  • 101. Data: 2020-06-28 20:49:30
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak na razie produkuje się drogo dla snobów, więc spełnia się ich
    > wymagania. Za rok kupisz sobie coś takiego:
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/580879
    ,zd-d2s-samochod-elektryczny-chiny-cena-polska-zasie
    g-wideo.html
    > Jak chńczycy mówią że coś zrobią to to zrobią, spoko.

    Pożyjemy zobaczymy. Nawet teraz mieszcuchy to nie jest popularny segment.

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2020-06-28 20:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Zamiast pisać bez sensu, to wykaż gdzie jest błąd. I skup się na
    > bezpieczeństwie energetycznym, bo o tym teraz pisałem. Solary i
    > turbiny wiatrowe mają potężną wadę w tym zakresie - niepewność
    > dostaw energii. Dlatego akurat w tym względzie są bezpieczniejsza
    > jest energetyka klasyczna. Dostawy węgla można zdywersyfikować
    > oraz składować na hałdach (agencja rezerw miałowych;). Wiatru i
    > słońca za zapas nie kupisz. A nie wieje i nie świeci bez przerwy.
    > I zwróć uwagę na słowo "zastępowanie" w poście przedpiscy.

    Dlaczego pominałes wode?
    Duzo jest takich dni ze słonce nie swieci, wiatru nie ma, woda nie
    płynie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 104. Data: 2020-06-28 20:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Zastępowanie - raczej nie. Nad górnictwem masz jako taką kontrolę,
    > węgiel możesz kupić nawet z Australii. Słońca i wiatru nie
    > kupisz;)

    Sugerujesz ze nagle znikną? Jak zniknie słonce to wtedy prad nie bedzie
    naszym najwieszym problemem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 105. Data: 2020-06-28 20:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Na pewno nie są optymalne u nas.

    > Też bym wolał, tylko nie jestem bezkrytycznym fanbojem. OZE mają
    > swoje wady. Poważne. Energetyka klasyczna też. Żadnych nie da się
    > pominąć. I o tym piszę.

    Nikt chyba tego nie proponuje.
    Raczej zeby mozliwie duzo klasycznej zastapic OZE.
    Jezeli dojdziemy do mixu 90+10% to bedzie przeciez fantastyczny wynik.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 103. Data: 2020-06-28 20:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Tam raczej grzeją wodę lustrami, a potem ją w turbinach na prąd
    > przerabiają....

    Super. Nie wiedziałem - dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 106. Data: 2020-06-28 21:02:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2020 19:57:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > Zamiast pisać bez sensu, to wykaż gdzie jest błąd.

    Błąd logiczny polega na uznaniu że skoro słońce i wiatr są nie do
    kupienia, są gorsze niż węgiel który można kupić. Jedno z drugim nie ma
    nic wspólnego, to złe przeciwstawienie. Ponadto, węgla mogą ci odmówić
    sprzedać (jak to bywało z ropą) albo tak podniosą cenę że sam
    zrezygnujesz a wiatru nikt nie odmówi ani ceny nie podniesie. Owszem,
    wiatr nie wieje zawsze ale jest sposób zaradzenia temu i to niejeden.
    Konwersja od elektrowni cieplnych do OZE jest możliwa i zachodzi de
    facto w coraz szybszym tempie. I uparcie nie dostrzegasz oraz nie
    wpisujesz do rachunku rozległych strat powodowanych przez spalanie
    węgla.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 107. Data: 2020-06-28 21:03:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.06.2020 o 20:59, Budzik pisze:

    > Dlaczego pominałes wode?

    Bo nie mamy warunków, żeby to była istotna ilość.

    --
    Shrek

  • 108. Data: 2020-06-28 21:08:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błąd logiczny polega na uznaniu że skoro słońce i wiatr są nie do
    > kupienia, są gorsze niż węgiel który można kupić.

    NIe chodzi o to, żeby kupić a zapewnić. Na pogodę nie masz wpływu. Na
    wydobycie i zrobienie zapasów paliwa tak. Pod tym względem OZE są
    zdecydowanie gorsze.

    > Ponadto, węgla mogą ci odmówić
    > sprzedać (jak to bywało z ropą) albo tak podniosą cenę że sam
    > zrezygnujesz

    Jakieś embargo?

    > a wiatru nikt nie odmówi ani ceny nie podniesie.

    Nie doceniasz natury;)

    > Owszem,
    > wiatr nie wieje zawsze ale jest sposób zaradzenia temu i to niejeden.

    Dajesz. Mamy zaradzone? Szczytowo pompowe o mocy 1,7GW? Na jak długo -
    kilka(naście) godzin?

> [...]
    > facto w coraz szybszym tempie. I uparcie nie dostrzegasz oraz nie
    > wpisujesz do rachunku rozległych strat powodowanych przez spalanie

    Dostrzegam, tylko ja nie o tym, a w tej gałezi rozmawiamy o

  • 109. Data: 2020-06-28 21:09:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 28 Jun 2020 18:59:44 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Super. Nie wiedziałem - dzieki.

    Są również instalacje testowe wykorzystujące nagrzany lustrami
    (parabolicznymi) gaz do napędzania silników Stirlinga.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 110. Data: 2020-06-28 21:11:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sugerujesz ze nagle znikną? Jak zniknie słonce to wtedy prad nie bedzie
    > naszym najwieszym problemem...

    O chmurach słyszał? Ludzkość przeżyła niejedno zachmurzenie;)

    --
    Shrek