  • 1. Data: 2021-01-30 20:40:41
    Temat: Jaka optymalna przekątna monitora?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Z waszego doświadczenia - jaką polecilibyście minimalną wielkość monitora
    do domowego użytku. Nie do gier i żadnych innych specjalnych wymagań.
    Przyjmijmy rodzielczość 1920x1080 lub 1920x1200.
    Przy jakiej najmniejszej przekątnej da się umieścić obok siebie dwa okna
    np. przeglądarki albo worda tak, żeby nie trzeba było ich przesuwać w
    poziomie, czyli zasadnicza część treści będzie widoczna. No i zakładając
    rozmiar 100%. Ewentualnie może przy pomniejszeniu do 90%.
    Tak na oko, to może wydaje mi się, że już przekątna 22 byłaby ok.

  • 2. Data: 2021-01-30 20:56:15
    Temat: Re: Jaka optymalna przekątna monitora?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 30.01.2021 20:40, pueblo wrote:
> [...]
    > rozmiar 100%. Ewentualnie może przy pomniejszeniu do 90%.
    > Tak na oko, to może wydaje mi się, że już przekątna 22 byłaby ok.

    Mam monitory 22" i 23", oba 1920x1080, 22" jest OK, ale na 23"
    przyjemniej się pracuje. Umieszczenie dwóch okien obok siebie to nie
    tyle problem przekątnej, ile rozdzielczości. Dwie strony Worda lub PDF
    mieszczą się obok siebie, jak schowasz dodatkowe paski, ale generalnie
    dla wyświetlania całej strony A4 mnie osobiście trochę brakuję
    rozdzielczości. Zastanawiam się nad większą, ale szkoda mi 23-calowego
    EIZO, z którego musiałbym zrezygnować. A do dwóch monitorów obok siebie
    jakoś nie mogę się przekonać.

  • 3. Data: 2021-01-30 21:59:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-30 o 20:56, Uncle Pete pisze:

    > rozdzielczości. Zastanawiam się nad większą, ale szkoda mi 23-calowego
    > EIZO, z którego musiałbym zrezygnować. A do dwóch monitorów obok siebie
    > jakoś nie mogę się przekonać.

    Też mam EIZO 22 cale na matrycy VA i nie ma na co się przesiąść.
    Ale co do tego "przekonania się" zależy co robisz. Dla mnie super sprawa
    na jednym otworzyć jakiś dokument do podglądu, na drugim coś
    rysować/pisać. Z drugiej strony fajniej się rysuje eCAD na czymś większym.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-01-31 08:41:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na 1920x1200 dwie kartki A4 obok siebie na PEŁNYM ekranie np. (Adobe Acrobat =>
    Ctrl-L) są czytelne, do tego zostają jeszcze czarne
    paski bo bokach, myślę że całkowite wypełnienie ekranu byłoby przy formacie Letter.
    W sumie to własne dokumenty można tworzyć na formacie Letter zamiast na A4, a
    drukarka to później przeskaluje (wiele sterowników
    drukarek ma taką opcję).
    Na 1920x1080 będzie gorzej, to okropny format wynaleziony przez okropnych ludzi.
    W Wordzie też gorzej, bo zawsze jakieś paski menu się pałętają u góry i u dołu i dwie
    kartki A4 są średnio czytelne (do podglądu
    tak, ale nie do pracy), może to także kwestia innego trybu skalowania na ekran
    czcionek przez Adobe i przez MS, przy Acrobacie to te
    z Worda wyglądają jak "robocze".
    Co do procentów to sprawa pikseli, a nie cali.
    Krótkowidzowi wystarczy mniejszy ekran bliżej oczu, dalekowidzowi potrzebny większy z
    dala od oczu.
    Opcją jest pójście w szeroki ekran panoramiczny, na którym mieszczą się obok siebie
    trzy okna - często się łapię na tym, że używam
    właśnie trzech programów/okien i trzy "słupki" są za wąskie.

    -----

  • 5. Data: 2021-01-31 13:08:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Przez wiele lat uważałem że musi być 1200 w pionie.

    Ale... Jak zasiadłem w pracy do 1440 w pionie...

    I tylko dalej nie wiem czy 2560x1440 w 25" czy 27"

    Wzrok już nie teges i skłaniałbym się ku 27" ale młodszym proponowałbym 25"

  • 6. Data: 2021-01-31 13:13:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ja mam taką manierę że lubię mieć 2 monitory. Jeden do pracy a drugi na
    pierdoły paletki, TC, poczta...

    Nie wszyscy wiedzą że tak można tanim kosztem dołożyć sobie drugi
    monitor do prawie każdego komputera.

    Wielkie oczy w biurze ;-)

  • 7. Data: 2021-01-31 13:17:20
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

> [...]
    > rozmiar 100%. Ewentualnie może przy pomniejszeniu do 90%.
    > Tak na oko, to może wydaje mi się, że już przekątna 22 byłaby ok.

    mam 24" 1920x1200 i dla mnie jest OK.

  • 8. Data: 2021-01-31 13:20:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-31 o 08:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > często się łapię na tym, że używam właśnie trzech programów/okien i trzy
    > "słupki" są za wąskie.

    Pracuję na trzech monitorach.
    1 poczta, przyszło, weszło
    2 Roboczy z głównym programem
    3 Wyszło, poszło

    Rzut oka i wiem co się dzieje. Za stary jestem na przełączanie okien ;-)

    Mam jeszcze jedno wolne gniazdo ;-) na używanej Nvidia Quadro za 50 zł.

  • 9. Data: 2021-01-31 14:29:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6015b639$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

> [...]
    > dwa okna np. przeglądarki albo worda tak, żeby nie trzeba było ich
    > przesuwać w poziomie, czyli zasadnicza część treści będzie

    W pracy kupili wszystkim panoramy i do tego wklęsle.
    Widać ludzie tak chcieli, dwa okna obok siebie.
    Mam wstręt do takiego layoutu. Może czas się przekonać :)

    --
    Piter

  • 10. Data: 2021-01-31 15:56:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 30 Jan 2021 19:40:41 GMT, pueblo napisał(a):

    > Tak na oko, to może wydaje mi się, że już przekątna 22 byłaby ok.

    22" Eizo FlexScan S2100, 1600x1200, używka. Same zalety a jak
    potrzebujesz więcej to dostaw drugi monitor, jak ktoś tu już radził.
    --
    Jacek
    -I hate haters-