  • 1. Data: 2021-01-15 16:17:50
    Temat: Max długość przewodu eSATA
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Jaka jest dopuszczalna długość przewodu eSATA, powyżej której już płyta
    główna nie gada z dyskiem podłączonym na zbyt długiej linii lub zwalnia,
    sypie błędami transmisji.
    Czy 1m przewód to jest jeszcze dopuszczalna długość?
    Np takie coś?
    https://allegro.pl/oferta/kabel-esata-sata-1m-887999
    8752
    Mając na tyle blaszaka wyprowadzone z płyty głównej gniazdo eSATA, do niego
    sobie taką "przejściówką" eSATA-SATA zapiąć zewnętrznie typowy dysk 3,5'
    SATA (aby już nie grzebać w środku obudowy i wpinać się na standardowe
    gniazdka SATA w grupie z istniejącym już wewnątrz dyskiem), a dodatkowo
    oprócz linii SATA, jeszcze tylko podać osobne zasilanie pokładowe 12V, 5V do
    kręcenia talerzami i zasilania elektroniki dysku.
    Czy raczej coś innego będzie lepsze, nie będące popularną kieszenią, gdzie
    typowo jest przyłącz eSATA-eSATA lub USB3-USB3, a zapewniające sprawną
    komunikację dla dysku wyciągniętego z szafy, który chcemy podłączyć na
    chwilę do blaszaka.

  • 2. Data: 2021-01-15 16:21:14
    Temat: Re: Max długość przewodu eSATA
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-15 o 16:17, jedrek pisze:
> [...]
    > gdzie typowo jest przyłącz eSATA-eSATA lub USB3-USB3, a zapewniające
    > sprawną komunikację dla dysku wyciągniętego z szafy, który chcemy

    https://www.seagate.com/pl/pl/support/kb/serial-ata-
    sata-data-cable-lengths-182453en/

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-01-15 18:10:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Cyt.: "Cable quality can vary between vendors".
    Zaraz Cię zjedzą, bo na tej grupie są wyznawcy religii, że kabel cyfrowy jest równy
    syfrowemu, i rzekomo bitom wszystko jedno.

    -----

  • 4. Data: 2021-01-15 19:29:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ymiMH.382451$J736.262367@usenetxs.com>
    user jedrek pisze tak:

> [...]
    > zapewniające sprawną komunikację dla dysku wyciągniętego z szafy,
    > który chcemy podłączyć na chwilę do blaszaka.

    Jeśli dysk talerowy ma powiedzmy 200 MB/s to usb 3 go nie ograniczy.

    Mam tego 7szt. Zadne się nie zepsuło. Przy 3.5" zasilacz 12v jest
    ważny żeby nie wymiękał kiedy na dysku usiądzie mucha. czyli
    minimum 2 Ampery. Kabel usb mam 1.5m

    https://www.aliexpress.com/item/4000248533068.html

    --
    Piter

    róbcie bakup dziewczyny
    bo nie znacie dnia ni godziny

  • 5. Data: 2021-01-16 17:31:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Daj sobie spokój z esata. Nie ma żadnych plusów dodatnich.
    teoretycznie wypinanie takiego dysku w locie nie działa poprawnie.
    Lepiej już sobie wypuścić zwykły kabel sata z kompa + zasilanie i
    restartować system (na ssd to nie trwa długo) albo przejść na USB 3.0.
    jakaś kieszeń ... np.:

    https://www.morele.net/stacja-dokujaca-dla-dysku-twa
    rdego-logilink-qp0010-383948/

    Masz klonowanie i będziesz zadowolony ;-)

    Walczyłem z dwoma urządzeniami na 3 komputerach.
    E-sata działa DOBRZE jak normalnie podpięty dysk do blaszaka. Nic więcej,

  • 6. Data: 2021-01-16 18:19:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-15 o 18:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > Cyt.: "Cable quality can vary between vendors".
    > Zaraz Cię zjedzą, bo na tej grupie są wyznawcy religii, że kabel cyfrowy
    > jest równy syfrowemu, i rzekomo bitom wszystko jedno.

    Ale to prawda. Są dwa stany. Bitom wsio ryba. Zero to zero, jeden to jeden.
    Tylko teraz pytanie, jak szybko chcemy zmieniać to zero na jeden i z
    powrotem ;) Bo im szybciej, tym mniej kabel jest zwykłym opornikiem i
    może nie wystarczyć czasu na narośnięcie napięcia aby osiągnąć te 0-1-0

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2021-01-16 20:31:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie mówiłem ;-))

    -----

  • 8. Data: 2021-01-16 20:34:08
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 18:19:51 +0100
    doszła do mnie wiadomość <60032028$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    od Irokez <n...@w...pl> :

> [...]
    >powrotem ;) Bo im szybciej, tym mniej kabel jest zwykłym opornikiem i
    >może nie wystarczyć czasu na narośnięcie napięcia aby osiągnąć te 0-1-0

    Kabel tego typu opisuje się jako układ RLC:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_d%C5%82uga

    Wbrew pozorom, jakość ma znaczenie, w kiepskich kablach będziesz miał iskrzenie na
    stykach(a nawet przerwanie obwodu) i spore pojemności międzyprzewodowe, co będzie
    skutkowało wolną, szarpaną transmisją a nawet wypadnięciem urządzenia z systemu.

    Dobry kabel trudno kupić.

    Co do USB vs e-Sata.

    E-sata do de facto magistrala sata, natomiast USB po drodze dokonuje różnego rodzaju
    translacji, więc będzie zawsze wolniejsze, do tego dochodzą jeszcze kłopoty z dyskami
    SSD, przykładowo TRIM nie musi działać na dysku podpiętym do USB(UASP tu niczego nie
    zmienia).

  • 9. Data: 2021-01-16 20:38:07
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 17:31:00 +0100
    doszła do mnie wiadomość <600314c4$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :
> [...]
    >
    >Walczyłem z dwoma urządzeniami na 3 komputerach.
    >E-sata działa DOBRZE jak normalnie podpięty dysk do blaszaka. Nic więcej,

    Hot-swap na e-sata powinien działać poprawnie, jeśli nie działa, to jest to wina
    ustawień
    biosu lub systemu operacyjnego, dodatkowo przed wypięciem dysk musi zostać
    odmontowany z
    systemu.

  • 10. Data: 2021-01-16 20:47:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/01/2021 20:38, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Hot-swap na e-sata powinien działać poprawnie

    Mam laptopa z eSata, z informacją w instrukcji że jest hotswap (bodaj,
    instrukcji już nie mam, ale pisali o tym, pamiętam). Przeleciały przez
    niego Vista,Win7,8,8.1 i 10.

    Ładnie wykrya nowy dysk.

    Problem jest z wyjęciem. Dysk nie znika z listy, przez kilka minut.
    Potem znika sam z siebie. Na wszystkich OSach.