  • 61. Data: 2021-12-07 15:58:32
    Temat: Re: Jak w PRLu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-12-07 o 07:52, J.F. pisze:

    > no ale o to wlasnie chodzi - zawsze atakowaly, z reguly malo groznie,
    > wiec skad tu taki atak?

    Bo tamte były już znane naszemu układowi odpornościowemu a ten jest nowy.
    Jak wszyscy się już z nim w ten czy inny sposób spotkają to jego ataki
    też staną się mało groźne.
    P.G.

  • 62. Data: 2021-12-07 16:00:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > O pierwszym SARS nie słyszałeś?

    Słyszałem SARS, ale nie utkwiło mi w pamięci, że to koronawirus.
    Może wtedy się nawet obiło to słowo, ale wyparowało.
    P.G.

  • 63. Data: 2021-12-07 16:04:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Dec 2021 15:58:32 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Bo tamte były już znane naszemu układowi odpornościowemu a ten jest nowy.
    > Jak wszyscy się już z nim w ten czy inny sposób spotkają to jego ataki
    > też staną się mało groźne.

    Czy tez - jak wszyscy, ktorzy sa malo odporni, zachoruja i zejdą :-(

    No nie - wielu dzieki respiratorom przezywa, potem zyskuja
    przeciwciala ... o ile bedzie staly doplyw wirusa, to organizm
    powinnien sobie poradzic z podtrzymaniem odpornosci :-)

    J.

  • 64. Data: 2021-12-07 18:47:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-12-04 13:11, Dawid Rutkowski wrote:

    > A google'a to nie wymyślili dwaj studenci?
    > fejsbuka to nawet jeden (tylko trwają spory, który ;).
    > Widać jak czegoś nie wymyślisz na studiach to potem tak masz zawalony łeb
    starociami (a podobno uniwersytety są skarbnicami wiedzy - studenci zaczynający naukę
    sadzą, że wiedzą wszystko, a ci, co naukę kończą, są przekonani, że nie wiedzą nic -
    a tą właśnie "znikniętą" wiedzę składuje się w skrzyniach w podziemiach
    uniwersytetu), że nic nowego się nie przebije :(

    Klucze do piwnicy ma "pani z dziekanatu" :-P

    W.

  • 65. Data: 2021-12-07 22:35:25
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Wirus podobny, ale chodzilo mi raczej o przygotowania.
    > Gdzies tam ARM miala respiratory w magazynach ... podobno,
    > laboratoria PCR tez jakos szybko uruchomiono ... czy moze one od dawna
    > byly, tylko malo uzywane ?

    Są rezerwy strategiczne, licho wie w jakim stanie.
    Przed pandemią chyba tylko Niemcy miały nieco więcej licząc
    na głowę ludności, np. Włosi mieli znacznie mniej, w marcu
    2020 widziałem zestawienie. Są różne respiratory wymagające
    różnego zaangażowania personelu. A jeszcze gdy nie skalibrowane.
    Ale nie można wpuścić lekarzy i techników żeby to zrobili
    na sztucznych płucach przed wysłaniem bo... magazyny są tajne.
    Na PCR nie było popytu poza jednostkami badawczymi. W ogóle
    w Polsce dość rzadko się robi badania np. w celu sprawdzenia
    czy i która grypa. Covida też stosunkowo mało się testuje
    w porównaniu z innymi państwami.

    > no ale o to wlasnie chodzi - zawsze atakowaly, z reguly malo groznie,
    > wiec skad tu taki atak?
    >
    > Jakas przypadkowa mutacja, bardziej zjadliwa, nowa moda wsrod
    > Chinczykow, czy "od zawsze" bywaly takie ataki, tylko zwalano np na
    > grype.

    Nie śledzę na bieżąco teorii spiskowych, nie wiem, która teraz
    na topie. ZTCP:
    Jakiś czas temu zastosowano metodę "gainingu", wzmacniania wirusów
    by się łatwiej mnożyły - przyspieszało badania w laboratoriach.
    W USA zakazano (czasowo?) jako zbyt ryzykowne. Zostały na to
    środki - część przekazano do współpracujących nad tą metodą
    laboratoriów za granicą (m. in. Wuhan).
    Przypomniano sobie, że co najmniej rok przed pandemią pojawiały
    się zgony (we Francji, na dalekim wschodzie) nagle ciężko
    chorujących na płucka w lato, z podobnymi objawami jak Covid,
    wtedy z pierwszym SARS-em nie kojarzone. Nie pamiętam, czy
    było o ekshumacjach i z jakim wynikiem.
    W Kanadzie do programu analityczno-symulacyjnego służącego
    do określania "powinowactwa" chemicznego i biologicznego (np.
    wstępne typowania substancji mogących służyć za leki lub
    potencjalnie szkodliwych) wrzucono dane białka Covida
    i komórek nabłonka ludzkiego oraz różnych zwierzaków - do
    których się najsprawniej przyczepi. Wygrał człowiek - specjalnie
    wirus modyfikowany? Ale z prawie takim samym wynikiem na
    2. miejscu legendarny już... łuskowiec. Nietoperze w środku
    stawki wyprzedzone przez norki (potwierdzone w praktyce...)
    i psa domowego lecz wygrały z domowym kotem.

    Czy teorie spiskowe i "niespiskowe" mogą być niesprzeczne?
    Np. wzmocniony wirus uciekł (wypuszczono go?), za dużo nie
    narozrabiał, później zmutował (możliwa hybryda?) do finalnego
    Covida. W człowieku czy w zwierzaku, z kogo na kogo
    przeskoczył - wg wyników z Kanady wszystkie wersje możliwe.

    > Bo jest jeszcze wersja "spisek wirusologow", a smiertelnosc ...
    > podobna do grypy, jak sie trafi gorsza mutacja.

    Śmiertelność i powikłania jednak większe niż przy grypie.

    Arek

  • 66. Data: 2021-12-07 22:44:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-07 o 22:35, Arek pisze:
    > Przypomniano sobie, że co najmniej rok przed pandemią pojawiały
    > się zgony (we Francji, na dalekim wschodzie) nagle ciężko
    > chorujących na płucka w lato, z podobnymi objawami jak Covid,
    Dokładnie, to Francuzi byli, we wrześniu 2020 na jakiejś imprezie
    sportowej w chinach i się skarżyli na nietypowe zapalenie płuc na które
    antybiotyki nie pomagały.
    Drugi ślad to Hiszpania i grudzień, też jakieś nietypowe zapalenia płuc,
    potem jakiś naukowiec (jak już covid wybuchnął) zbadał te próbki i
    okazało się że to już wtedy był covid.
    --
    Janusz

  • 67. Data: 2021-12-08 09:12:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zupełnie jak z bitcoinem ;-))
    "Bitcoin 'founder' to keep 1m Bitcoin cache":
    www.bbc.com/news/business-59571277

    -----

  • 68. Data: 2021-12-08 12:12:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 8 grudnia 2021 o 09:12:52 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Zupełnie jak z bitcoinem ;-))
    > "Bitcoin 'founder' to keep 1m Bitcoin cache":
    > www.bbc.com/news/business-59571277

    Coś to BBC ma kłopot z rozróżnieniem "m" i "M".

  • 69. Data: 2021-12-08 15:59:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Arek napisał(a) :
    > Jakiś czas temu zastosowano metodę "gainingu", wzmacniania wirusów
    > by się łatwiej mnożyły - przyspieszało badania w laboratoriach.

    Gain of function - wzmacnianie funkcji. Nie koniecznie chodziło o
    to, by przyspieszało to badanie. Szczególnie że laboratorium w Wuhan
    jest wojskowe.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 70. Data: 2021-12-10 14:13:27
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    czwartek, 2 grudnia 2021 o 01:06:54 UTC+1 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Powitanko,
    >
    > ... dobrze znane (takim staruszkom jak ja) braki w zaopatrzeniu.

    Zerknąłem czy oni mają tam jakie przestoje czy co innego.

    Giełda 2015 vs 2021
    NXT 100% w górę
    STM 300% w górę

    Chyba coś tam dłubią jednak. Inaczej skąd ten wzrost?