  • 21. Data: 2021-07-17 23:36:50
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 lipca 2021 o 22:36:03 UTC+2 WM napisał(a):
> [...]
    r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
    at/

    Zachwalali i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w
    sklepie na rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To
    niech spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.

    > Dla jednych to gówno, dla innych fajna ciekawostka.
    >
    > Mnie wnerwiają alpiniści, bo uważam że nie warto ryzykować życia dla
    > zdobycia trudnego przejścia.
    >
    > Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
    > zaakceptować.
    >
    > WM
    Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze swoim.
    Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego kupić to
    znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa. Chlodząca rurkę
    kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko jest. Czasy
    takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać. Z polskimi
    kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa i mówią że
    je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie można
    kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych zamówieniach
    kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy za wata. I
    pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia co dałeś.
    Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.

  • 22. Data: 2021-07-18 14:38:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    za wata. I pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia
    co dałeś. Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.

    Ty nie wiesz co to jest szacunek i akceptacja. To po co się wypowiadasz?
    Aby robić kolejną zadymę i obrażać ludzi na forach?

  • 23. Data: 2021-07-18 15:30:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 lipca 2021 o 14:38:07 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Ty nie wiesz co to jest szacunek i akceptacja. To po co się wypowiadasz?
    > Aby robić kolejną zadymę i obrażać ludzi na forach?
    Takiego gówna śmierdzącego jak ty obrazic sie nie da. Bo co by napisać obraźliwego to
    za chwilę okazuje się że to prawda była.

  • 24. Data: 2021-07-18 18:16:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Takiego gówna śmierdzącego jak ty obrazic sie nie da. Bo co by napisać obraźliwego
    to za chwilę okazuje się że to prawda była.

    Doprawdy nie mogę wyjść z podziwu i zachwytu nad Twoją wyjątkową kulturą
    osobistą i niespotykaną już, nietuzinkową elokwencją.

    Proszę napisz coś jeszcze, bo przyjemnie się Ciebie ogląda.

  • 25. Data: 2021-07-19 21:40:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.07.2021 o 14:18, M M pisze:
    > Dużo ciepła się marnuje w chłodnicy i spalinach, dzielnie walczymy z emisją CO2,
    amoniak nie szkodzi dziurze ozonowej ani globalnemu ociepleniu, na postoju i zanim
    silnik się nagrzeje źródłem ciepła może być palnik zasilany tym samym paliwem co
    silnik samochodu (mógłby też służyć do ogrzewania postojowego w zimie), brak części
    ruchomych i potrzeby uzupełniania czynnika. A jakie wady? Z jakiegoś powodu nie da
    się zrobić, czy może się da ale już ktoś to opatentował i schował do szuflady, by
    nadal sprzedawać coraz to nowsze "eko" czynniki chłodnicze?
    Bardzo dobre pytanie. Ja bym zapytał, dlaczego nie sprężarkowa na
    amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach, mleczarniach
    itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
    Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?
    Jacek

  • 26. Data: 2021-07-19 22:09:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jul 2021 21:40:14 +0200, Jacek wrote:
> [...]
    > amoniak. Pamiętam stare instalacje chłodnicze w sklepach, mleczarniach
    > itd, które właśnie pracowały na amoniaku.

    Pisalem - amoniak jest trujacy. A samochody czasami maja wypadki.

    > Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?

    Aktualnym hitem jest R-1234yf.

    Tylko ... Niemcy go nie produkuja, wiec jak myslicie -
    Daimler dba o klientow, czy o wlasne zyski:

    https://en.wikipedia.org/wiki/2,3,3,3-Tetrafluoropro
    pene

    A moze i dba o srodowisko, bo ten rozklad jest niepokojacy.

    J.

  • 27. Data: 2021-07-19 23:01:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > mleczarniach itd, które właśnie pracowały na amoniaku.
    > Może sponsorzy Panny Grety maja jakiś interes w tym?

    Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
    Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
    wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
    prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
    wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
    trzeba). No i bezpieczny, nie pali się. Ten nowy jara się, aż
    miło, a produkty spalania trują (mniej miło). O cenie nie wspomnę.
    Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
    uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
    ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2021-07-20 04:32:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    Pan Jacek napisał:

    >Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
    >Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
    >wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady.

    Temperatura krytyczna 31C. Powyzej sie nie skrapla.

    W wielu krajach nie zadziala.

    Tzn troche zadziala, bo na samym gazie tez chlodzenie zachodzi, ale
    pewnie mniej wydajnie ...
    Choc Daimler niby od paru lat kombinuje.

    J.

  • 29. Data: 2021-07-20 09:29:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
    >wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam

    pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
    wycieknie.

    Ale to szacunki dobre dla freonow, bo CO2 to wezmiemy ze srodowiska.

    No i chyba ze ... ktos zamowi te 5 mln ton, a ktos inny wpadnie na
    pomysl, ze CO2 to przeciez ze skaly wapiennej i kwasu siarkowego sie
    robi ...

    >Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
    >uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
    >ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.

    Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny,
    w wrzuc tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez
    bedzie mial wypadek ..

    J.

  • 30. Data: 2021-07-20 09:38:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-20 o 04:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >
    > Tzn troche zadziala, bo na samym gazie tez chlodzenie zachodzi, ale
    > pewnie mniej wydajnie ...
    > Choc Daimler niby od paru lat kombinuje.

    Są obiegi nadkrytyczne, np. kotły nadkrytyczne z podgrzewanymi rurami.
    Ciecz nadkrytyczna istnieje umownie na lewo, powyżej punktu krytycznego.

    WM