  • 11. Data: 2020-10-19 13:35:40
    Temat: Re: Klatka Faradaya
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 18.10.2020 o 23:45, Piotr Wyderski pisze:

    > Nadanie jakiegokolwiek potencjału nie ma absolutnie żadnego znaczenia
    > dla prawa Gaussa.

    I to jest święta prawda. Ten potencjał musi być jednak nadany, na
    przykład przez przyłączenie do ziemi, albo do stałego +200V. Jeśli
    klatkę pozostawisz niepodłączaną to nie będzie to żadna klatka.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2020-10-19 13:54:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 19.10.2020 13:35, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Jeśli
    > klatkę pozostawisz niepodłączaną to nie będzie to żadna klatka.

    Skąd ten wniosek?

  • 13. Data: 2020-10-19 14:41:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Potrzebuję klatkę Faradaya, która pomieści element o wymiarach
    >20x10x10 cm. Dobrze by było, aby zostało jeszcze trochę wolnego
    >miejsca. Idealnie by było mieć w środku komorę taką, jak wnętrze
    >mikrofalówki - mniej więcej 30x30x30 cm. Czy istnieje jakiś gotowiec
    >w sprzedaży, czy muszę coś improwizować?

    A jakie czestotliwosci ?

    Bo ... wsadz do mikrofalowki telefon, tylko przypadkiem jej nie
    wlaczaj, po czym zadzwon do tego telefonu.

    komorke trudno zaekranowac, przynajmniej w poblizu BTS ...

    J.

  • 14. Data: 2020-10-19 14:58:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No :)
    >Beczka z klamrowym zapięciem?

    Stal to dobry material na k.F. ?
    Czy aluminium lepsze, przynajmniej jesli chodzi o w.cz. ?

    A doswiadczenie z telefonem mi podpowiada, ze denko i brzeg beczki
    powinno byc wydrapane z farby ...

    J.

  • 15. Data: 2020-10-19 14:58:54
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 19.10.2020 o 14:41, J.F. napisał:

    > Bo ... wsadz do mikrofalowki telefon, tylko przypadkiem jej nie
    > wlaczaj, po czym zadzwon do tego telefonu.

    Mikrofalówka nie pełni funkcji klatki Faradaya ani na jotę.
    Nawet po jej wyłączeniu.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 16. Data: 2020-10-19 15:01:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >I to jest święta prawda. Ten potencjał musi być jednak nadany, na
    >przykład przez przyłączenie do ziemi, albo do stałego +200V. Jeśli

    A nie moze byc nadany przez naładownie nieuziemionej klatki ładunkiem
    ?

    >klatkę pozostawisz niepodłączaną to nie będzie to żadna klatka.

    Czemu nie ? Teoretycznie to co w srodku swojego ładunku sumarycznego
    zmienic nie może, wiec uziemienie klatki nic nie wnosi.

    J.

  • 17. Data: 2020-10-19 15:04:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 19.10.2020 o 13:35, Paweł Pawłowicz napisał:

    > I to jest święta prawda. Ten potencjał musi być jednak nadany, na
    > przykład przez przyłączenie do ziemi, albo do stałego +200V. Jeśli
    > klatkę pozostawisz niepodłączaną to nie będzie to żadna klatka.

    Paweł "Faraday" Pawłowicz?

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 18. Data: 2020-10-19 15:23:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2020 13:35:40 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > I to jest święta prawda. Ten potencjał musi być jednak nadany, na
    > przykład przez przyłączenie do ziemi, albo do stałego +200V. Jeśli
    > klatkę pozostawisz niepodłączaną to nie będzie to żadna klatka.

    Skąd pomysł że niepodłączona do niczego klatka nie ma jakiegoś własnego
    potencjału? I skąd pomysł że on musi być określony w stosunku do czegoś?
    To są nieprawdy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 19. Data: 2020-10-19 17:29:45
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Skąd pomysł że niepodłączona do niczego klatka nie ma jakiegoś własnego
    > potencjału? I skąd pomysł że on musi być określony w stosunku do czegoś?
    > To są nieprawdy.

    Zdarzyło Ci się kiedyś nie podłączyć ekranu? Często wtedy jest jeszcze
    gorzej, niż bez e4kranu w ogóle. Jak to wyjaśnisz?

    P.P.

  • 20. Data: 2020-10-19 17:54:04
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.10.2020 o 13:54, Zbych pisze:

    > Skąd ten wniosek?

    Syf lezący z zewnątrz może zmienić potencjał całej "klatki". A wtedy
    przelezie do środka.

    P.P.