  • 11. Data: 2020-11-10 11:08:38
    Temat: Re: Jak mogę zautomatyzować oświetlenie?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.11.2020 o 16:08, heby pisze:

    > Nie. Zobacz sonoff mini.

    Chyba nie. Jemu chodzi o podmianę włącznika w jego puszce a sonoff
    wymaga 3 kabli w puszcze pod włącznikiem, no chyba że ma instalację z 3
    kablami i możliwość doprowadzenia zero/faza do włącznika.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2020-11-10 12:23:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/11/2020 11:08, LordBluzg(R) wrote:
    > Chyba nie. Jemu chodzi o podmianę włącznika w jego puszce a sonoff
    > wymaga 3 kabli w puszcze pod włącznikiem, no chyba że ma instalację z 3
    > kablami i możliwość doprowadzenia zero/faza do włącznika.

    To musi być jakieś bardzo stare miejsce jak nie ma N w puszce pod
    wyłącznikiem...

    Kiedys były modne puszki w ścianie, pod sufitem i do wyłacznika
    dochodziły 2 kable. Obecnie, jak pytałem ze 2 ekipy, nikt tak nie robi,
    taniej jest poprawoadzić wszystko do i z puszki. Od dziesięcioleci.

    Zakładam więc że N jest w puszce. Bo jeśli nie ma tam N to w ogóle dupa,
    bez względu na technologię.

    Niektóre sonoff potrafią działać na 2 drutach, ale to się kończy
    miganiem ledów, bo kraną prąd przez obwód oświetlenia.

  • 13. Data: 2020-11-10 12:57:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.11.2020 o 12:23, heby pisze:

> [...]
    > dochodziły 2 kable. Obecnie, jak pytałem ze 2 ekipy, nikt tak nie robi,
    > taniej jest poprawoadzić wszystko do i z puszki. Od dziesięcioleci.

    Do dzisiaj wielu montuje staroswieckim sposobem. Wymyślenie nowego
    sposobu to jakieś 10 lat temu w sumie.

    > Zakładam więc że N jest w puszce. Bo jeśli nie ma tam N to w ogóle dupa,
    > bez względu na technologię.

    Można jednak w samej puszce rozdzielającej zamontować sonoff, jesli
    puszka jest dostępna a nie pod tynkiem. Czasem nawet łatwiej, bo jako
    "rozdzielnia" obsługuje więcej obwodów.

    > Niektóre sonoff potrafią działać na 2 drutach, ale to się kończy
    > miganiem ledów, bo kraną prąd przez obwód oświetlenia.

    Porażka raczej, bo w momencie załączenia sonoff (zwarcie na przekaźniku)
    pozbawiony napięcia/różnicy nie działa.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 14. Data: 2020-11-12 11:08:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.11.2020 16:08, heby wrote:
    > Zobacz sonoff mini.

    O! To wygląda obiecująco, dzięki!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2020-11-12 11:09:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > wymaga 3 kabli w puszcze pod włącznikiem, no chyba że ma instalację z 3
    > kablami i możliwość doprowadzenia zero/faza do włącznika.

    Mam trzy. Brązowy, niebieski i zielono-żółty. Nie wiem czy o to Ci chodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2020-11-12 11:50:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Mam trzy. Brązowy, niebieski i zielono-żółty. Nie wiem czy o to Ci chodzi?

    Kolory nieważne, ważne że są 3 kable. Musisz się jeszcze upewnić, czy są
    podłączone wszystkie 3 w sensie, że masz tam pełne zasilanie 230V na 2
    kablach i trzeci kabel idzie do lampy.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 17. Data: 2020-11-12 12:06:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2020 11:50, LordBluzg(R) wrote:
    > Musisz się jeszcze upewnić, czy są podłączone wszystkie 3 w sensie, że
    > masz tam pełne zasilanie 230V na 2 kablach i trzeci kabel idzie do lampy.

    Jedna faza jest. Jest L, N, a zielono-żółty idzie do szyny wyrównawczej
    i do ziemi. A do lampy też idzie w drugą stronę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2020-11-12 12:21:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/11/2020 12:06, Mateusz Bogusz wrote:
    > Jedna faza jest. Jest L, N, a zielono-żółty idzie do szyny wyrównawczej
    > i do ziemi. A do lampy też idzie w drugą stronę.

    To musisz mieć 4 kable.

    1) Faza z zasilania
    2) Faza do lampy
    3) N do lampy (i zasilania)
    4) PE

    Między 1 i 2 masz wyłącznik, obecnie.

  • 19. Data: 2020-11-12 12:53:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jedna faza jest. Jest L, N, a zielono-żółty idzie do szyny wyrównawczej
    > i do ziemi. A do lampy też idzie w drugą stronę.

    Czyli łącznie 4 kable? Jaki kolor idzie do lampy?
    Pod L i N podłączasz sonoff i ze sonoff prowadzisz do lampy. Włącznik
    montujesz równolegle do sonoff tam gdzie masz przekaźnik. Przewód PE
    (zielono-żółty) możesz użyć do sonoff (jeśli jest miejsce) albo
    pominąć/zostawić jak jest. Mogę ci w paincie schematnąć ale to proste
    łączenie. Włącznik powinien być równolegle do przekaźnika, dlatego że w
    przypadku padnięcia sonoff, musisz mieć alternatywę mechaniczną, jaka
    jest obecnie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 20. Data: 2020-11-13 15:21:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2020 12:53, LordBluzg(R) wrote:
    > Czyli łącznie 4 kable? Jaki kolor idzie do lampy?

    Myślę że dam radę, dzięki. Bo z trzech kabli, po przecięciu jednego
    robią się już cztery...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz