  • 1. Data: 2022-06-07 18:33:17
    Temat: Programowanie 28C64B na płytce
    Od: Piotr C <k...@g...com>

    Takie pytanie - EEPROM 28C64B, 28-pin DIP. Czy jest praktyczna możliwość
    zaprogramowania go na płytce, bez wylutowania? Jak to najprościej zrobić? Programator
    którym będe dysponował to chiński TL866II+.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-06-07 18:40:44
    Temat: Re: Programowanie 28C64B na płytce
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 07.06.2022 o 18:33, Piotr C pisze:
    > Takie pytanie - EEPROM 28C64B, 28-pin DIP. Czy jest praktyczna możliwość
    zaprogramowania go na płytce, bez wylutowania? Jak to najprościej zrobić? Programator
    którym będe dysponował to chiński TL866II+.

    Dostaje 12V na nogę OE podczas programowania, więc...
    Ja bym wylutował. Dużo tego nie ma. Minuta.. dwie zabawy. A potem
    podstawka eeentualnie.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2022-06-07 20:51:15
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Irokez wrote on 07.06.2022 18:40:
    zaprogramowania go na płytce, bez wylutowania? Jak to najprościej zrobić? Programator
    którym będe dysponował to chiński TL866II+.

    Jak się uprzesz, to możesz przyspawać nóżkę reset w procesorze do
    GND/VCC (zależnie od użytego procka) i nałożyć na pamięć klips z
    przewodami do programatora.
    Do tego jeszcze trzeba sprawdzić czy nie ma tam obok innych układów na
    szynie procka które mogą się wcinać i jak wygląda dekoder adresu, czy
    też go można deaktywować.

    Pewniej będzie wylutować kostkę i wsadzić do programatora.

    > Dostaje 12V na nogę OE podczas programowania, więc...

    Nie dostaje, bo to EEPROM a nie EPROM.

  • 4. Data: 2022-06-07 21:26:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 07.06.2022 o 20:51, Zbych pisze:

    > Nie dostaje, bo to EEPROM a nie EPROM.

    Chip Erase: VH = 12.0 V ? 0.5V

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2022-06-07 23:11:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Irokez wrote on 07.06.2022 21:26:

    > Chip Erase: VH = 12.0 V ? 0.5V

    Faktycznie, ale nie jest to wymagane, żeby zapisać dane.

  • 6. Data: 2022-06-08 08:12:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 czerwca 2022 o 23:11:52 UTC+2 Zbych napisał(a):

    > Faktycznie, ale nie jest to wymagane, żeby zapisać dane.

    Hmm, ciekawe podejście - ale czy nie skończy się tym, że co prawda będziesz mógł
    zapisać nowe zera (w miejsce obecnych jedynek), ale już nowych jedynek (w miejsce
    obecnych zer) jednak nie zapiszesz?

  • 7. Data: 2022-06-08 09:03:03
    Od: MKi <...@...com>

    > Hmm, ciekawe podejście - ale czy nie skończy się tym, że co prawda będziesz mógł
    zapisać nowe zera (w miejsce obecnych jedynek), ale już nowych jedynek (w miejsce
    obecnych zer) jednak nie zapiszesz?

    Pewnie OP chodzi o wlutowanie pustego scalaka i jednokrotne
    zaprogramowanie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 8. Data: 2022-06-08 13:03:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 8 czerwca 2022 o 09:03:04 UTC+2 MKi napisał(a):

    zapisać nowe zera (w miejsce obecnych jedynek), ale już nowych jedynek (w miejsce
    obecnych zer) jednak nie zapiszesz?

    > Pewnie OP chodzi o wlutowanie pustego scalaka i jednokrotne
    > zaprogramowanie.

    Hmm, ale to już by była produkcja serii - bez sensu byłoby wylutowywać, już lepiej
    nie lutować
    w ogóle w tej zewnętrznej fabryce tylko u siebie - albo przesłać do fabryki
    zaprogramowane chipy,
    jeśli oczywiście nie boimy się o to, że program podejrzą.
    Choć rzeczywiście najwygodniej byłoby nakładać klips i programować na płytce,
    tylko trzeba móc zapewnić pustą magistralę.

    Ale ten chip to chyba jest taki lepszy EEPROM, jak 24Cxx, co nie wymaga chip erase,
    żeby móc zapisać jedynki.
    To chip erase jest, ale wygląda, że to tylko dodatek, jak chcesz szybko skasować cały
    chip.
    Ciekawe po co - jak rakieta jest już przy celu (wtedy już nie trzeba się przejmować
    też tym, że na /OE pójdzie 12V)? ;>
    Choć explicite w dokumentacji tego nie znalazłem, czy trzeba robić chip erase, czy
    też mechanizm zapisu strony
    daje radę ją skasować (tylko tą pojedynczą, właśnie zapisywaną stronę) bez 12V.

  • 9. Data: 2022-06-08 19:20:30
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    też mechanizm zapisu strony
    > daje radę ją skasować (tylko tą pojedynczą, właśnie zapisywaną stronę) bez 12V.

    Nie chce mi się teraz wyciągać programatora i 28C, ale o ile dobrze
    pamiętam to jak miałem zapisany to trzeba najpierw skasować było,
    inaczej weryfikacji nie przechodził.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2022-06-08 20:28:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    zapisać nowe zera (w miejsce obecnych jedynek), ale już nowych jedynek (w miejsce
    obecnych zer) jednak nie zapiszesz?

    > Pewnie OP chodzi o wlutowanie pustego scalaka i jednokrotne
    > zaprogramowanie.

    W takiej sytyacji i przy własnej płytce nawet nie trzeba klipsa na chip - jeśli
    oczywiście jest miejsce na płytce to można zrobić "normalne" goldpinowe złącze do
    programowania - albo takie, do którego ma się wtyczkę w programatorze (a jak
    programator tylko do wkładania chipów, to trzeba zrobić drugą wtyczkę w kształcie
    chipu).