  • 11. Data: 2009-08-17 00:09:33
    Temat: Re: Klej polipropylen-PCV
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > precyzyjnie małych ilości silikonu. Myślę, że ten pomysł ze strzykawką
    > nie jest taki zły. Mam nawet sprzęt do wyciskania takiej gęstej pasty z
    > plastikowych strzykawek. Z silikonem sobie też pewno poradzi.
    > Mam jednak wątpliwości co zastosowania silikonu.
    > Silikon jest pakowany w tuby z HDPE tworzywa o podobnych właściwościach
    > do PP. Właśnie sprawdziłem, że po wyschnięciu silikon sanitarny
    > bezbarwny (taki akurat miałem) w zasadzie sam odpada od tej dyszy
    > służącej do wyciskania. Obawiam się, że z tego powodu nie uszczelni on

    A kto ci każe używać małych ilości silikonu. Kartusz najtańszego, bo inny ci
    niepotrzebny, kosztuje z 7 złotych. Nie masz innego wyjścia bo kleju co sklei i
    uszczelni te dwa tworzywa po prostu jeszcze nie wymyślono. Nie istnieje bo nikt
    normalny nie projektuje tak żeby te dwa tworzywa trzeba było skleić. Kup sobie w
    poniedziałek tubkę silikonu za 3,20 albo 3,50. I wypróbuj czy jak się utwardzi
    to woda wleci do środka.

  • 12. Data: 2009-08-17 00:13:34
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Któryś z cosmofenów może by się nadał?
    > Konrad
    Który ?

  • 13. Data: 2009-08-17 00:15:39
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Może Distal?
    > 2-3 opakownia powinny wystarczyć na tę ilość,
    > a tanie są. Nakładasz wykałaczką i wio,
    > fabryczna łopatka jest do dupy, wykałaczka
    > idealnie dozuje klej ;)
    >
    > Pzdr.
    > L.
    Akurat Distal nie klei żadnego z tych tworzyw. Strzelaj dalej.

  • 14. Data: 2009-08-17 09:08:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Sie, 02:15, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    > Akurat Distal nie klei żadnego z tych tworzyw. Strzelaj dalej.

    Nie klei też aluminium, co mi nie przeszkodziło
    załatać nim dziury w misce olejowej w samochodzie,
    wspomagając się nieco siateczką do tynkowania
    styropianu. Samochód przejechał już tak 50 kkm,
    a dziura była solidna.
    Distal nie klei też rur pcv i pe, tylko chyba te rury
    o tym nie wiedzą bo reperowałem drobne sprawy
    i jakoś udało się.

    Ale teoretyzujmy dalej :]
    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2009-08-17 10:07:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł"

    > Przy pomocy typowego pistoletu nie raczej nie uda mi się nałożyć
    > precyzyjnie małych ilości silikonu.

    Pistolet ma regulację prędkości wyciskania. Ale silikony tak na prawdę
    niczego się nie trzymają.

    Robert

  • 16. Data: 2009-08-17 10:11:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek"

    > Jeszcze nocnik z gwizdkiem i trochę oleju do głowy by się przydało
    > niektórym.

    Pewnie wiesz co to burza mózgów.
    Gdyby nie mój idiotyczny sposób to byś nie odpisał i nie zaprezentował
    swojej genialnej metody. :-)

    Robert

  • 17. Data: 2009-08-17 10:57:01
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > Nie klei też aluminium, co mi nie przeszkodziło
    > załatać nim dziury w misce olejowej w samochodzie,

    dlaczegóżby nie? Klei, bez dobrego przygotowania powierzchni niezbyt
    mocno, ale zawsze. W ogóle żywice epoksydowe są bardzo często stosowane
    do klejenia metali, głównie stali, ale nie tylko.

    > wspomagając się nieco siateczką do tynkowania
    > styropianu.
    jakbyś zastosował tkaninę szklaną, to byłby już pełen luksus...

    >Samochód przejechał już tak 50 kkm,
    > a dziura była solidna.
    j.w.

    > Distal nie klei też rur pcv i pe, tylko chyba te rury
    > o tym nie wiedzą bo reperowałem drobne sprawy
    > i jakoś udało się.

    PCV epoksyd klei nieźle, z PE mogą być problemy. Tym niemniej właściwie
    każdy materiał (nawet teflon, jeśli jest uczciwie zmatowiony) można
    zlepić dowolną gęstą i lepką paćką na zasadzie klajstru. Trzymać to
    będzie tak sobie, ale niewielkie obciążenia jakoś przez chwilę
    przeniesie. Czasem bardzo krótką chwilę :-P

    > Ale teoretyzujmy dalej :]

    hmmm... praktyczne doświadczenia na ogół okazują się zgodne z teorią, a
    jeśli nie, trzeba zmienić teorię. Ale poleganie na niezgodnych z teorią
    wnioskach z doświadczeń bardzo często może się źle skończyć :-P

  • 18. Data: 2009-08-17 11:07:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Sie, 12:57, jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> wrote:
    > hmmm... praktyczne doświadczenia na ogół okazują się zgodne z teorią, a
    > jeśli nie, trzeba zmienić teorię. Ale poleganie na niezgodnych z teorią
    > wnioskach z doświadczeń bardzo często może się źle skończyć :-P

    Zgadza się, ale ja nawiązuję do:
    "Rurka pełni jedynie rolę osłony"
    "szczelne połączenie (ochrona przed deszczem)
    odporne na warunki atmosferyczne (min. 2 lata)"
    "Wytrzymałość mechaniczna połączenia nie jest zbyt istotna."
    "Korek i rurka mają zatrzask"

    Wobec powyższego śmiem twierdzić, że Distal będzie
    najtańszym i najpewniejszym klajstrem, w dodatku
    o wiele łatwiej dozowalnym (średnica 45mm,
    pchanie się tam z pistoletem to raczej bezsens).

    Pzdr.
    L.

  • 19. Data: 2009-08-17 11:32:00
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Paweł"

    > Pistolet ma regulację prędkości wyciskania. Ale silikony tak na prawdę
    > niczego się nie trzymają.
    >
    > Robert

    Z wyjątkiem szkła, aluminium, stali, kamienia, muru, kafelków i jeszcze setek
    innym materiałów faktycznie nie trzymają się niczego. Muszę powiedzieć koledze
    co ma akwarium wielkości szafy trzydrzwiowej że ma się bać bo jakiś Robert
    napisał że silikony niczego się nie trzymają. A on ma akwarium zrobione z szyb
    grubych na półtora centymetra klejonych silikonem. Administratorowi też powiem
    że te okna co na klatkę wstawił są do niczego bo szyby są przyklejone do drewna
    silikonem. I niech to wszystko poobrywa i kitem do okien zapaćka. Poradź co ja
    mam zrobić. Do wędzarni wkleiłem na silikon w drzwiczki zrobione z aluminiowego
    kształtownika szybę. Jak piszesz, bo pewno się znasz, że niczego się nie trzyma
    silikon to na pewno mi ta szyba dzisiaj wypadnie. Czym to wkleić jak nie silikonem?

  • 20. Data: 2009-08-17 12:10:08
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > najtańszym i najpewniejszym klajstrem, w dodatku
    > o wiele łatwiej dozowalnym (średnica 45mm,
    > pchanie się tam z pistoletem to raczej bezsens).

    Distal będzie najgorszym rozwiązaniem, porównywalnym z klejem z mąki. Jest
    sztywny, ma inny współczynnik rozszerzalności cieplnej. Nie łączy się trwale z
    żadnym z tych tworzyw. Tam jest potrzebny nie klej a elastyczny uszczelniacz.
    Jedynym ogólne dostępnym i tanim jest silikon. Pasta która zamienia się w gumę.
    Dodatkowo ma jeszcze zaletę jest niezwilżalny. Mnie tam rybka, nie moje małpy
    nie mój cyrk. Ale użył bym najtańszego silikonu. Zwłaszcza że ten najtańszy jest
    najlepszy bo bez wypełniaczy, 100% silikonu w silikonie.