eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 11. Data: 2021-07-17 12:07:28
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60f29085$0$552$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-07-17 o 00:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "M M" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >> A jesli chodzi o temat:
    >> -chlodziarka absorbcyjna opatentowana dawno temu - teraz nie ma
    >> ochrony,
    >> -amoniak jeszcze lepiej dziala w chlodziarkach sprezarkowych,
    >> -amoniak jest trujacy. Ryzyko w absorbcyjnych mniejsze niz
    >> sprezarkowych, ale ... wypadki chodza po samochodach.
    >> Z tej przyczyny unika sie tez palnych czynnikow w samochodach ...
    >> a amoniak jest tez palny.
    >
    >> -wsiadasz do samochodu ... i klima ma dzialac natychmiast. A zanim
    >> sie silnik rozgrzeje, to pare minut mija ..
    >
    >> A czy absorpcyjne moga pracowac we wstrzasach ?

    >Absorpcyjna jest duża i ma kiepską sprawność.

    Sa tez i malutkie, ale ... malutkiej mocy. A do samochodu potrzebna
    duza moc.
    Sprawnosc ... no, mialaby cieplem odpadowym byc napedzana, wiec
    sprawnosc bardzo wysoka :-)

    >Ponadto na postoju trzeba grzać i długo czekać aż zacznie działać.

    Nie wiem jak dlugo, ale pierwsze grzanie mozna zrobic palnikiem
    benzynowym.
    Tylko czy to sie bedzie nadal oplacac :-)

    >Jeżeli szukacie oszczędności, to czemu nie na odzysku energii
    >hamowania?

    A to tez, obok oszczednej klimy.

    Ale ... kiedys wpadlem na pomysl automatu wlaczajacego klime przy
    hamowaniu silnikiem.
    Tylko nie zrealizowalem, a szkoda ... ciekawe czy wiecej bym
    oszczedzil na paliwie, czy wydal na nowe sprzeglo :-)

    J.





    WM


  • 12. Data: 2021-07-17 12:34:37
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-17 o 12:00, J.F. pisze:
    >
    >
    >> Sposobow na ochładzanie jest kilka.
    >> Np takie urządzenie w którym wprowadza się powietrze w tych wirowy i
    >> rozdziela się ono na gorące i zimne. Stosowane jest to w obrabiarkach
    >> do wytworzenia zimnego powietrza do chłodzenia narzędzia. Sporo na
    >> minusie takie powietrze może mieć.
    >
    > Jest to istotnie ciekawe ... ale chyba jednak autoklima lepsza, skoro
    > ciagle stosowana :-)

    Rurki wirowe (Vortex Tube) są fajne, ale wymagają sprężarki i są głośne
    niestety.

    Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym cyklu
    silnika Stirlinga





    WM


  • 13. Data: 2021-07-17 12:49:37
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60f2b23e$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-07-17 o 12:00, J.F. pisze:
    >>> Sposobow na ochładzanie jest kilka.
    >>> Np takie urządzenie w którym wprowadza się powietrze w tych wirowy
    >>> i rozdziela się ono na gorące i zimne. Stosowane jest to w
    >>> obrabiarkach do wytworzenia zimnego powietrza do chłodzenia
    >>> narzędzia. Sporo na minusie takie powietrze może mieć.
    >
    >> Jest to istotnie ciekawe ... ale chyba jednak autoklima lepsza,
    >> skoro ciagle stosowana :-)

    >Rurki wirowe (Vortex Tube) są fajne, ale wymagają sprężarki i są
    >głośne niestety.

    Autoklima tez ma sprezarke, a samochody ogolnie sa dosc glosne.
    Tzn te spalinowe.

    >Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >cyklu silnika Stirlinga

    troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.

    Przemysl samochodowy mial pewien problem z czynnikiem chlodniczym.
    Nieszkodliwych i wydajnych nie ma.

    Ale teraz beda elektryczne samochody, to moze kompresor bedzie
    szczelny jak w lodowce.

    Chociaz ... moje auto ma juz 14 lat, a klima ciagle dziala. Jak oni
    uszczelnienia zrobili ?

    J.





    WM


  • 14. Data: 2021-07-17 13:43:24
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:60f2b23e$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-07-17 o 12:00, J.F. pisze:
    >>>> Sposobow na ochładzanie jest kilka.
    >>>> Np takie urządzenie w którym wprowadza się powietrze w tych wirowy i
    >>>> rozdziela się ono na gorące i zimne. Stosowane jest to w
    >>>> obrabiarkach do wytworzenia zimnego powietrza do chłodzenia
    >>>> narzędzia. Sporo na minusie takie powietrze może mieć.
    >>
    >>> Jest to istotnie ciekawe ... ale chyba jednak autoklima lepsza, skoro
    >>> ciagle stosowana :-)
    >
    >> Rurki wirowe (Vortex Tube) są fajne, ale wymagają sprężarki i są
    >> głośne niestety.
    >
    > Autoklima tez ma sprezarke, a samochody ogolnie sa dosc glosne.
    > Tzn te spalinowe.

    Dokładniej, to rurkom wirowym jest potrzebne powietrze pod ciśnieniem.
    Niektóre pojazdy mają taką instalację np. do układów wspomagania, lub
    pompowania kół (wojskowe), więc czasem jest. Dodatkowo rurki wirowe
    pracują w obiegu otwartym, więc bez filtrów mogą się zapychać.

    >
    >> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >> cyklu silnika Stirlinga
    >
    > troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to konstrucja
    > pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.

    Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.

    Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia przestanie
    działać beznapędowo jak generator. ;)

    >
    > Przemysl samochodowy mial pewien problem z czynnikiem chlodniczym.
    > Nieszkodliwych i wydajnych nie ma.
    >
    > Ale teraz beda elektryczne samochody, to moze kompresor bedzie szczelny
    > jak w lodowce.
    >
    > Chociaz ... moje auto ma juz 14 lat, a klima ciagle dziala. Jak oni
    > uszczelnienia zrobili ?
    >

    W chłodziarkach silniki są wewnątrz okładu, więc nie ma którędy uciekać
    czynnik.


    WM


  • 15. Data: 2021-07-17 14:03:33
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >>> cyklu silnika Stirlinga
    >
    >> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    >> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.

    >Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.

    Troche watpie.

    >Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    >Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    >Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    >przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)

    Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)

    Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    slonecznego,
    albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    ktos wsadzi reke :-)

    >> Ale teraz beda elektryczne samochody, to moze kompresor bedzie
    >> szczelny jak w lodowce.
    >
    >> Chociaz ... moje auto ma juz 14 lat, a klima ciagle dziala. Jak oni
    >> uszczelnienia zrobili ?
    >

    >W chłodziarkach silniki są wewnątrz okładu, więc nie ma którędy
    >uciekać czynnik.

    Ale ja mam zwykly, napedzany paskiem przez silnik.

    J.



  • 16. Data: 2021-07-17 15:43:19
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >>>> cyklu silnika Stirlinga
    >>
    >>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    >>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
    >
    >> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
    >
    > Troche watpie.
    >
    >> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    >> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    >> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    >> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
    >
    > Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
    >
    > Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    > slonecznego,
    > albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    > ktos wsadzi reke :-)
    >

    Są testowane systemy bez tłoków.
    Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.

    https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
    i/thermoacoustics

    https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
    r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
    at/



    WM


  • 17. Data: 2021-07-17 16:30:30
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
    > W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
    > > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    > > dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
    l...
    > > W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    > >> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    > > [...]
    > >>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    > >>>> cyklu silnika Stirlinga
    > >>
    > >>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    > >>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
    > >
    > >> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
    > >
    > > Troche watpie.
    > >
    > >> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    > >> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    > >> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    > >> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
    > >
    > > Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
    > >
    > > Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    > > slonecznego,
    > > albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    > > ktos wsadzi reke :-)
    > >
    > Są testowane systemy bez tłoków.
    > Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
    >
    > https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
    i/thermoacoustics
    >
    > https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
    r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
    at/
    >
    >
    >
    > WM
    Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było. Zachwalali i
    co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w sklepie na
    rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To niech
    spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.


  • 18. Data: 2021-07-17 18:05:31
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
    > sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
    >> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    >>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
    l...
    >>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    >>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    >>> [...]
    >>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >>>>>> cyklu silnika Stirlinga
    >>>>
    >>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    >>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
    >>>
    >>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
    >>>
    >>> Troche watpie.
    >>>
    >>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    >>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    >>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    >>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
    >>>
    >>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
    >>>
    >>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    >>> slonecznego,
    >>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    >>> ktos wsadzi reke :-)
    >>>
    >> Są testowane systemy bez tłoków.
    >> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
    >>
    >> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
    i/thermoacoustics
    >>
    >> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
    r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
    at/
    >>
    >>
    >>
    >> WM
    > Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było. Zachwalali i
    co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w sklepie na
    rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To niech
    spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
    >
    To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
    Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?

    WM


  • 19. Data: 2021-07-17 22:19:31
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 lipca 2021 o 18:06:01 UTC+2 WM napisał(a):
    > W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
    > > sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
    > >> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
    > >>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    > >>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
    l...
    > >>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    > >>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    > >>> [...]
    > >>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    > >>>>>> cyklu silnika Stirlinga
    > >>>>
    > >>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    > >>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
    > >>>
    > >>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
    > >>>
    > >>> Troche watpie.
    > >>>
    > >>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    > >>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    > >>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    > >>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
    > >>>
    > >>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
    > >>>
    > >>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    > >>> slonecznego,
    > >>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    > >>> ktos wsadzi reke :-)
    > >>>
    > >> Są testowane systemy bez tłoków.
    > >> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
    > >>
    > >> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
    i/thermoacoustics
    > >>
    > >> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
    r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
    at/
    > >>
    > >>
    > >>
    > >> WM
    > > Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było. Zachwalali
    i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w sklepie na
    rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To niech
    spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
    > >
    > To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
    > Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?
    >
    > WM
    Warto próbować ale nie warto zachwycać się każdym gównem.


  • 20. Data: 2021-07-17 22:36:01
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-17 o 22:19, Zenek Kapelinder pisze:
    > sobota, 17 lipca 2021 o 18:06:01 UTC+2 WM napisał(a):
    >> W dniu 2021-07-17 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
    >>> sobota, 17 lipca 2021 o 15:43:21 UTC+2 WM napisał(a):
    >>>> W dniu 2021-07-17 o 14:03, J.F. pisze:
    >>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    >>>>> dyskusyjnych:60f2c25d$0$559$6...@n...neostrada.p
    l...
    >>>>> W dniu 2021-07-17 o 12:49, J.F. pisze:
    >>>>>> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    >>>>> [...]
    >>>>>>>> Natomiast liczę na popularyzację chłodzenia opartego na odwrotnym
    >>>>>>>> cyklu silnika Stirlinga
    >>>>>>
    >>>>>>> troche watpie. To chyba nie ma duzej wydajnosci, a jak ma, to
    >>>>>>> konstrucja pewnie przypomina mocno sprezarke obecna.
    >>>>>
    >>>>>> Stirling ma dobrą sprawność, co ma coraz ważniejsze znaczenie.
    >>>>>
    >>>>> Troche watpie.
    >>>>>
    >>>>>> Widzę szansę na samoczynne schładzanie auta na postoju.
    >>>>>> Można wykorzystywać ciepło z rozgrzanego auta do zamiany na pracę :).
    >>>>>> Dopiero po schłodzeniu wnętrza auta do temperatury otoczenia
    >>>>>> przestanie działać beznapędowo jak generator. ;)
    >>>>>
    >>>>> Teoretycznie, bo w praktyce to kiepsko widze :-)
    >>>>>
    >>>>> Ale do chlodzenia na postoju wystarczaja wiatraki zasilane z ogniwa
    >>>>> slonecznego,
    >>>>> albo nawet automat do szyb, ktory je zamknie w razie deszczu czy jak
    >>>>> ktos wsadzi reke :-)
    >>>>>
    >>>> Są testowane systemy bez tłoków.
    >>>> Liczę, że mogą wprowadzić rewolucję w systemach chłodzących.
    >>>>
    >>>> https://sites.google.com/site/professorarturjjaworsk
    i/thermoacoustics
    >>>>
    >>>> https://advanceseng.com/thermoacoustic-stirling-powe
    r-generation-lng-cold-energ-low-temperature-waste-he
    at/
    >>>>
    >>>>
    >>>>
    >>>> WM
    >>> Z pięć lat temu o tym w jakimś popularnonaukowym programie w tv było. Zachwalali
    i co? Gówno. Jak by miało wejść do użycia to dzisiaj mógłbyś to kupić w sklepie na
    rogu. Podobnie z tymi kitami do robienia prądu. Mamy ale nie sprzedamy. To niech
    spierdalaja bo chińczyk się odgraża że w grudniu będzie miał w sprzedaży.
    >>>
    >> To prawda, że większość przewidywań się nie sprawdza.
    >> Czy to ma znaczyć, że nie warto próbować czegokolwiek?
    >>
    >> WM
    > Warto próbować ale nie warto zachwycać się każdym gównem.
    >

    Dla jednych to gówno, dla innych fajna ciekawostka.

    Mnie wnerwiają alpiniści, bo uważam że nie warto ryzykować życia dla
    zdobycia trudnego przejścia.

    Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
    zaakceptować.

    WM

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: