  • 11. Data: 2009-10-02 14:47:09
    Temat: Re: Klej przewodzący z Epidianu 5?
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Czego więc dodać do tego kleju? Grafitu? Jakiegoś drobnego proszku
    > metalowego? Jaką ilość? Macie jakiś sprawdzony patent na to?

    Do mało odpowiedzialnych połączeń daje się grafit. Do lepszych past
    przewodzących daje się srebro. Jak się używa do sitodruku to mieszanina ma
    własności takie jak farba sitodrukowa. Składy są dostępne i można się
    wzorować. Pasta po naniesieniu ma większą opornoś, która obniża się po
    wygrzaniu (wypaleniu) połączenia. W domowych warunkach warto dodać do żywicy
    rozpuszczalnika, aby ułatwić mieszanie i obniżyć zawartość żywicy. Są
    również pasty oporowe.

  • 12. Data: 2009-10-02 17:22:11
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    PeJot wrote:

    > Klej do ścieżek grzejnych na szybach samochodowych ?

    Tylko uwazac na termin przydatnosci bo jest krotki a po przekroczeniu
    kilkumiesiecznym klej nadaje sie do wyrzucenia -
    wlasnie dzis robilem rajd po sklepach bo wlasnie potrzebuje taki klej i
    doopa- w 3 sklepach na 4 byl ale w zadnym nie mial juz
    aktualnej daty waznosci (przekroczenia od 1 do 6 msc) .W 4 sklepie
    zorientowana ekspedientka wyjasnila mi ze klejem przewodzacym nie
    handluja bo szybko sie przeterminowuje i potem maja reklamacje a
    dystrybutor nie chce wymieniac towaru z konczaca sie data .
    Jutro sprobuje w norauto moze tam czesciej sprzedaja ten wynalazek.

    pzdr

  • 13. Data: 2009-10-02 17:37:29
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 02 Oct 2009 10:34:25 +0200 TomaszB <b...@g...pl> napisał:

    >Ale komplikujesz. Zwiąż to co masz skleić miedzianym drutem, ale bez
    >izolacji :)

    Świetny pomysł, zważywszy że potrzebuję przykleić aluminiowe bloczki
    do papieru przewodzącego :-)

    Żeby nie tworzyć kolejnego postu - Dziękuję Wam wszystkim za
    informacje, w takim razie kupię gotowy klej przewodzący, nie będę nic
    kombinował.

  • 14. Data: 2009-10-02 17:45:20
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-02 19:37:29 +0200, __Maciek <i...@c...org> said:

    > Świetny pomysł, zważywszy że potrzebuję przykleić aluminiowe bloczki
    > do papieru przewodzącego :-)

    Jak bloczki, to nawet mechanicznie, przykręcić, przynitować. A złącze
    wokół uszczelnić przed "warunkami".

    --
    DJ

  • 15. Data: 2009-10-02 20:23:58
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    Jak ten "pył" jest aż tak drobny, to
    > się nadaje do usuwania kurzajek, ale nie do przewodzenia prądu.
    >
    > --
    > Jarek
    I tu się mylisz, bo nie wiesz. Roztwory koloidalne srebra w odpowiednio dobranym
    rozpuszczalniku służą do produkcji przewodzących atramentów. Firma je
    produkująca, podobno dla NASA też, znajduje się w łodzi przy ul. Jaracza. Robią
    jeszcze kleje i farby przewodzące. A to co zostanie po umyciu zbiornika gdzie
    mieszali idzie na kleje do popsutych podgrzewanych szyb. Są jeszcze przewodzące
    polimery. Robi je niemiecka firma, ta sama co w czasie okupacji kupowała Polki z
    transportów do obozów koncentracyjnych z przeznaczeniem do badań niszczących. W
    tym czymś nie ma metalu a przewodzi prąd. I to całkiem nieźle. Kosztowało to dwa
    lata temu ok. 35 ojro za litr. Używa się takich polimerów przy produkcji min.
    foli świecących, jako podkład pod powłoki galwaniczne wytwarzane na materiałach
    nie przewodzących prądu. Jest dobra zasada, jak czegoś nie wiesz na 100% to albo
    nie pisz albo zasygnalizuj że Ci się wydaje że może wiesz i czekaj na tych co
    wiedzą. Każdy z preparatów jaki opisałem znam nie z internetu tylko z realu.
    Każdy miałem w ręku. Parametry każdego znam nie z ulotek reklamowych tylko ze
    specyfikacji producenta i własnych doświadczeń. W przeciwieństwie do ciebie wiem
    o czym piszę.

  • 16. Data: 2009-10-02 20:36:08
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-10-02 22:23, kogutek napisał/a:
> [...]
    > produkująca, podobno dla NASA też, znajduje się w łodzi przy ul. Jaracza. Robią

    O tej firmie był kilka tygodni temu artykuł w Angorze. Jak ktoś jest
    zainteresowany to mogę poszukać tego numeru i zrobić skan.

    --
    Cz.

  • 17. Data: 2009-10-02 22:00:27
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    kogutek wrote:
> [...]
    > produkująca, podobno dla NASA też, znajduje się w łodzi przy ul. Jaracza. Robią

    AFAIR kiedys robili ciekawe pasty termoprzewodzace (jesli to ta sama firma).

    Rzucisz linka do tych polimerow?

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2009-10-03 08:37:06
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > AFAIR kiedys robili ciekawe pasty termoprzewodzace (jesli to ta sama firma).

    > Rzucisz linka do tych polimerow?
    >
    > --
    > Jerry1111
    Na linkach są tylko materiały reklamowe przeznaczone dla gawiedzi. Właściwe
    informacje znajdziesz tutaj Bayer Sp. z o.o.
    Al.Jerozolimskie 158
    02-326 Warszawa

  • 19. Data: 2009-10-03 13:39:32
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 2 Oct 2009 19:45:20 +0200 DJ <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Jak bloczki, to nawet mechanicznie, przykręcić, przynitować. A złącze
    >wokół uszczelnić przed "warunkami".

    Przykręcone to i tak będą, do płyty podłożowej, ale w takie połączenie
    "stykowe" aluminium z papierem przewodzącym to ja nie wierzę. Pozatym
    dotyczczas były przyklejone klejem przewodzącym, tyle że zaszła
    konieczność wymiany papieru przewodzącego (zdarty przez studentów
    jeżdżących po nim sondami).

  • 20. Data: 2009-10-03 13:43:22
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 02 Oct 2009 22:23:58 +0200 "kogutek" <k...@o...pl> napisał:

> [...]
    >rozpuszczalniku służą do produkcji przewodzących atramentów. Firma je
    >produkująca, podobno dla NASA też, znajduje się w łodzi przy ul. Jaracza.

    Mowa o Amepox? Właśnie mam jakieś resztki kleju przewodzącego ich
    produkcji, tyle że zaschnięty "na kość" :-( Data ważności do 1995r.