  • 31. Data: 2020-09-17 16:16:48
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Sep 2020 02:53:09 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    > niesmialo przypominam ze jest to spora organizacja ktora nieraz
    > dowalila niemieckiemu rzadowi i VW przed sadem :-)

    Przed sądem dowala ten co ma lepszego papugę. Poza tym dowalili już
    niemieckiemu rzadowi w tej konkretnej kwestii? Bo jak nie, to możesz się
    gonić takim "argumentem".

    > rozumiem ze twoj dorobek zawodowy/naukowy jest rowny jesli nie wiekszy ?
    > jakos tak sie sklada ze internety pelne sa ekspierdow na szczescie nie
    > trzeba z nimi dyskutowac

    Bierzesz dwa Outlandery jeden z ICE drugi PHEV z ICE (cięższy, jak sam
    wykazujesz!), które mają IDENTYCZNE silniki spalinowe (przy czym ten drugi
    ma ograniczoną programowo moc o 30KM w dół). Jeden pali 10-11 L/100km drugi
    6L/100km w tych samych warunkach drogowych (PHEV bez naładowanej baterii
    oczywiście). Wyjaśnij łaskawie jakim cudem HEV, z TAKIM SAMYM SILNIKIEM,
    zjeżdżającym z TEJ SAMEJ LINI PRODUKCYJNEJ, paląc znacznie MNIEJ może mieć
    większą emisję?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2020-09-17 22:36:45
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-17 o 13:23, Poldek pisze:

    > Raczej ustawię czwarty samochód, tym razem wyścigówkę z ryczącymi
    > wydechami, gdyż mam już SUV, i 2 terenówki, polecę samolotem 4 razy do
    > roku na wczasy na inny kontynent i pobuduję kolejny dom jeszcze większy,
    > bo 250 metrów to bida, więc teraz na osiedlu eko w środku lasu.

    Nie stać cię. Inaczej już byś się wyprowadził z tego domu
    rodzinnego z nową jezdnią za ogrodzeniem. :-)

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2020-09-18 10:29:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Sep 2020 11:12:21 +0100, K

    > I to najlepiej widac ma przykladzie Toyoty.

    Znaczy co widać? Akurat Toyota trzyma się od zawsze dosyć mocno norm,
    dlatego miała zamulone samochody z ICE w stosunku do konkurencji. Poza tym
    Toyota nie ma PHEVów, od zawsze robi HEVy a te nigdy się nie ładują z
    gniazda -- ale dzięki bateriom i silnikom elektrycznym mają mniejszą emisję
    niz takie same ICE, co wynika oczywiście z optymalnych parametrów pracy
    silnika (m.in. wyłączaniu go na postojach), odzyskiwaniu energii przy
    hamowaniu, nie duszenia silnika przy przyśpieszaniu itd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2020-09-18 11:10:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-17 o 15:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > Nie wiadomo. Przyjdziesz na kontrole - to bedzie tyle ile trzeba :-)
    >
    > Albo wylacza elektrownie, i zaraz przybiegnie minister ustalac warunki
    > wlaczenia i nasylania kontroli.
    > Albo wcale nie bedzie przybiegal, bo jak to elektrownia "panstwowa", to
    > ustalą na dlugo przed wyłączeniem, bo suweren zyczy sobie pradu :-)
    >
    > No i jeszcze mozna elektrownie wylaczyc, prad z Bialorusi czy Ukrainy
    > ciagnac, i nie pytac sie gdzie maja komin :-)

    Tak, spróbuj przemnożyć to wszystko razy 30 milionów pojazdów, które
    jeżdżą w Polsce. W realu elektrownie mają bardzo dobre filtry, a na
    drogach jeżdżą miliony kopcących diezli i benzyniaków z wyciętymi
    katalizatorami i młotorów nie spełniających żadnych norm i do tego bez
    tłumików.

  • 35. Data: 2020-09-18 11:20:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/09/2020 09:29, Myjk wrote:
> [...]
    > silnika (m.in. wyłączaniu go na postojach), odzyskiwaniu energii przy
    > hamowaniu, nie duszenia silnika przy przyśpieszaniu itd.

    Ma Priusa, ktory zamiast z deklarowanych przez producenta 1.2l/100 pali
    2l/100. Mimo, ze wciaz mniej niz typowy spalinowy to rozjazd wszystkich
    parametrow ogromny i o tym ten watek.

    Jeszcze trzeba by sprawdzic, czy mozna kola odblokowac jak padna
    wszystkie zrodla zasilania ;)

  • 36. Data: 2020-09-18 11:36:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Sep 2020 10:20:28 +0100, K

    > Ma Priusa, ktory zamiast z deklarowanych przez producenta 1.2l/100 pali
    > 2l/100. Mimo, ze wciaz mniej niz typowy spalinowy to rozjazd wszystkich
    > parametrow ogromny i o tym ten watek.

    Nie! Ja się odniosłem do postawionej tezy, że (P)HEVy emitują więcej niż
    ICE. Co jest absurdalnym stwierdzeniem skoro (P)HEV zużywa 30-50% mniej
    paliwa niż odpowiednik z ICE.

    > Jeszcze trzeba by sprawdzic, czy mozna kola odblokowac jak padna
    > wszystkie zrodla zasilania ;)

    Mnie to standardowo zwisa i powiewa, bo to nie jest dla mnie żaden problem.
    Mój PHEV ma na liczniku 115 tkm i taka wiedza nie była nikomu do szczęścia
    potrzebna. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2020-09-18 11:40:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Sep 2020 15:32:57 +0200, J.F.

    > Nie wiadomo. Przyjdziesz na kontrole - to bedzie tyle ile trzeba :-)

    Nadal łatwiej drona puścić nad parę kominów w kraju, niż krokodylami badać
    miliony pojazdów.

> [...]
    > Albo wcale nie bedzie przybiegal, bo jak to elektrownia "panstwowa",
    > to ustalą na dlugo przed wyłączeniem, bo suweren zyczy sobie pradu :-)

    Nawet gdyby elektrownie syfiły jak zakładasz (choć kontrolę robi nie tylko
    nasz rzunt, ale także pilnują tego różne organizacje UE), to i tak ładują
    to wysoko w atmosferę i nie powodują niskiej emisji.

    > No i jeszcze mozna elektrownie wylaczyc, prad z Bialorusi czy Ukrainy
    > ciagnac, i nie pytac sie gdzie maja komin :-)

    Oraz OZE które najczęśniej nie ma kominów, a i do ich produkcji korzysta
    się coraz częściej z OZE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2020-09-18 11:56:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 17 Sep 2020 15:32:57 +0200, J.F.

    >Nadal łatwiej drona puścić nad parę kominów w kraju, niż krokodylami
    >badać
    >miliony pojazdów.

    A dronem to nie zmierzysz ani stezenia dokladnie, ani łacznej emisji.
    Predzej to chyba faktury sprawdzisz na zakup wegla ..

> [...]
    >ładują
    >to wysoko w atmosferę i nie powodują niskiej emisji.

    I co - znika, wedruje do Baltyku, do Pacyfiku ?
    Czy my trujemy Niemcow, a Niemcy nas ... jak sie wiatr odwroci :-)

    >Oraz OZE które najczęśniej nie ma kominów, a i do ich produkcji
    >korzysta
    >się coraz częściej z OZE.

    Ta, szczegolnie w nocy do ladowania elektrykow i w zimie ..

    J.

  • 39. Data: 2020-09-18 12:46:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Sep 2020 11:56:58 +0200, J.F.

    > A dronem to nie zmierzysz ani stezenia dokladnie, ani łacznej emisji.
    > Predzej to chyba faktury sprawdzisz na zakup wegla ..

    Zmierzy się chwilową, co przeczy temu że jeden z drugim może się umówić na
    konkretny wynik pomiaru. Zresztą nie po to elektrownie zainwestowały w
    urzadzenia żeby z nich teraz celowo nie korzystać. I to nie są tylko filtry
    odpylacjące, ale także wszelakiego rodzaju urządzenia redukujące związki
    szkodliwe których na próżno szukać w samochodach.

    > I co - znika, wedruje do Baltyku, do Pacyfiku ?
    > Czy my trujemy Niemcow, a Niemcy nas ...
    > jak sie wiatr odwroci :-)

    Ale rozumiesz że najbardziej szkodzi stężenie, czy nie?

    > Ta, szczegolnie w nocy do ladowania elektrykow i w zimie ..

    W nocy i tak elektrownie pracują, jak nikt energii nie odbiera to
    zwyczajnie puszczają parę w komin. Dlatego są taryfy zaoferowane i prąd
    rozdają prawie darmo. Dlatego warto jest ogrzewać domy prądem w 2T (w nocy)
    podobnie jak ładować EV w 2T. Prąd jest wtedy tani, a zbilansowane dobowe
    zużycie pomaga systemu energetycznemu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2020-09-18 14:18:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 11:56, J.F. pisze:

    > Ta, szczegolnie w nocy do ladowania elektrykow i w zimie ..

    Dlaczego nie?
    OZE to nie tylko fotowoltaika.