-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Date: Sun, 6 May 2012 13:04:03 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 47
Message-ID: <1...@4...net>
References: <jo5fpa$vla$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1336302243 23117 82.143.187.50 (6 May 2012 11:04:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 6 May 2012 11:04:03 +0000 (UTC)
X-User: jjll
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2447598
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
> http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba mniej
niz obecne.
> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.
No coz, byl tu podawany przyklad greckiego taksiarza, ktory przejechal
mercem dwa miliony. Ale silniki zuzyl trzy.
> Po takim przebiegu
> przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
> dalszej, bezpiecznej jazdy.
Chyba silnik. Bo samochod niekoniecznie - chyba zeby tak wszystko wymienic.
Tylko ze ... remontow juz nikt nie robi. Nawet u nas w kraju.
Sie nie oplaca. Co czesciowo wynika wlasnie z trwalosci silnika - wytrzyma
300 tys, auto w miedzyczasie ma ponad 10 lat ... i remont sie zwyczajnie
nie oplaca. Po cholere drogi silnik w starym rdzewiejacym zlomie ?
Niektorym moze sie oplacac ... to sobie wstawi z rozbitka.
> Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
> czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
> nieopłacalny.
Ta sama zasada. No coz, wszystko sie zuzywa, po cholere projektowac cos na
milion km, jak po 300 tys i tak trafi na zlom ?
> Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
> mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
> trzeba wymienić od razu całą lampę.
Ale tez diody sie zasadniczo nie przepalaja, choc praktyka bywa inna :)
> Podobnie jest z częściami do
> motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
> zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
> na nowy.
Owszem, ale to chyba czesciowo tez kwestia proporcji cenowych - zamiast
placic za regeneracje lepiej kupic nowy. Czesto nowy pojazd.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.12 13:14 Liwiusz
- 06.05.12 14:19 neoniusz
- 06.05.12 16:30 Dysiek
- 06.05.12 19:21 szufla
- 07.05.12 16:16 Marek Dyjor
- 07.05.12 16:24 Kajetan Malkontowicz
- 07.05.12 16:26 anacron
- 07.05.12 16:59 Marek Dyjor
- 07.05.12 17:04 anacron
- 07.05.12 20:06 MarcinJM
- 07.05.12 20:32 neoniusz
- 07.05.12 22:07 Cavallino
- 07.05.12 23:00 megrims
- 07.05.12 23:14 szufla
- 08.05.12 10:17 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław