  • 31. Data: 2022-11-21 14:35:11
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-11-2022 o 13:49, J.F pisze:

    > W tym przypadku calosc, tzn zmontowanie.

    No to my też będziemy mieli auto "produkowane w Polsce".
    A że tylko skręcimy śrubki, to inna sprawa.

    > Kupujesz volvo w polskim salonie, i co - statkiem z Chin przyplynęło?

    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > Ciekawe, ile nas to kosztowało.

    Dużo więcej niż było warte, ale dużo mniej niż jeszcze pis na te popisy
    zmarnuje.

    > A kogo wzmacniać?
    > VW, PSA, Renault?

    Albo koreańców.
    Kogokolwiek, byle z cywilizowanego świata.

    > W Jaworznie?

    Aż tak dokładnie to się nie rozpisywali.
    Po prostu w tym samym czasie ogłosili plany wejścia na europejski rynek.

    No o tym piszę.
    O czymś w rodzaju bana ha Huaweia....

  • 32. Data: 2022-11-21 15:16:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 14:35:11 +0100, Cavallino wrote:

    > No to my też będziemy mieli auto "produkowane w Polsce".
    > A że tylko skręcimy śrubki, to inna sprawa.

    No ale co - volvo w Szwecji skrecane, z chinskich czesci?

    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > Dużo więcej niż było warte, ale dużo mniej niż jeszcze pis na te popisy
    > zmarnuje.

    Pewnie tak, ale mnie troche fascynuje ten koszt.
    Normalnie to chyba nie są tanie rzeczy ... jakas znizke dostali na
    okres prototypu, czy tylko opcje uzycia kupili ?

    > Albo koreańców.
    > Kogokolwiek, byle z cywilizowanego świata.

    Moze i racja.

    > Aż tak dokładnie to się nie rozpisywali.
    > Po prostu w tym samym czasie ogłosili plany wejścia na europejski rynek.

    No - plany moga miec. Pomysl na montownie/fabryke w Polsce tez mogą
    miec. Niezaleznie od projektu Izera.

    J.

  • 33. Data: 2022-11-21 16:39:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.11.2022 o 13:23, J.F pisze:

    > No chyba, ze taka przyszlosc motoryzacji - chinczyki bedą dostarczac
    > prawie wszystko, a lokalne firemki zaprojektują lusterka.

    Od lusterek odchodzi się.

  • 34. Data: 2022-11-21 17:06:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 16:39:26 +0100, ii wrote:

    > Od lusterek odchodzi się.

    No nie wiem. Kiedys ciezarowki chcialy odejsc, to sie okazalo, ze
    przepisy rzecz swieta - lusterka muszą byc.

    Prawde mowiąc ... jak sie w starym samochodzie kamery popsują
    i naprawa bedzie droga ... to pewnie jezdzilbym bez.
    A lusterka są tanie :-)

    J.

  • 35. Data: 2022-11-21 18:50:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-21 o 15:16, J.F pisze:

    > No - plany moga miec. Pomysl na montownie/fabryke w Polsce tez mogą
    > miec. Niezaleznie od projektu Izera.

    Mają przyczółek na Białorusi, ale jakoś stamtąd trudno
    zaatakować europejskie rynki.
    I nie oszukujmy się - te modele z Borysowa jakoś
    nie zawojowały szczególnie europejskich dróg.
    Z Polski na pewno będzie łatwiej, bo to już UE
    i na pewno będą próbować. Ale jak sądzę uzgodnienia w tej sprawie
    nadal muszą odbywać się na szczeblu ministerialnym,
    więc potrzebni dyplomaci a nie kłusownicy.

  • 36. Data: 2022-11-21 19:04:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-21 o 16:39, ii pisze:

    > Od lusterek odchodzi się.

    Prawie wszystkie elementy samochodów są produkowane w Polsce. Skąd takie
    kompleksy? Nie produkuje się elektroniki, ale chyba w Europie to żaden
    kraj tego nie robi - wszystko idzie z importu z Azji.
    Mamy 10% PKB z przemysłu motoryzacyjnego. A Polska jest potęgą, choć nie
    ma własnej marki. Zresztą podobnie jest np. w AGD - mimo braku własnych
    marek produkuje się u nas najwięcej w Europie. Wszystkie te Bosche,
    Siemensy, Samsungi, LG, itp...
    T.

  • 37. Data: 2022-11-21 19:18:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.11.2022 o 17:06, J.F pisze:

    > No nie wiem. Kiedys ciezarowki chcialy odejsc, to sie okazalo, ze
    > przepisy rzecz swieta - lusterka muszą byc.

    Ile to przetrwa?

    > Prawde mowiąc ... jak sie w starym samochodzie kamery popsują
    > i naprawa bedzie droga ... to pewnie jezdzilbym bez.
    > A lusterka są tanie :-)

    Zaraz nie będziesz miał samochodu a przejmujesz się lusterkami :-)

  • 38. Data: 2022-11-21 19:26:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.11.2022 o 19:04, T. pisze:

> [...]
    > ma własnej marki. Zresztą podobnie jest np. w AGD - mimo braku własnych
    > marek produkuje się u nas najwięcej w Europie. Wszystkie te Bosche,

    ... i cukier, i węgiel :-)

  • 39. Data: 2022-11-21 23:02:23
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-21 o 19:26, ii pisze:

    > ... i cukier, i węgiel :-)

    Też eksportujemy. Do Niemiec z niemieckich cukrowni...
    Polecam posłuchać Gabriela Janowskiego na YT.
    T.

  • 40. Data: 2022-11-22 05:19:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-11-2022 o 15:16, J.F pisze:

> [...]
    > Normalnie to chyba nie są tanie rzeczy ... jakas znizke dostali na
    > okres prototypu, czy tylko opcje uzycia kupili ?

    A kto powiedział, że pis kupuje coś ze zniżkami?
    Płacą normalną cenę, albo jeszcze zawyżoną, bo z kosztami łapówek.

    > No - plany moga miec. Pomysl na montownie/fabryke w Polsce tez mogą
    > miec. Niezaleznie od projektu Izera.

    Pewnie traktują Izerę jak montownię, stąd ten zbieg czasowy.
    Ale ponoć chcą też fabrykę na Słowacji postawić....