  • 11. Data: 2021-06-11 20:03:08
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > Tez mam takie wrazenie, ale ... kupi "cokolwiek", bedzie przypadkiem
    > wtopa i do kogo pretensje ?:-)
    Z pewnością nie kupię "czegokolwiek". Osoby, które mnie znają często
    twierdzą, że nad zakupem czegoś droższego zastanawiam się za długo,
    a po takiej długiej analizie decyzję podejmuję na własną odpowiedzialność.

    Właśnie o ten najgorszy wypadek chodzi. Przy kilknastokilometrowej
    trasie mój obecny smartfon dopiero pod koniec daje prawidłowe wskazówki
    i to przy próbach z różnymi aplikacjami do nawigacji. Wcześniej
    korzystałam ze specjalnego urządzenia do nawigacji, więc niedostatki
    mojego smartfona pod tym względem mnie nie martwiły. Smartfona i tak
    powinnam wymienić, więc chcę używać jednego urządzenia. Będzie
    wygodniej, bo smartfona mam zawsze przy sobie.

    Dziękuję za dotychczasowe opinie i proszę o dalsze.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 12. Data: 2021-06-11 20:10:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2021 20:03:08 +0200, Ewa wrote:
    > Z pewnością nie kupię "czegokolwiek". Osoby, które mnie znają często
    > twierdzą, że nad zakupem czegoś droższego zastanawiam się za długo,
    > a po takiej długiej analizie decyzję podejmuję na własną odpowiedzialność.

    A tu o swiadomy wybor coraz trudniej.

    > Właśnie o ten najgorszy wypadek chodzi. Przy kilknastokilometrowej
    > trasie mój obecny smartfon dopiero pod koniec daje prawidłowe wskazówki
    > i to przy próbach z różnymi aplikacjami do nawigacji.

    IMO - cos tam masz zlego w tym smartfonie, ale to raczej nie jest
    normalna sytuacja.
    na Androidach ... nawigacje zazwyczaj dzialaja dobrze.
    Kupic jakis w miare wspolczesny model.

    J.

  • 13. Data: 2021-06-11 20:34:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dziękuję za dotychczasowe opinie i proszę o dalsze.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    jest taki portal www.gsmarena.com
    tam możesz pooglądać parametry telefonów - porównać. ODrzucając
    najtańsze modele, w zasadzie trudno trafić na "minę". coraz więcej ludzi
    wybiera telefon patrząc na parametry które 20 lat temu były nieistotne.
    takie jak naprzyklad czas pracy na baterii, albo jak ja - żeby był
    najmniejszy. stąd miałem 144mm mi5, a teraz mam samsunga s10e który ma
    142mm. obydwa mogę szczerze polecić. tyle ze mi5 (2016rok) ma 170tyś
    punktów w teście prędkości "antutu" s10 ponad 300tyś.
    Dla porównania, telefony z euro agd rtv za 5 stówek wyciągają z biedą
    100tyś punktów. takich unikaj, nawet nie ze względu na gps, tylko na
    mułowatość ogólną.
    Powodzenia. jak coś wypatrzysz, daj znać, doradzimy czy warto. ile
    chcesz wydać kasy i czy musi być nowy?
    ToMasz

  • 14. Data: 2021-06-11 23:10:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-11-czerwca-2021 o 19:48, J.F pisze:
    > No jak - przeciez tego juz nie robia, z nawigacjami tez pewnie klopot.
    > :-)
    Ale serce nie sługa ;-)

    > No ale cos tam w systemie sie zmienia - chcesz w programie uzywac
    > starych funkcji, mimo ostrzezenia "wkrotce znikna"?

    A jakież to nowe funkcje weszły do nawigacji których nie udźwignąłby A
    4.4.4? Dostęp do kontaktów, dostęp do rozmów dostęp dodododo?

    Funkcje nawigacji włączając trafiki i janosiki spokojnie zadziałają na
    starym androidzie i starym sprzęcie.
    To są i tak ogromne moce obliczeniowe i sprzętowe do udźwignięcia tego
    zadania

  • 15. Data: 2021-06-11 23:15:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-11-czerwca-2021 o 20:03, Ewa pisze:
    > Przy kilknastokilometrowej
    > trasie mój obecny smartfon dopiero pod koniec daje prawidłowe wskazówki
    > i to przy próbach z różnymi aplikacjami do nawigacji.

    Napisz co za smartfon. To nam wszystkim POMOŻE ;-)

    Takie cuda to przez mgłę widziałem kiedyś na symbianie

    Nawet bardzo już przestarzały i lagujący Galaxy S2 kiedy już uruchomił
    nawigację to DZIAŁAŁA ;-)

  • 16. Data: 2021-06-11 23:34:30
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 11.06.2021 o 20:34, ToMasz pisze:
    > ODrzucając najtańsze modele, w zasadzie trudno trafić na "minę".
    Od jakiej kwoty za nowy egzemplarz mogłabym być tego pewna?

    > coraz więcej ludzi
    > wybiera telefon patrząc na parametry które 20 lat temu były nieistotne.
    > takie jak naprzyklad czas pracy na baterii,
    Czy podobnie jak w przypadku specjalnych urządzeń do nawigacji,
    doładowywanie smartfona z "zapalniczki" przy dłuższych trasach
    wystarczy ?

> [...]
    > Dla porównania, telefony z euro agd rtv za 5 stówek wyciągają z biedą
    > 100tyś punktów. takich unikaj, nawet nie ze względu na gps, tylko na
    Czy mógłbyś podać adres strony z wiarygodnym testem tego typu?
    Chodzi mi o test, w którym mogę podać nazwę w miarę popularnego
    smartfona i pokażą mi się takie prędkości.
    Google podają adresy takich stron, ale jaka jest wiarygodność
    podanych tam danych?
    I czym należy się kierować jeśli chodzi o to żeby nie był mułowaty:
    CPU, GPU, MEM, sumą tych danych, czy jeszcze czymś innym?
    Skąd pochodzą dane dla Twoich telefonów, które podałeś?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 17. Data: 2021-06-11 23:43:55
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 11.06.2021 o 23:15, _Master_ pisze:

    > Napisz co za smartfon. To nam wszystkim POMOŻE ;-)
    >
    > Takie cuda to przez mgłę widziałem kiedyś na symbianie
    >
    > Nawet bardzo już przestarzały i lagujący Galaxy S2 kiedy już uruchomił
    > nawigację to DZIAŁAŁA ;-)

    Microsoft Lumia 535 DS z Windows 10 Mobile. W Internecie można znaleźć
    różne krytyczne opinie na temat GPS w tym smartfonie. Ale tak jak
    pisałam, przez dłuższy czas nie było mi to potrzebne i trwałam w błogiej
    nieświadomości, że taką wadę kryje w sobie mój smartfon.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 18. Data: 2021-06-12 17:53:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.06.2021 o 23:10, _Master_ pisze:
> [...]
    > starym androidzie i starym sprzęcie.
    > To są i tak ogromne moce obliczeniowe i sprzętowe do udźwignięcia tego

    Funkcje systemu operacyjnego.

  • 19. Data: 2021-06-12 19:14:42
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 11.06.2021 o 17:45, Krystek pisze:
    > . Smartfonów SAMSUNG nie polecam jeśli chodzi o nawigację. Nie
    > są jakoś wybitnie precyzyjne. Do standardowego nawigowania nadadzą się,
    > jak każdy inny smartfon, ale do niczego więcej. Długo łapią sygnał z
    > satelity, czasem się zacinąją i trzeba restartować moduł (włączać i
    > wyłączać lokalizację, by na nowo złapać układ satelitów i aktualną pozycję).

    Co Ty pierdolisz? Od zawsze używam Samsungów, nigdy nie miałem problemów
    z nawigacją (różne programy) ani w Polsce ani za granicą.

    --
    Czarek

  • 20. Data: 2021-06-12 22:54:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    strona:
    https://www.gsmarena.com/

    porównanie na tej stronie:

    https://tiny.pl/r3k5b

    Twoja lumia ma snapa 200, mi5 snapa 820. to przepaść. nie żartuję. w
    antutu ma 26tyś. (vs 170tyś)
    Wyniki testu antutu - w googlach. nazwa urządzenia+antutu
    Tyle ze antutu nie jest wyrocznią, ale daje pogląd na sprawę.
    Jeśli masz 1000zł do wydania, znajdziesz używanego samsunga s10e w
    doskonałym stanie. Za 500zł - samsung s8. Lub inny podobny nie gorszy
    model. (przy czym nie jestem znawcą telefonów, a ostatnio interesowały
    mnie te które są szybkie i małe gabarytami)
    JAk chcesz kupić nowy, to x-kom, PRoline (zwłaszcza xiaomi) i raczej
    poluj na wysoki model, ale taki którego następca jest już na rynku. tak
    aby Ty kupiła coś co właśnie staniało, chcą się tego pozbyć bo nowyszy
    musi sie sprzedawać. Tak można najrozsądniej wydać kasę. jeśli taki
    model ma wady, to o nich wiadomo bo jest już rok czy dwa na rynku.
    Ale za Ciebie nikt telefonu nie wybierze. sama musisz pomacać,
    zastanowić się jak długo potrwa odblokowanie (odciskiem?) i wybranie
    numeru. Przetestuj najczęściej przeprowadzane operacje. im człowiek
    starszy tym gorzej zmienić nawyki

    ToMasz