eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ INTERIA] nie wiem, czy było. › Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Date: Sun, 6 May 2012 13:04:03 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 47
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <jo5fpa$vla$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1336302243 23117 82.143.187.50 (6 May 2012 11:04:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 May 2012 11:04:03 +0000 (UTC)
    X-User: jjll
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2447598
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
    > http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
    rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
    > W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
    > produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.

    No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba mniej
    niz obecne.

    > Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.

    No coz, byl tu podawany przyklad greckiego taksiarza, ktory przejechal
    mercem dwa miliony. Ale silniki zuzyl trzy.

    > Po takim przebiegu
    > przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
    > dalszej, bezpiecznej jazdy.

    Chyba silnik. Bo samochod niekoniecznie - chyba zeby tak wszystko wymienic.

    Tylko ze ... remontow juz nikt nie robi. Nawet u nas w kraju.
    Sie nie oplaca. Co czesciowo wynika wlasnie z trwalosci silnika - wytrzyma
    300 tys, auto w miedzyczasie ma ponad 10 lat ... i remont sie zwyczajnie
    nie oplaca. Po cholere drogi silnik w starym rdzewiejacym zlomie ?
    Niektorym moze sie oplacac ... to sobie wstawi z rozbitka.

    > Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
    > czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
    > nieopłacalny.

    Ta sama zasada. No coz, wszystko sie zuzywa, po cholere projektowac cos na
    milion km, jak po 300 tys i tak trafi na zlom ?

    > Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
    > mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
    > trzeba wymienić od razu całą lampę.

    Ale tez diody sie zasadniczo nie przepalaja, choc praktyka bywa inna :)

    > Podobnie jest z częściami do
    > motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
    > zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
    > na nowy.

    Owszem, ale to chyba czesciowo tez kwestia proporcji cenowych - zamiast
    placic za regeneracje lepiej kupic nowy. Czesto nowy pojazd.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: