  • 1. Data: 2022-06-06 05:51:49
    Temat: Jaja po całości.
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Potrzebne mi 100 sztuk cyfrowego potencjometru AD5290.
    Normalnie kupowane po około 25 zł dotąd. No ale ostatni nigdzie nie ma,
    więc zacząłem szukać u kitajców.

    Znalazłem na Alibabie, poprosiłem paru dostawców o ofertę na te 100 szt.
    Jeden mi napisał 145 USD. Myślę sobie, czyli 1.45 USD za sztukę, biere.

    A ten, że to jest cena za sztukę, i że myślał że ja wiem. No jebłem :)

  • 2. Data: 2022-06-06 07:36:22
    Temat: Re: Jaja po całości.
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    sundayman wrote:

    > A ten, że to jest cena za sztukę, i że myślał że ja wiem. No jebłem :)

    Wszystko się zgadza. Wg niektórych doniesień sporą część problemów
    zaopatrzeniowych generują chińscy hoarderzy. Jak Ci zależy, to
    wyskoczysz z tych 145 dolców, jak nie, to tłumacz klientowi, że Putin
    roznosi kowida i ogólnie jest zima, więc musi być zimno. Możesz też
    pójść do Mousera, kupić 12 zestawów ewaluacyjnych tego scalaka za pół
    chińskiej ceny i sobie wylutować. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2022-06-06 09:48:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 07:36:22 +0200, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > roznosi kowida i ogólnie jest zima, więc musi być zimno. Możesz też
    > pójść do Mousera, kupić 12 zestawów ewaluacyjnych tego scalaka za pół

    W Mouserze sie skonczą :-)

    Natomiast ... czy to nie jest jakis specjalny proces technologiczny?
    Bo moze po prostu spadly z planu, czy tam - sa w planie, ale pozniej.

    Gdzies na to sie chyba naklada model handlu scalakami - jakis
    hurtownik zamawia i potem sie kisi z towarem, albo nie zamawia,
    i klient czeka rok ...

    J.

  • 4. Data: 2022-06-06 10:25:30
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > W Mouserze sie skonczą :-)

    I to zaraz. Więc biegusiem, biegusiem. Sam wydrenowałem Digikey z
    MOSFETów w LFPAK56, to wiem, co mówię. ;-P

    > Gdzies na to sie chyba naklada model handlu scalakami - jakis
    > hurtownik zamawia i potem sie kisi z towarem, albo nie zamawia,
    > i klient czeka rok ...

    Statystycznie to się musi zdarzać, ale teraz mamy kumulację. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2022-06-06 12:03:02
    Od: MKi <...@...com>

    W dniu 2022-06-06 o 05:51, sundayman pisze:
> [...]
    > Jeden mi napisał 145 USD. Myślę sobie, czyli 1.45 USD za sztukę, biere.
    >
    > A ten, że to jest cena za sztukę, i że myślał że ja wiem. No jebłem :)

    Mam bardzo podobny problem - AD5293.
    Kupiłem (w Mouserze) MCP41HV51.
    Nie tak dobry, nieco niższe napięcie, grubszy skok - ale urządzenie
    działa. Oczywiście inne PCB.
    Sprawdź, może coś z oferty Microchipa Ci podpasuje.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 6. Data: 2022-06-06 16:36:44
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 07:36:22 +0200, Piotr Wyderski wrote:
    > Wszystko się zgadza. Wg niektórych doniesień sporą część problemów
    > zaopatrzeniowych generują chińscy hoarderzy. Jak Ci zależy, to

    Dokładnie.
    Można by książkę napisać.

    ...Potrzebowaliśmy ze dwa tysiące szt. pewnych ATXMEGA, broker mówi, że
    ma po ... prawie tysiąc PLN/szt. :)) Normalnie to kosztują 20PLN/szt.

    Po kilku godzinach dzwoni czy bierzemy? bo inni klienci się w kolejce po
    to ustawiają. :)

    Cuda Panie, cuda.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2022-06-06 19:47:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 6 czerwca 2022 o 16:36:51 UTC+2 MiSter napisał(a):
> [...]
    > ma po ... prawie tysiąc PLN/szt. :)) Normalnie to kosztują 20PLN/szt.
    >
    > Po kilku godzinach dzwoni czy bierzemy? bo inni klienci się w kolejce po

    To wzieliście?
    Czy inni z kolejki "kupili"? ;>

  • 8. Data: 2022-06-06 22:21:16
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > To wzieliście?
    > Czy inni z kolejki "kupili"? ;>

    Dla nas za drogo było.
    Ale znam firmy które były/są zmuszone kupić, w przeciwnym razie
    konsekwencje, nierzadko bardzo bolesne.

  • 9. Data: 2022-06-07 01:12:20
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I to zaraz. Więc biegusiem, biegusiem.

    musiałbym się opić acetonem :)
    To jest potencjometr cyfrowy, o tyle nietypowy że zasilanie do 20V.
    Już cena 6 USD była wysoka a co dopiero więcej :)

    Prędzej przeprojektuję układ ( właściwie już to zrobiłem, tylko nie
    sprawdziłem jeszcze ) i wstawię inny potencjometr za 5 zł.

    Nie wiem co trzeba mieć w bani, żeby kupić ten chip za 145 USD.
    Gdyby on był cały ze złota to byłby mniej wart :)

  • 10. Data: 2022-06-07 01:16:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-06-06 o 12:03, MKi pisze:
    > Sprawdź, może coś z oferty Microchipa Ci podpasuje.

    już to zrobiłem jakiś czas temu, mam nawet te układy kupione i leżą.
    Ale nie przetestowałem jeszcze i pomyślałem, że najprędzej będzie kupić
    te AD i mieć w dupie, bo czas goni.

    No ale w tej sytuacji nie mam wyboru.