  • 71. Data: 2021-12-11 22:08:54
    Temat: Re: Jak w PRLu
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Astralny Rębajło napisał(a):

    > Zerknąłem czy oni mają tam jakie przestoje czy co innego.
    >
    > Giełda 2015 vs 2021
    > NXT 100% w górę
    > STM 300% w górę
    >
    > Chyba coś tam dłubią jednak. Inaczej skąd ten wzrost?

    Mikroczip 250% w górę. Skoro fabryki wafli są niewydolne, skąd
    wzrost w tych firmach?

  • 72. Data: 2021-12-13 11:35:48
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Twój tin nie deklaruje kodowania w wyniku czego robisz bałagan w
    > p-literkach. Popraw to, proszę.

    W razie chęci naprawienia pomogę Waldkowi.

    --
    - Zajączku, dlaczego masz takie krótkie uszy?
    - Bo jestem romantyczny.

  • 73. Data: 2021-12-17 18:57:07
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2021-12-11 o 22:08, Astralny Rębajło pisze:

    > Mikroczip 250% w górę. Skoro fabryki wafli są niewydolne, skąd
    > wzrost w tych firmach?

    fabryki są wydolne, pracują pełną parą (są wyjątki oczywiście..), to
    wzrost zamówień.. do tej pory wszyscy bazowali na dostawach na czas,
    teraz jak zamawiasz, to dostajesz ze 20% tego co zamówiłeś (pod
    warunkiem że jest, bo wielu rzeczy nie ma i będą może za 100 tygodni..),
    więc zaopatrzeniowcy zamawiają co jest i ile jest..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 74. Data: 2021-12-19 09:33:45
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 18:57:48 UTC+1 Michal napisał(a):

> [...]
    > warunkiem że jest, bo wielu rzeczy nie ma i będą może za 100 tygodni..),
    > więc zaopatrzeniowcy zamawiają co jest i ile jest..

    Cięzko powiedzieć. Z jednej strony rzeczywiście mamy totalne pustki w np.TME
    z drugiej strony sprawdziłem kilka niepokojów ludków z tej grupy i sam sprawdziłem
    dostępność wymienionych tu uC na stronach producenta. Widziałem po 5-6 tysi dostępne
    od ręki.

    I zastanawiam się dlaczego tak jest? Pierwsze co przychodzi mi do głowy
    to zmiana modelu, w dobie internetów producenci chcą sprzedawać bez
    50-500% marży dla sklepów i sami chcą wincyj pijendzów? Po co mają się
    dzielić kasą z pośrednikami?

    Druga sprawa, mało kto w czasach niskiego kursu złotego robi zapasy.
    Tyle że braki są wszędzie w europie, nie tylko w Polsce.

    wklejka z niemieckiego portalu dla polaków:

    cyt.
    Na całym świecie między 2020 a 2024 rokiem mają powstać łącznie 72
    nowe fabryki chipów - każdy chce mieć bezpieczny dostęp do półprzewodników
    możliwie blisko własnych granic

    > do tej pory wszyscy bazowali na dostawach na czas,

    Pisałem o tym, wszak robiłem jakiś czas u korpoludków.
    U nich standardem jest zamówienie na 2m3 (metry sześcienne) kondensatorów i
    1m3 obwodów drukowanych. Takie ilości psze Pana zamawiają.
    Drobny dłubacz się chowa ze swoim zamówieniem na 5 szt. atmegi
    czy 5 płytecek z big płytkarni PL.