    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: HDD -- błąd
    Date: Sun, 12 Jun 2022 02:46:23 +0200

    Kopiowałem partycję -- 286 GB, w tym 52.57 GB wolnego...
    Po skopiowaniu sprawdziłem bajt po bajcie -- co najmniej
    jeden plik skopiował się z błędem. Dysk do VBoxa 36.1 GB
    zawiera co najmniej jeden bajt inny na kopii... 90% tego
    pliku nie zawiera błędu; pozostałych %% zweryfikować nie
    mogę, gdyż nie mam SWAPu (mogę postawić, ale nie brak mi
    ochoty) a brak mi RAMek...

    Total Commander trzykroć porównał dwa (oryginał z kopią)
    pliki i trzykroć znalazł różnicę pomiędzy nimi... Odpada
    ewentualność użycia tego pliku podczas kopiowania itp...

    Problem nie wynika z wielkości pliku -- większe pliki
    skopiowały się bez widocznych błędów.

    Podobne błędy znajdowałem wcześniej -- o czym pisałem na
    tej grupie, lub podobnych...

    Partycję kopiowałem na nowy dysk, który niedawno kupiłem.
    Partycja nie jest systemową, dlatego mogłem porównać bajt
    do bajta kopię ze źródłem. Znalazłem więcej różnic, ale
    w plikach, które mogły być użyte pomiędzy skopiowaniem
    i sprawdzeniem; obie partycje (źródłowa i kopia) były
    odmontowana podczas kopiowania...

    -=-

    Oba dyski (źródłowy i docelowy) nie przegrzały się podczas ww.
    kopiowania. Dysk, na którym znalazł się błąd był podłączony
    jako normalny dysk w laptopie, zaś źródłowym był dysk wstawiony
    w miejsce optycznego napędu.

    Dyski kopiowałem partycjami partycjonerem -- nie kopiowałem
    całych dysków. Kupiłem 3 dyski i wszystkie 3 wmontowałem
    w dwa różne laptopy.

    --