  • 11. Data: 2014-06-03 20:57:39
    Temat: Re: Jaki kabel do MODBUS po RS485?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Czy aby na pewno?

    Jesli 2 urzadzonka sa na roznych potencjalach do ziemi, to osobny
    kabelek wyrownawczy jest wielce wskazany. Niezaleznie od ekranu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2014-06-04 03:36:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message
    > To w skrócie wszystko co w tym temacie wymyśliłem przez lata :).

    Piotrze, a co powiesz o instalacjach RS-485 robionych skrętką
    z dwu niezbyt cienkich drutów (plecionek) 18AWG w izolacji
    bez ekranu i bez wspólnej masy biegnące na odległość 300-500m? :-)

  • 13. Data: 2014-06-04 08:47:38
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > Tak czy inaczej RS-485 wymaga połączenia mas ze sobą.

    Nieprawda.

  • 14. Data: 2014-06-04 10:22:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > z dwu niezbyt cienkich drutów (plecionek) 18AWG w izolacji
    > bez ekranu i bez wspólnej masy biegnące na odległość 300-500m? :-)
    Powiem: Po co 18AWG? Wystarczy 24AWG.
    Chyba, że chodzi o odporność mechaniczną, albo solidność połączeń albo inne

    Dwie możliwości wskazałem w tym co napisałem:
    1 - tam gdzie napisałem: "sprawa załatwiona",
    2 - trochę niżej napisałem: "trzeba dać trzeci przewód łączący IGND __lub__
    dławik CM.

    Uzupełnię.
    Przy małej prędkości może się obyć bez dławika.
    Mała prędkość to pojęcie względne. Ma na to na pewno też wpływ zastosowany
    driver.
    Dotychczas spotykałem takie, które gwarantowały różnicę CM między jednym a
    drugim stanem poniżej 200mV. Ale widziałem też gdzieś taki gwarantujący
    100mV (2 razy niższe zakłócenia CM to 2 razy wyższa prędkość przy której
    harmoniczne na 150kHz+ się jeszcze zmieszczą w EMC). Ale ta różnica CM dla
    obu stanów nie jest w praktyce największym źródłem emisji drivera.
    Zastosowanie drivera z ograniczeniem stromości zboczy też pomoże.
    Przypuszczam że 9600 czy 19200 mogą się zmieścić w limicie zakłóceń bez
    dławika, ale nie sprawdzałem.
    Należy też pamiętać, że normy specyfikują limity QPeak i Average. Emisja
    average zależy między innymi od protokołu komunikacji.
    P.G.

  • 15. Data: 2014-06-05 22:20:51
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.06.2014 o 19:37 Robbo <n...@g...com> pisze:

    > PS. Jak na polski tłumaczy się "protective ground"?
    Masa ochronna?

    --

    Pozdr
    Janusz