eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polip › Info z UKE
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 258

  • 131. Data: 2011-03-07 21:54:44
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 15:27:06 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Dnia 2011-03-07, o godz. 12:41:51
    > Smok Eustachy <s...@w...pl> napisał(a):
    >
    >> No ale mało kto w chacie potrzebuje stałe IP, stąd nie ma rynku na
    >> takie rozwiązania. UPC daje półstały.
    >
    > Półstały? Jakaś definicja co to za psowydra?

    Zmienia się jak wepniesz inną kartę sieciową.
    A zapotrezbowanie na stałe
    > publiczne IP jest - oceniam że u mnie około 10-15 % wykupuje taką usługę
    > dodatkowo.
    >
    No i co to jest?


  • 132. Data: 2011-03-08 00:23:16
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 07.03.2011 cyber_no_@_spam_sarocom.net <cyber_no_@_spam_sarocom.net>
    napisał/a:
    >> no tak ... tylko co ? mam dla przykładu 1000 klinetów, każdemu sprzedaję
    >> do 5Mbps i kupię sobie łącze 20Mbitów. Gwarantuję, że do mojego routera
    >> brzegowego będzie zawsze 5Mbitów - a to, że nie kupiłem więcej łącza to co
    >> ? Tak nie można ... :) gdzieś trzeba zdefiniować ten "internet" :)
    > to akurat mozna latwo wyegzekwowac. wystarczylby obowiazek raportowania to
    > UKE ilosci abonentow (co juz robimy) oraz sumy kupowanych lacz. mozna
    > przeciez okreslic odgornie dopuszzcalne proporcje jednego do drugiego.
    hm...
    tak sobie z ciekawosci zrobilem male podsumowanie i podzielilem sume
    "udostepnionych" pasm klientow (zawiera jakas tam czesc lacz
    serwisowych/nieaktywnych itepe) i ruchu generowanego przez router ktory to
    obsluguje.

    Wielkosc ruchu wzieta z interfejsu do sieci szkieletowej, w percentylu.
    Stosunek (czyli magiczny overbooking) to... 87.

    Jak wezme wartosc maksymalna ruchu (pojedyncze piki) - spada do ok 70-ciu.

    Nie wiem ilu z tego to sa realni klienci a ile jakies urzadzenia/konta
    serwisowe - ale podejrzewam ze wiekszosc ;)

    Do granic kontraktow na laczach - daleko - bym powiedzial ze sumaryczne
    obciazenie lacz "zagranicznych" (liczone wg percentyla) to jakes 60%
    kontraktow. PLIX/PIX-a nie licze.

    Wiec - jakie mialy by byc te dopuszczalne proporcje? Skoro mam oberbooking ok
    70 ;)

    (a - niuans jest taki ze dajemy klientom indywidualnym w standardzie po
    25mbit.. albo i wiecej - przy malych kontraktach oczywiscie overbooking bylby
    duzo mniejszy)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/
    Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!


  • 133. Data: 2011-03-08 01:04:09
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: sqniC <s...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2011-03-07 20:22, Slawek Kotynski pisze:
    >
    > Poprawiamy problem i idziemy do klienta sprawdzać, że jest dobrze? ;)
    >

    Zdecydowanie nie, jeśli masz usługę OK to 9X% serwisów wygląda tak, że
    problem leży po stronie sprzętu lub niewiedzy Klienta - każdy ISP w tym
    temacie opowie Ci dziesiątki anegdot, zresztą poczytaj sobie ten wątek.

    Ważniejsze co z takim fantem zrobią GSMowcy co po radiu oferują dostęp o
    prędkości dziesiątek megabitów?
    Co zrobią z takim zgłoszeniem wielkie telekomy dla których wyznacznikiem
    granic możliwości technicznych jest marketingowy bełkot w TV a nie
    rzeczywistość?

    --
    Pozdr.

    Sebastian Szczepański


  • 134. Data: 2011-03-08 07:24:55
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-03-07 12:02, Icek pisze:
    >> całej listy bo to przesada ale sądzę że reklama łącza powinna - jeśli
    >> podaje max download powinna zawierać jeszcze - nie mniejszą czcionką -
    >> 2 inne parametry i tu się trzeba zastanowić jakie - moja propozycja to
    >> max prędkość up - bo ona jest imo dość znacząca i klasę łacza.
    >
    > max up, max down, gwarantowany up, gwarantowany down, sredni czas
    > dostępu, maksymalna strata pakietów

    strapa pakieow powiadasz ... no i lapiesz sie na mine .. w uproszczeniu:
    padnie patchcord pomiedzy komputerem klienta a zabawko-routerem/modemem
    whatever
    Klient wini dostawce -> aby udowodnic niewinnosc musisz oddac patchcord
    najlepiej do laba gdzie bedzie zrobiona ekspertyza na twoj koszt ... po
    tym mozesz sie sadzic z klientem o koszty ... chyba nie o to chodzi ...

    --
    bluuu


  • 135. Data: 2011-03-08 07:44:20
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-03-05 22:41, Tomasz Śląski pisze:
    > W dniu 2011-03-05 21:54, Andrzej pisze:
    >
    >> Cóż, daj mi 5/5 z limitem 25 GB a wezmę od ręki. Nie każdy klient to
    >> ssacz pospolity robiący backup internetu. Niestety większość operatorów
    >> tak traktuje każdego klienta, a reklamację jak próbę wyłudzenia. Skoro
    >> temat pojawił się w UKE to znaczy, że nie jest to wyjątek ale reguła.
    >
    > Problem wygenerowały GSMy. To ich reklamy zrobiły wodę z mózgu
    > użytkownikom, wyrządzając przy okazji szkody w całej branży. No ale cóż
    > - skoro w działach sprzedaży wszędzie zdaje się rządzić jogurt i pasta
    > do zębów...
    >

    No wlasnie i chyba tutaj lezy problem. GSMy zamiast reklamowac MOBILNY
    dostep do internetu (bo to wlasnie taka usluge de facto sprzedaja)
    zaczely wciskac swoja oferte do domow jako alternatywe.
    Jako rozwiazanie mobilne sprawdza sie dobrze, ale o tym w reklamach za
    bardzo nie bylo (chyba tylko orange zakamuflowal slowo "mobile" w
    ofercie. I to chyba sedno. Podejrzewam ze najwiecej reklamacji i
    zarzutow tyczy sie wlasnie tego.

    --
    bluuu


  • 136. Data: 2011-03-08 08:26:09
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-03-07 16:28, Icek pisze:

    > tak, parę razy też coś takiego u nas było ;)

    Ja za to kilka lat temu odstawiłem numer w odwrotną stronę. Enea
    przysłała info, że wyłączają prąd na cały dzień, w miejscu, gdzie mamy
    duży węzeł. No to OK, agregat na hak do auta i jedziemy. O 'zamówionej
    godzinie' prąd nadal jest. Godzinę później - również. No to zadzwoniłem
    do Enea. Operator chyba spadł z krzesła (bo milczał chwilę), gdy
    zapytałem "dlaczego jest prąd?" Okazało się, że wyłączyli tylko drugą
    połowę ulicy.

    :-)

    --
    Ślązak


  • 137. Data: 2011-03-08 08:31:46
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-07, o godz. 16:27:26
    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > jak nie masz dostępu do swojej infrastruktury 24x7x365 to masz
    > problem. Ja bym nie zezwolił na taki stan. Często serwis naprawia u
    > nas awarie w nietypowych godzinach. Czy to, że gdzieś skończył się
    > prąd np. o 20 gdy spółdzielnia jest zamknięta to znaczy, że klient ma
    > być bez internetu do rana ??

    Problem jest taki że czasami nawet mając dostęp się nie dostaniesz bo
    jakiś baran się uprze. Klej czy druty w zamku też przećwiczyłem a
    uzyskanie zgody na rozwiercenie zamka nie moich drzwi trwało. I
    niestety czasami jest tak że nie masz alternatywy by przenieść węzeł
    gdzie indziej bo np. koszty wybudowania łącza są nieakceptowalne.

    >
    > >> Chcieć znaczy móc.
    > >
    > > Ok - to ja chcę samochód w typie Mazdy 5 i żeby kosztował nowy 5
    > > tysięcy PLN i palił 2 litry paliwa na 100km. Chcę. Teraz ty wskaż
    > > jak mogę go mieć.
    >
    > nie prowokuj ;)
    >
    > http://allegro.pl/super-okazja-mazda-z-gazem-i148602
    6736.html
    >
    > Zalewasz 2 litry, jak się skończy to pchasz ;P

    Nowy. I w typie Mazy 5 - to van a nie kombiak. Wiem bo sam mam 626 :-P

    > oooooo ;) miałem. Mamy tam podtynkowe rury RL37. Mało tam miejsca.
    > Mamy tam też już magistralę światłowodową.

    A ja miałem żądanie zainstalowania instalacji przeciwpożarowej i po
    przedstawieniu projektu zakaz położenia chociażby metra kabla i wbicia
    jednego kołka czy gwoździa.

    > raczyłem więc tym bardziej przez taki węzeł idzie większa ilość ruchu
    > i brak UPSa niest nieodpowiedzialnością (w mojej ocenie)

    Akurat tam gdzie miąłem problem jest ciut więcej urządzeń i UPS tylko
    że niestety nie na kilkanaście godzin.

    > Cały czas podkreślam: od Ciebie zależy jak awaryjną sieć budujesz

    Nie masz racji bo część warunków zmienia się po budowie sieci. I często
    o nich nie wiesz do czasu awarii. Możesz się oczywiście sądzić z
    administratorem czy właścicielem ale jak napisałem to długotrwałe a
    klientów i tak nie obchodzi.

    Zdrówko


  • 138. Data: 2011-03-08 09:19:11
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "Lee" <l...@p...onet.pl>

    > (...)
    >> Nasi dzielni ustawodawcy zapomnieli też o sieciach które trzymają
    >> parametry zapisane w umowie ale np. ping do popularnych stron mają cały
    >> czas 3 sekundowy.
    >> Na nic taki internet (komórkowy) gdzie można szybko ściągać pornosy ale
    >> nie da się rozsądnie korzystać z ssh czy zdalnego pulpitu.
    >
    > Z całym szacunkiem, ale całkowicie nie zgodze sie z twoją opinią. Około
    > 80-90% abonentów w ogóle nie wie co to jest ping i ich to nie interesuje.
    > Ważne dla nich jest żeby strony szybko chodziły, multimedia się ściągały,
    > i maile wysyłały. A do tego STABILNY ping na poziome nawet 3 sekund jest
    > odpowiedni i niczego nie psuje. A o żadnym ssh czy zdalnym pulpicie w
    > życiu nie słyszeli.

    Przecież taki ping jest miarą wolnego działania wielu usług choćby NNTP


  • 139. Data: 2011-03-08 09:20:23
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "Lee" <l...@p...onet.pl>

    >> A do tego STABILNY ping na poziome nawet
    >>> 3 sekund jest odpowiedni i niczego nie psuje.
    >>>
    >>> --
    >>> pozdrawiam
    >>> Darek
    >>
    >> Do grania w dynamiczne gry potrzebny jest ping maximum 50-70 ms -
    >> później jest już tylko gorzej. Mam w sieci jednego namiętnego gracza WoW
    >> niby tam ping duzo nie robi ale odkąd do WoWa mamy 40ms to gracz jest w
    >> siódmym niebie.. (kiedyś było 150 ms)
    >
    > No widzisz masz jednego gracza a ilu abonentów? Pisałem że dla większości
    > nie dla wszystkich, i oczywiście dla graczy również nie.

    VoIP nie działa


  • 140. Data: 2011-03-08 09:59:52
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "Daniel Kulesza" <k...@t...pl>

    > Często takie sytuacje już są robione z pełną premedytacją. Dla mnie to
    > próby wyłudzenia pieniędzy.
    >
    > Najczęściej jak dzwoni klient to mówi, że Internet nie dział 3,5,7 dni. Na
    > pytanie dlaczego dopiero teraz dzwoni odpowiada "bo myślałem, że się samo
    > naprawi". Oczywiście chce rekompensaty za te wszystkie dni. Dopiero jak
    > się go prosi o złożenie reklamacji (czyli wszystko na piśmie) rezygnuje,
    > bo wie, że po prostu kłamie.
    >
    > Statystycznie w sieci 90% usterek to wina klienta.
    >
    > - wyłączona karta sieciowa
    > - odłączony kable sieciowy
    > - źle wpisany login i hasło
    > - zawirusowany i/lub źle działający komputer
    > - zresetowane routera do ustawień fabrycznych
    > - nie podłączenie urządzeń do prądu
    >
    >
    > i teraz nie wyobrażam sobie sytuacji w której klient nie płaci, bo uznał,
    > że coś jest nie tak.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Daniel
    >
    > p.s. przed chwilą odebrałem telefon, że znowu internet nie działa. 2 dni
    > temu Pani wpisywała złe hasło, teraz wyłączyła sobie kartę sieciową.

    Swego czasu miałem takiego dostawcę internetu bezprzewodowego:
    - internet permanentnie nie działał w godzinach popołudniowych czy
    wieczornych
    - telefoniczne zgłoszenia usterek przyjmował jak i wszelkie prace wykonywał
    wyłącznie w godzinach rannych w dni robocze
    - i też jak się zgłaszało to opowiadał historie o zawirusowanym komputerze
    itp itd

    Podziękowaliśmy mu nie tylko my bo zdecydowanie za dużo troski o swoje
    interesy wykazywał w porównaniu z tym, co był w stanie nam oferować.

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: