  • 11. Data: 2009-01-17 18:58:15
    Temat: Re: Jak to jest z coolerami?
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "BartekK" napisał:
    > przypomnę o parametrze układu chłodzenia 'C/W (a nie tylko samego
    > radiatora).

    więc przydał by mi się z C/W = 0.3 :O)

    ja bym sobie darował te parametry, ale tylko dlatego ze w życiu się nie
    spotkałem z podawaniem jakichkolwiek parametrów dla radiatorów

    > Bo emisja energii cieplnej poprzez promieniowanie cieplne, i wpływ koloru
    > na tą emisję, w PC nie jest znaczący.

    faktycznie, w radiatorach PC stosuje się zasadę: maciupkli radiator o
    ogromny wentylator, a wtedy masz racje ze kolor nie ma znaczenia, jednak dla
    chłodzenia pasywnego kolor ma ogromne znaczenie,. bo dla czarnego wydajnosć
    chłodzenia rośnie prawie dwókrotnie (przy tych samych wymiarach)

    po prostu chciałęm na procek założyć jakiś spory czarny radiator ale jak
    przeglądam allegro i inne to nic takiego nie widze, sprzedaja tylko
    odkurzacze:O(

  • 12. Data: 2009-01-17 21:40:56
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gargamel"
> [...]
    >chłodzenia pasywnego kolor ma ogromne znaczenie,. bo dla czarnego wydajnosć
    >chłodzenia rośnie prawie dwókrotnie (przy tych samych wymiarach)

    Pewien jesteś, że nie chciałeś napisać "wydajność emisji przez
    promieniowanie" zamiast "wydajność chłodzenia"?

    PS: "dwukrotnie"!

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb {$DI+} (* Divine Intervention On *)
    `b K...@e...eu.org d'

  • 13. Data: 2009-01-17 23:41:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie wiem czy do tego akurat wystarczy ale mialem Ninje

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi, kupilem Ninje i teraz w stresie nie
    przekracza 41 oC. Jakos nie mialem odwagi calkiem pasywnie i powiesilem na
    tym kaloryferze wiatraczek, ale cicho jest i tak (14dB).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa