > wypierdalają w kosmos takie maile. Głupi spamassasin w implementacji
    > programu pocztowego to robi i jeśli nie jesteś w white list z dobrym DNS

    Ani Google ani Outlook na to nie patrzy bo wazniejsza jest reputacja, a
    i sam Spamassassin to przeszlosc i dzis jego miejsce zajmuje RSpamd.
    Szczegolnie w dobie wszelakich chmur. Natomiast czego uzywaja Gmail i
    Outlook to nie wiem. Na pewno nie topornego pisanego w Perlu SA. Jak juz
    pisalem, firmy w ktorych to skonfigurowalem problemow nie maja. W jednej
    firmie ktora wysyla kilkaset maili na koniec miesiaca z FV trzeba bylo
    troszke zwolnic z iloscia na minute bo Gmail ma jakis rate limit. Sam na
    swoim prywatnym odpisuje rekruterom ktorzy sie hostuja w Gmailu i
    Outlooku i wszystko dochodzi. Podstawa to dobra konfiguracja serwera.

  • 22. Data: 2023-01-24 21:20:12
    Od: K <...@w...pl>

    On 24/01/2023 19:22, pueblo wrote:

    > Generalnie nie mam pretensji - jak pisałem olałem ich. Nie mam potrzeby
    > i ochoty mieć w telefonie podpiętych kilku, czy kilkunastu kont. Kiedyś
    > to nie był problem, ale w pewnym momencie ktoś uznał za wspaniały
    > pomysł, żeby tak mocno związać to z smartfonem i wymyślone te mobilne
    > autoryzacje. Ja wiem, to dla bezpieczeństwa.
    > Mogliby zostawiać ścieżkę dla ryzykantów - masz człowieku opcję, jedyna
    > twoja ochrona to to hasło co sobie wymyślisz, więc go nie strać.

    Gorzej jak ktos z twojego przejetago konta kogos oszuka. Wtedy pretensje
    bedziesz mial zarowno ty jak i ten oszukany dlaczego nie ma dodatkowych
    zabezpieczen. Sam operator tez bedzie musial sie troche napracowac
    dostarczajac chociazby logi, a to jest juz dodatkowa praca ktora kosztuje.

  • 23. Data: 2023-01-29 12:18:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Jan 2023 21:55:12 +0000, K <...@l...com> wrote:
    > wszelkiej masci chujowe serwery, ktorych admini mentalnie utkwili w
    > latach 90.

    Połowy maili nie dostaniesz. Miliony serwerów nie obsługuje TLS.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2023-01-29 12:21:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2023 09:46:11 +0000, K <...@l...com> wrote:
    > postawiles to na jakiejs Neostradzie na dynamicznym IP to tylko i
    > wylacznie twoj problem.

    Nie tylko dynamicznym. Na łączu ze stałym IP w T-Mobile też nie
    postawisz (wysyłającego) serwera SMTP, bo T-Mobile z automatu zgłosił
    wszystkie udostępnianie klientom klasy połączeniowe z GSM do rbl.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2023-01-29 12:46:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2023 15:57:32 +0000, K <...@l...com> wrote:
    > Tak dlugo jak masz statyczny publiczny i mozesz otworzyc porty na
    > hosta
    > w lanie, to nie jest to problem.

    Jest problem, ze stałego IP w T-Mobile nic nie wyślesz z postawionego
    serwera SMTP.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2023-01-31 12:40:58
    Od: K <...@l...com>

    On 29/01/2023 11:18, Marek wrote:

    > Połowy maili nie dostaniesz. Miliony serwerów nie obsługuje TLS.

    To nie jest moj problem, a z praktyki wiem (przy wysylaniu), ze raczej 1
    na kilkaset/kilkatysiecy.

  • 27. Data: 2023-01-31 12:42:24
    Od: K <...@l...com>

    On 29/01/2023 11:21, Marek wrote:

    > Nie tylko dynamicznym. Na łączu ze stałym IP w T-Mobile też nie
    > postawisz (wysyłającego) serwera SMTP, bo T-Mobile z automatu zgłosił
    > wszystkie udostępnianie klientom  klasy połączeniowe  z GSM do rbl.

    Dlatego napisalem, ze tam gdzie sa mozliwosci. Swoja droga ciekawe, bo
    sa serwery ktore nie maskuja IP klienta i pozniej te docelowe wycinaja
    takie maile.

  • 28. Data: 2023-01-31 12:43:25
    Od: K <...@l...com>

    On 29/01/2023 11:46, Marek wrote:

    > Jest problem, ze stałego IP w T-Mobile nic nie wyślesz z postawionego
    > serwera SMTP.

    To bym do takich celow nie bral T-Mobile.

  • 29. Data: 2023-02-02 10:28:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Jan 2023 11:40:58 +0000, K <...@l...com> wrote:
    > To nie jest moj problem, a z praktyki wiem (przy wysylaniu), ze
    > raczej 1
    > na kilkaset/kilkatysiecy

    Wystarczy ten jeden byle był ważny.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2023-02-02 10:31:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 Jan 2023 11:43:25 +0000, K <...@l...com> wrote:
    > To bym do takich celow nie bral T-Mobile.

    Pozostali komorkowi też mają PBL na swoich klasach przy stałych IP.

    --
    Marek