  • 21. Data: 2021-06-13 08:52:57
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-12-czerwca-2021 o 17:53, ii pisze:
    > Funkcje systemu operacyjnego.

    Podkręć jasność

  • 22. Data: 2021-06-13 09:10:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-11-czerwca-2021 o 23:34, Ewa pisze:
    > Czy podobnie jak w przypadku specjalnych urządzeń do nawigacji,
    > doładowywanie smartfona z "zapalniczki" przy dłuższych trasach
    > wystarczy ?

    To raczej kwestia ładowarki. Nie zdarzyło mi się aby smartfon/tablet z
    dobrą ładowarką gubił procenty naładowania.
    Powinny powoli ROSNĄĆ.

    Jaka ładowarka? Hmmm... Raczej słucham fizycznych sprzedawców w jakimś
    punkcie GSM a nie obiecanek z allegro. Zawsze mogę mu "fizyczne"
    wygarnąć że sprzedaje gówno ;-)
    Jedna z trzech które mam w aucie ;-) to oryginalna SAMSUNGOWA.

    Powiedziałbym że 50% u mnie testowanych ładowało poprawnie.

  • 23. Data: 2021-06-13 13:48:47
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Jeszcze raz przeczytałam dokładnie wszystkie Wasze uwagi i mam kilka pytań.

    Krystek napisał:
    > dual band, czyli dwa pasma GPS
    Czy chodzi tu o GPS i A-GPS, czy o coś innego?
    > inne systemy nawigacyjne: europejski (UE-siański) Galileo, rosyjski
    > GLONASS itd.
    Co dają te inne systemy jeśli pojawiają się ofercie? Czy warto
    ewentualnie płacić dużo więcej tylko dlatego, że właśnie tym dany
    smartfon różni się od innych?

    ToMasz napisał:
    > Twoja lumia ma snapa 200, mi5 snapa 820. w antutu ma 26tyś.
    > (vs 170tyś)
    Znalazłam podane przez Ciebie wartości w gsmarena. Natomiast nie
    znalazłam TESTU PRĘDKOŚCI w antutu.
    Czy chodzi o ANTUTU OCENA, która jednak dla Xiaomi Mi5 wynosi 136.773,
    nie tak, jak podałeś, 170 tys. ?

    collie napisał:
    > Motorola Moto G7 Power z AutoMapą ciągnie jak szatan -i po
    > autostradzie, i po drodze polnej utwardzonej.
    Porównałam w gsmarena Xiaomi Mi5 i Twoja Motorolę. Parametry dla Chipset
    wyglądają nastepujaco:
    Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820 (14 nm)
    Qualcomm SDM632 Snapdragon 632 (14 nm)
    czyli Twoja Motorola wypada pod tym względem gorzej niż Xiaomi Mi5,
    a mimo to, jak piszesz, jest jak szatan.

    Mam w związku z tym ogólne pytanie: jakie jeszcze parametry (poza już
    wspomnianymi snap w gsmarena i TESTEM PRĘDKOŚCI ZWANYM CHYBA ANTUTU
    OCENA (patrz wyżej) należy porównywać jeśli chodzi o wpływ na mułowatość?

    _Master_ napisał:
    > Dokładnie testowałem urządzenia które wpadają mi w ręce bo NAWIGACJA
    > jest dla mnie ważniejsza niż tryliony durnych apek srajbukowych.
    A propos wersji Androida. Kiedyś czytałam o Androidzie One czyli
    czystym, a więc pozbawionym dodatkowych aplikacji.
    Co o tym myślicie? Czy taka wersja jest jeszcze w sprzedaży i czy przy
    wyborze smartfona warto się tym kierować?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 24. Data: 2021-06-13 16:14:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ewa" 60c3a55b$0$527$6...@n...neostrada.pl

    > Przy kilknastokilometrowej trasie mój obecny
    > smartfon dopiero pod koniec daje prawidłowe wskazówki

    Szybko jeździsz... ;) Teraz pada deszcz, więc na parterze, wśród
    bloków nie łapię pozycji -- widzę jednego (amerykańskiego 21)
    albo zero -- częściej ;) zero, choć chwilami widzę SNR tego
    21GPS przekraczający 30...

    Zazwyczaj złapanie pozycji tutaj trwa kilka sekund...

    SNR to Stosunek Sygnału do Szumu, ale w jęzuku uniwersalnym.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stosunek_sygnału_do_sz
    umu
    30 to doskonała jakość -- niestety liczba ;) widocznych
    satelitów zbyt mała... ;)

    -=-

    Jeśli chcesz poprawić Twój obecny wynik -- chyba
    starczy Ci cokolwiek, co jest sprawne...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2021-06-13 16:26:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krystek" 60c38515$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > nawigacji). Smartfonów SAMSUNG nie polecam jeśli chodzi o nawigację.
    > Nie są jakoś wybitnie precyzyjne. Do standardowego nawigowania nadadzą
    > się, jak każdy inny smartfon, ale do niczego więcej. Długo łapią sygnał
    > z satelity, czasem się zacinąją i trzeba restartować moduł (włączać
    > i wyłączać lokalizację, by na nowo złapać układ satelitów i aktualną
    > pozycję).

    Miałem 9 lat temy Ace -- czasem potrzebny był restart
    odbiornika, ale myślałem, że tylko u mnie jest tak źle...

    Akumulator był pojemny ;) w stosunku do potrzeb -- starczał
    na niecałą godzinę nawigacji z włączonym ekranem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2021-06-13 16:37:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 60c39f78$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Dokładnie testowałem urządzenia które wpadają mi
    > w ręce bo NAWIGACJA jest dla mnie ważniejsza niż
    > tryliony durnych apek srajbukowych.

    Więc możesz podzielić się z nami praktyczną wiedzą
    dotyczącą DB i Galileo...

    Testerzy opowiadają godzinami o pikselach (mega,
    giga ;) itd.) i o 5G, ale o DB milczą jak zaklęci...

    Opowiadają też o dobach ;) bez ładowania, zapominając ;)
    o tym, że w pełnym świetle włączony_ekran+nawigacja+LTE
    zeżrą ten akumulator w kilka godzin a niejedna ładowarka
    samochodowa nie zdoła tego czasu wydłużyć...

    -=-

    Po co komu szybkie (kwadransowe lub nawet szybsze)
    ładowanie, skoro wystarczy ładować telefon co kilka dni? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2021-06-13 17:23:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" sa558h$15of$...@g...aioe.org

> [...]

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Stosunek_sygnału_do_sz
    umu
    > 30 to doskonała jakość -- niestety liczba ;) widocznych

    Nie wiem, w czym aplikacja podaje ów SNR -- być może w decybelach.
    '30 decybeli' to '30 dB', to '3B', to '3 Bele' -- jasne... ;)
    3dB to ~2; 10dB to 10; 3B to 1000...

    Właśnie telefon odnalazł się w satelitarnym gąszczu, ale szybko
    zgubił ponownie... Widzi tylko 8 satelitów GPS a korzysta z 5.
    (kilka pięter nad głową i bloki dookoła -- podczas złej pogody)

    Chwilami widzi też satelity GLONASS i Beidou...

    Tylko tyle potrafi -- tylko te trzy systemy satelitarnej
    nawigacji obsługuje mój telefon -- Redmi Note 9 Pro.

    Do tego czasami widzi satelitę EGNOS, ale chyba nikły pożytek z tego
    widzenia, gdyż atmosferyczne korekty chyba prześle też A-GPS, zaś na
    szybkim informowaniu mnie o awariach GPS raczej mi nie zależy -- nie
    jestem wszak pilotem samolotu...

    Zdecydowanie zaprzeczam wieściom typu:
    - Redmi Note 9 Pro sprzedawany w Polsce obsługuje Galileo
    (są różne wersje Redmi Note 9 Pro)
    - Redmi Note 9 Pro sprzedawany w Polsce obsługuje Dual Band GNSS

    -=-

    W samochodzie można pomóc telefonowi -- kładąc go pod szybą, ale tam
    bywa gorąco, więc warto uważać... (samochód ma zwykle metalowy dach)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2021-06-13 18:26:47
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > mój telefon -- Redmi Note 9 Pro.
    Wg portalu gsmarena Twój telefon jest najnowszy z tych wymienianych
    w tym wątku.
    Napisz proszę:
    - dlaczego wybrałeś tę firmę i ten model
    - w wyniku użytkowania jakie dostrzegasz plusy
    - w wyniku użytkowania jakie dostrzegasz minusy
    - czy poleciłbyś go do nawigacji
    Rozumiem, że kupiłeś go w Polsce i że o takim piszemy.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 29. Data: 2021-06-13 19:22:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ewa" 60c631c7$0$516$6...@n...neostrada.pl

    > Wg portalu gsmarena Twój telefon jest najnowszy
    > z tych wymienianych w tym wątku.
    > Napisz proszę:
    > - dlaczego wybrałeś tę firmę i ten model

    - stosunkowo niska cena
    (na 899pln wraz z przesyłką decydowałem się;
    kilka dni później dostałem 5% rabatu)
    - dobry sklep (X-Kom)
    - myślalem, że RN9P obsługuje Galileo
    - doskwierał mi brak smartfonu (rok wcześniej
    znienacka Asus Max odmówił mi posłuszeństwa)

    > - w wyniku użytkowania jakie dostrzegasz plusy

    - nawigacja satysfakcjonuje mnie pomimo braku DB
    oraz braku spodziewanej obsługi Galileo
    - brak spodziewanych reklam
    - dobra folia na ekranie
    (mam ją na ekranie do tej pory, choć dokupiłem
    dawno jakieś magiczne folie rzekomo zżerające
    delikatne zarysowania)
    - ogólnie bardzo dobry GNSS
    (w zestawieniu z Asusem Maxem chyba każdy ma dobry GNSS)
    - dobra jakość telefonicznych rozmów
    (Asus oferował znacznie lepszą, ale ta też mi odpowiada)
    - niska energochłonność (ale trzeba zabijać to i owo)
    - łatwość konfiguracji i łatwość obsługi
    - dobry wygląd (choć akurat kolor niekoniecznie najszczęśliwszy)

    > - w wyniku użytkowania jakie dostrzegasz minusy

    - brak spodziewanej obsługi Galileo
    - brak Dual Band GNSS
    - brak fabrycznych nagrywaczy rozmów telefonicznych
    - nakładka MIUI
    - fabryczne śmieci typu MI Video zżerające energię
    elektryczną i miejsce
    - raczej słabe etui (słabo chroni wystające kamerki)
    - wbrew pozorom niezbyt cudowna ;) jakość fotek
    (akurat nie zależy mi na tej jakości)

    > - czy poleciłbyś go do nawigacji

    Jeśli nie potrzebujesz decymetrowej dokładności pozycjonowania
    GNSS -- polecam. (ale chyba nie ma go już w sprzedaży lub jest
    w zaporowej cenie)

    Jeśli szukasz czegoś taniego i bardzo dokładnego -- nie polecam,
    gdyż inne tanie telefony od dawna obsługują Galileo a wiele niezbyt
    drogich telefonów obsługuje Dual Band GN co najmniej 4 systemów
    satelitarnych.

    Xiaomi z ,,dyskiem'' 64GB to nico więcej niż nic z uwagi na
    nakładkę MIUI. (potrzebne są karty pamięci, więc potrzebne
    są stosowne sloty a z tym bywa różnie w telefonach Xiaomi)

    > Rozumiem, że kupiłeś go w Polsce i że o takim piszemy.

    Kupiłem w X-Kom, dostałem bardzo szybko do paczkomatu.
    Polecam X-Kom -- ceny sklepowe, obsługę...

    -=-

    Niedawno telefon stracił łączność z kartą pamięci. Karta jest
    sprawna, została skopiowana na HDD poza telefonem, następnie
    w telefonie została sformatowana ponownie i pracuje poprawnie...
    Straciłem czas i gigabajty TBW...

    Przez chwilę myślałem o kupnie (chyba właśnie w X-Kom) Lexara.
    (chyba za 35pln A1 V30 64GB -- taka wystarczy do tego telefonu)

    Ogólnie jestem zadowolony z tego telefonu, ale pół roku to za
    mało do rzetelnej oceny...

    --

  • 30. Data: 2021-06-13 19:35:24
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > [...]
    Bardzo Ci dziękuję za tak obszerne i dokładne informacje.

    Pozdrawiam
    Ewa