  • 31. Data: 2021-07-20 12:17:22
    Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 20 lipca 2021 o 09:29:49 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    > pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
    > wycieknie.
    >
    > Ale to szacunki dobre dla freonow, bo CO2 to wezmiemy ze srodowiska.
    >
    > No i chyba ze ... ktos zamowi te 5 mln ton, a ktos inny wpadnie na
    > pomysl, ze CO2 to przeciez ze skaly wapiennej i kwasu siarkowego sie
    > robi ...
    > Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny,
    > w wrzuc tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez
> [...]
    W samochodach na LPG za oparciem siedzenia jest butla z kilkudziesięcioma litrami
    palnego wysokoenergetycznego gazu. Płynne gazy typu LPG są w bombach paliwowych.

  • 32. Data: 2021-07-20 13:06:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
    > wycieknie.

    Pół kilo CO2 każdemu jednemu samochodu wycieka z rury po przejechaniu
    ledwie kilku kilometrów.

    > Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny, w wrzuc
    > tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez bedzie
    > mial wypadek ..

    Były już przecież wypadki (z pożarem) gdzieś w tunelach. I z tym
    trującym czynnikiem to słabo wyszło. Pół kilo spalonego propanu
    to nie jest wielki problem. Zdecydowanie mniejszy niż z pół kilo
    sfajczonego plastiku.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2021-07-20 20:08:25
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    (...)

    > Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze
    swoim. Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego
    kupić to znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa.
    Chlodząca rurkę kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko
    jest. Czasy takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać.
    Z polskimi kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa
    i mówią że je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie
    można kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych
    zamówieniach kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy
    za wata. I pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia
    co dałeś. Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.

    Specjalista powinien wiedzieć co się dzieje w jego branży, by nie
    przegapić możliwych zmian rynkowych.
    Przykładowo, producent zegarków mechanicznych powinien się przebranżowić
    zanim zostanie wykoszony przez zegarki elektroniczne.

    Czasem można natrafić na niszę rynkową, zanim więksi gracze się połapią.
    Przykład polskiej firmy drukującej domy z betonu.
    https://youtu.be/9FlQiTyDsG4

    WM

  • 34. Data: 2021-07-20 22:13:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Pół kilo CO2 każdemu jednemu samochodu wycieka z rury po przejechaniu
    >ledwie kilku kilometrów.

    CO2 to owszem, ale tych freonow to jednak sporo ..

> [...]
    >trującym czynnikiem to słabo wyszło. Pół kilo spalonego propanu
    >to nie jest wielki problem. Zdecydowanie mniejszy niż z pół kilo

    Jakby sie zechcial grzecznie spalic, to niewielki problem.
    Ale on tylko na rozpalke, samochod zapali, a ludzie niekoniecznie beda
    w stanie pojazd opuscic, czy nawet byc wyniesionymi.

    J.

  • 35. Data: 2021-07-20 23:11:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jakby sie zechcial grzecznie spalic, to niewielki problem.
    > Ale on tylko na rozpalke, samochod zapali, a ludzie niekoniecznie
    > beda w stanie pojazd opuscic, czy nawet byc wyniesionymi.

    No więc właśnie on słaby na rozpałkę. Ludzie boją się LPG w samochodzie,
    a według zgromadzonych danych jest to w czasie wypadku bezpieczniejsze
    paliwo od benzyny. Takie pół kilo propanu w razie zapłonu robi kulkę
    ognia, która bardzo szybko unosi się do góry. Benzyna w tej ilości
    działa jak rozpałka do grilla, a plastik to już w ogóle jak napalm.

    --
    Jarek