  • 11. Data: 2020-06-26 09:39:50
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    That's an issue that could be solved in China, where strong state control can dictate
    standards.

    czyli to Unia musi chwycic za morde producentow i nagle niemozliwe stanie sie mozliwe
    :-)

  • 12. Data: 2020-06-26 09:57:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/06/2020 08:39, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    dictate standards.

    > czyli to Unia musi chwycic za morde producentow i nagle niemozliwe stanie sie

    Mimo wszystko chyba bym nie chcial przezyc wypadku samochodowego w
    chinskim aucie, a juz na pewno nie w elektrycznym. IMHO taka unifikacja
    raczej nie ma sensu, a jedynym sensownym rozwiazaniem sa ogniwa paliwowe.

  • 13. Data: 2020-06-26 10:26:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Absolutna fikcja. Nawet Musk sobie odpuścił to rozwiązanie.
    fikcja, jeśli chcesz przejechać na takim akumulatorze 500km. jeśli 120 -
    już nie.

    > Akumulatory o dużej pojemności to nie bateryjki do zabawki - to nie
    > jest kwestia prostej wymiany. Ich konstrukcja mechaniczna stanowi
    > część konstrukcji całego samochodu.
    Bo są ogromne, a nie muszą być
    > Poza prostymi przyłączami
    > mechanicznymi masz jeszcze całą hydraulikę - akumulatory muszą być
    > chłodzone a czasem... ogrzewane.
    Ale to nie jest problem. komplikacja - może tak, ale problem nie do
    rozwiązania - absolutnie

    > I w czym Ci to przeszkadza, że tak z tym walczysz? Ktoś Cię zmusza do
    > używania? Przystawia pistolet do głowy?
    Ja uważam ze rolą biznesmenów jest zarabiać. ale rolą urzędu chroniącego
    konsumentów POWINNO być informowanie za co tak naprawdę płacą. Nie
    zachęcanie, nie odradzanie a tym bardziej tak jak jest teraz -
    zakazywanie w niektórych przypadkach. tylko informowanie. wracam do meritum.
    Fizycznie, finansowo, produkcja i eksploatacja elektryków jest
    nieopłacalna i w większości przypadków nieekologiczna. (jeśli uważasz za
    konieczne wytułumacze). skąd więc boom na elektryki? Raz z ze źle
    pojętej ekologii, dwa z narzutów, akcyzy na inne paliwa. Zakładam że
    ewentualna walka z pseudoekologią jest skazana na porażkę, elektrowni
    atomowej nie będzie. Czy cena prądu będzie zawierać akcyzę.. w kwocie
    razy dwa? Nie, bo w takich warunkach elektryki nigdy nie opanująa
    naszych ulic. co więc się stanie? Całe społeczeństwo zrzuci się
    solidarnie na prąd dla elektryków. I właśnie tego się boję.

    ToMasz

  • 14. Data: 2020-06-26 10:33:53
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- Mimo wszystko chyba bym nie chcial przezyc wypadku samochodowego w
    chinskim aucie, a juz na pewno nie w elektrycznym.

    jasne ale jakies argumenty merytoryczne poza china crap ?

    --IMHO taka unifikacja raczej nie ma sensu, a jedynym sensownym rozwiazaniem sa
    ogniwa paliwowe.

    jasne kazdy miec moze wlasne zdanie, niemieckie motokoncerny dlugo uwazaly e-auta za
    wybryk dopoki Elon nie wypalil im kopa w dupe :-)

  • 15. Data: 2020-06-26 11:00:00
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/06/2020 09:33, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    >
    > jasne kazdy miec moze wlasne zdanie, niemieckie motokoncerny dlugo uwazaly e-auta
    za wybryk dopoki Elon nie wypalil im kopa w dupe :-)

    Te argumenty to testy zderzeniowe. Chinczycy kopiuja w duzej mierze
    bezmyslnie rozwiazania z zachodu i srednio to dziala.

  • 16. Data: 2020-06-26 11:01:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/06/2020 10:00, K wrote:

    > Te argumenty to testy zderzeniowe. Chinczycy kopiuja w duzej mierze
    > bezmyslnie rozwiazania z zachodu i srednio to dziala.

    Chociaz z czasem na pewno bedzie lepiej wszak kupili Volvo wiec maja
    dostep do wszystkiego.

  • 17. Data: 2020-06-26 11:14:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2020 10:26:05 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Fizycznie, finansowo, produkcja i eksploatacja elektryków jest
    > nieopłacalna i w większości przypadków nieekologiczna. (jeśli uważasz za
    > konieczne wytułumacze).

    No to tłumacz a ja ci pokażę gdzie błądzisz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2020-06-26 11:42:42
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Te argumenty to testy zderzeniowe. Chinczycy kopiuja w duzej mierze
    bezmyslnie rozwiazania z zachodu i srednio to dziala.

    to juz od dawna nie jest prawda

    https://www.motor-talk.de/news/oha-dieses-china-auto
    -schlaegt-skoda-und-renault-beim-crashtest-t4695083.
    html

    2013r chinczyk wypadl lepiej niz skoda i renault a od tego czasu jeszcze wiele sie
    nauczyli ...

  • 19. Data: 2020-06-26 17:16:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jun 2020 11:14:10 +0200, Jacek Maciejewski

    > No to tłumacz a ja ci pokażę gdzie błądzisz.

    Ale wiesz że pytasz się gościa co swego czasu sugerował żeby EV jeździły na
    zwykłych ołowiakach bo to się najbardziej wtedy opłaca? Oczywiscie o paru
    szczegółach zapomniał, ale co tam.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2020-06-26 19:07:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2020 o 07:43, heby pisze:

    > Klient ją zobaczy, choćby w wyobraźni. W końcu mu to wkładają w *jego*
    > samochód.

    A benzynę czy ropę oglądasz, mimo że wlewasz ją do swojego samochodu?

    --
    Shrek