    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Date: Sat, 12 Jun 2021 10:30:30 +0200

    Cześć.

    W nocy miałem małą przygodę z klimatyzacją, mianowicie po wyłaczeniu,
    wylała się z niej woda. Klima nowa, pierwszy raz użyta przez kilka h.

    Pierwsza myśl: brakuje zaworu zwrotnego na odprowadzeniu skroplin (są
    wysysane jakis 1m w górę ale kilka w bok) i zawartośc rurki wróciła.

    Oglądam więc schemat podpięcia pompki:

    https://www.aspenpumps.com/sites/default/files/en-in
    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    Na stronie 12 jest "zawór antysyfonowy". Nie zamontowali go. Mam go w ręce.

    W pierwszej chwili myślałem, że to zawór jednokierunkowy, blokujący
    powrót wody do pompki.

    Ale nie. "Zawór" jest przelotowy, nie ma częsci ruchomych. Czyli to nie
    "zawór".

    Na schamacie widać "bąbelki powietrza".

    Przyszło mi do głowy, że może to coś jest napowietrzaczem i działa tak,
    że bąble uciekajac w górę wypychają wodę z rurki do przelewu?

    Jak to ma działać, ktoś ma pomysł?

    Producent sam chyba nie wie. Na filmie, nie dośc że podpięty jest
    inaczej niż w instrukcji, to ma słuzyć jako urządzenie zapobiegajace
    zatarciom pompy (!).

    https://vimeo.com/403503476

    Korci mnie, aby wstawić tam zwykły zawór jednokierunkowy, z akwarium.
    Ale z jakiegoś powodu producent dodaje to dziwne coś. Co to daje lepiej,
    niż zawór jednokierunkowy i jak działa?