  • 11. Data: 2022-06-07 09:02:26
    Temat: Re: Jaja po całości.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 01:12:20 +0200, sundayman wrote:
    > musiałbym się opić acetonem :)
    > To jest potencjometr cyfrowy, o tyle nietypowy że zasilanie do 20V.
    > Już cena 6 USD była wysoka a co dopiero więcej :)
    >
    > Prędzej przeprojektuję układ ( właściwie już to zrobiłem, tylko nie
    > sprawdziłem jeszcze ) i wstawię inny potencjometr za 5 zł.

    A sprawdziles, czy mozesz kupic ten inny ? :-)

    > Nie wiem co trzeba mieć w bani, żeby kupić ten chip za 145 USD.
    > Gdyby on był cały ze złota to byłby mniej wart :)

    W zaleznosci od tego co produkujesz i w jakiej ilosci.
    I na ile wyceniasz przeprojektowanie.

    J.

  • 12. Data: 2022-06-07 10:01:24
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > W zaleznosci od tego co produkujesz i w jakiej ilosci.
    > I na ile wyceniasz przeprojektowanie.

    Wycena wyceną, ale są jeszcze kary umowne i straty klienta przez
    przestój. Wtedy ten tysiak to może całkiem tanio wyjść.

    Podrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2022-06-07 12:29:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-06-07 o 01:12, sundayman pisze:

    > Gdyby on był cały ze złota to byłby mniej wart :)

    Bo by nie działał :)
    P.G.

  • 14. Data: 2022-06-07 13:04:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.06.2022 07:36, Piotr Wyderski wrote:

    > Wszystko się zgadza. Wg niektórych doniesień sporą część problemów
    > zaopatrzeniowych generują chińscy hoarderzy.

    Mylisz skutek z przyczyną. Żeby chińscy hoarderzy mogli generować
    problem, musieliby dysponować jakimiś ekstra dojściami u producentów,
    które pozwoliłyby im wejść w kolejkę przed oficjalnymi dystrybutorami i
    zacząć stosować praktyki monopolistyczne.
    Oni najpewniej po prostu posiadają pewne zapasy, które zgromadzili
    wcześniej. Teraz podbili ceny wychodząc z założenia, że zdesperowany i
    tak zapłaci. A liczba zdesperowanych będzie rosła wraz z przedłużającymi
    się przerwami w łańcuchach dostaw u oficjalnych dystrybutorów.

    Prawdopodobnie zresztą aż tak dużych zapasów jak twierdzą nie mają.
    Informację o dostępnej ilości należy traktować ze sporą dozą krytycyzmu.
    Ot - budowanie marketingowej iluzji. Pewnie w magazynie leży
    kilkadziesiąt scalaków, które Chińczyk zamierza sprzedać ze sporym
    zyskiem. Żeby uchodzić za "poważną, wielką firmę" pisze, że ma ich
    tysiące. Iluzja pryśnie dopiero wtedy, gdy będziesz poważnie
    zainteresowany zakupem. W końcu nikt nie będzie chciał korzystać z
    oferty sklepu, którego wirtualne półki świecą pustkami.

    To zresztą nie tylko domena Chińczyków. Patrz na polskich "Januszy
    biznesu" z Allegro, który wyprzedają swoje zapasy Raspberry Pi po mocno
    zawyżonych cenach. Czy to oni odpowiadają za braki na rynku? Oczywiście,
    że nie. Po prostu dysponują prywatnymi zapasami, które próbują sprzedać
    za zawyżoną cenę, wykorzystując sytuację.

  • 15. Data: 2022-06-07 13:18:40
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    sundayman wrote:

    > Nie wiem co trzeba mieć w bani, żeby kupić ten chip za 145 USD.

    Karę umowną na ten przykład trzeba mieć w bani. Wpisałeś SLA trzy dni i
    teraz kombinuj. :-)

    > Gdyby on był cały ze złota to byłby mniej wart :)

    Ładnie by się prezentował w kołączeniu z tym przekaźnikiem
    elektrometrycznym: styki ze złota, izolator z bursztynu. :-)

    http://www.155la3.ru/rv4.htm

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2022-06-07 22:35:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A sprawdziles, czy mozesz kupic ten inny ? :-)

    mam już dawno na półce. Tylko szkoda mi było czasu na testy.

    > W zaleznosci od tego co produkujesz i w jakiej ilosci.
    > I na ile wyceniasz przeprojektowanie.

    Ciężko mi sobie wyobrazić jakikolwiek sens kupienia za tą kasą poza
    naprawą czegoś w czym toto siedzi. Ale też nie bardzo wiem, co by to
    miało być.

  • 17. Data: 2022-06-07 22:37:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Karę umowną na ten przykład trzeba mieć w bani. Wpisałeś SLA trzy dni i
    > teraz kombinuj. :-)

    Gdybym takie coś gdzieś miał, to bym miał też zapas na półce.
    Zwłaszcza, że z tymi AD zawsze był jakiś kłopot większy albo mniejszy.

    > Ładnie by się prezentował w kołączeniu z tym przekaźnikiem
    > elektrometrycznym: styki ze złota, izolator z bursztynu. :-)
    >
    > http://www.155la3.ru/rv4.htm

    o, i tak powinno być. Nie powinno się pomijać aspektu artystycznego i
    estetycznego w elektronice.

  • 18. Data: 2022-06-07 22:46:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    https://tinyurl.com/2p87s9av