  • 41. Data: 2020-09-18 16:40:47
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rk28i6$18t$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 18-09-2020 o 11:56, J.F. pisze:

    >Dlaczego nie?
    >OZE to nie tylko fotowoltaika.

    W nocy i wiatr slaby.
    No chyba, ze hydroelektrownie proponujesz.

    J.

  • 42. Data: 2020-09-18 17:36:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2020 o 09:41, Poldek pisze:

    > Koniecznością jest generalna zmiana myślenia polegającego na kulcie
    > zapierdalania i kasy.

    A co ma kult zapieralania do oszukanych norm?

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2020-09-18 17:41:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 12:46, Myjk pisze:

    > W nocy i tak elektrownie pracują, jak nikt energii nie odbiera to
    > zwyczajnie puszczają parę w komin.

    NIe do końca. Ale powiedz co w takim razie się z tymi elektrowniami
    dzieje jak akurat wiatr wiatrakami kręci?

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-09-19 09:47:19
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2020 07:15, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
    ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-kolejne-wi
    elkie-oszustwo-chodzi-o-hybrydy-plug-in,nId,4730875

    > Najjaskrawszym przykładem jest tu Mercedes GLE 350e 4Matic, który - wg producenta -
    emituje średnio 28 gramów CO2/km. Z badań drogowych przeprowadzonych przez niemiecki
    Auto Bild wynika jednak, że rzeczywista emisja to - uwaga - 221 gramów na km. To
    oznacza, że realna emisja przekracza katalogową o 689 proc! Podobnymi wynikami
    "pochwalić" się mogą np.: Volvo V60 Recharge T8 Polestar Engineered (rzeczywista
    emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km) czy Peugeot 508 SW Hybrid 225
    (rzeczywista emisja 196 gramów/km zamiast deklarowanej 30 gramów/km).

    > "Rezygnuje się z ochrony klimatu na rzecz krótkoterminowych zysków w przemyśle
    samochodowym. Domagamy się od pani Merkel niezależnych decyzji politycznych na rzecz
    dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.

    > Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców zupełnie
    lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd traktowany jest przez
    nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy - w wielu
    krajach hybrydy plug-in objęte są preferencjami podatkowymi. Tymczasem większe i
    cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
    spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.

    W UK tez podlapali temat:
    https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170
    207

    Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta, 120g srednio z realnego
    testu na drodze. 123g robi realnie moj diesel :D

  • 45. Data: 2020-09-19 12:16:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 19 Sep 2020 08:47:19 +0100, K

    > W UK tez podlapali temat:
    > https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170
    207

    No podłapali, ale już wiadomo jak im to wyszło:

    "If you never charge the battery and drive *very* *aggressively* then they
    can have significantly higher emissions than the equivalent petrol or
    diesel model," he continues.

    Czyli wzięli zwykłego spaliniaka, puścili go na autostradę, potem wzięli
    PHEVa i zaczęli go gonić po mieście od świateł do świateł i mają taki
    "genialny" wynik.

    > Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta,
    > 120g srednio z realnego testu na drodze.

    Pewnie znowu z trybem CHARGE BATTERY stojąc w korku i bez wyjeżdżenia
    prądu? Bo jako ignorant pewnie nie wiesz, że jak się zapuści ten tryb, to
    pomimo postoju silnik pracuje w okolicach 4000 obr. -- to i nic dziwnego że
    ma wyższą emisję. Ale ty widać jak pelikan łykasz ogólniki -- wszak nigdzie
    nie jest napisane w jakich warunkach prowadzili te pożarsięborze testy.

    Pytam zatem ponownie. Jakim cudem PHEV jadący w trybie HEV (bez naładowanej
    baterii) w tych samych warunkach, mając na pokładzie ten sam silnik co
    wersja ICE, spalając na identycznej trasie i warunkach 30-50% mniej paliwa
    niż ekwiwalent spalinowy może mieć wyższą emisję? Weź mi to wyjaśnij po
    swojemu mózgowemu -- bo chcę uwierzyć że śnię.

    > 123g robi realnie moj diesel :D

    Chyba jak z górki jedziesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2020-09-20 15:13:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Sep 2020 16:40:47 +0200, J.F.

    > W nocy i wiatr slaby.
    > No chyba, ze hydroelektrownie proponujesz.

    Po raz kolejny i tak do znudzenia. W nocy i tak elektrownie pracują
    niezależnie czy ktoś korzysta z energii czy nie -- dlatego są stworzone
    taryfy nocne aby zachęcić ludzi do używania tego prądu (literalnie aby
    elektrownia nie pracowała na jałowo).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 47. Data: 2020-09-20 20:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Tak, spróbuj przemnożyć to wszystko razy 30 milionów pojazdów, które
    > jeżdżą w Polsce.

    30 mln pojazdów na 38mln mieszkanców?
    Jakos wydaje sie to niewiarygodne.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 48. Data: 2020-09-20 21:51:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2020 15:13:40 +0200, Myjk napisał(a):
> [...]
    > niezależnie czy ktoś korzysta z energii czy nie -- dlatego są stworzone
    > taryfy nocne aby zachęcić ludzi do używania tego prądu (literalnie aby

    To jest przede wszystkim cecha elektrowni weglowych, ktorych rozruch
    trwa godzinami, wiec nie oplaca sie wylaczac.

    Ale czy nie proponujesz ich zamknac ?

    No i w obliczu duzej ilosci samochodow elektrycznych moze sie pobor
    wyrownac ...

    J.

  • 49. Data: 2020-09-21 11:28:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/09/2020 11:16, Myjk wrote:
> [...]
    > niż ekwiwalent spalinowy może mieć wyższą emisję? Weź mi to wyjaśnij po
    > swojemu mózgowemu -- bo chcę uwierzyć że śnię.

    No wiec odpowiedz na twoje rozterki znajduje sie w tych analizach. PHEV
    emituje wiecej przez caly okres uzytkowania. Wynika to zapewne w duzej
    mierze z tego, ze ludzie ich nie laduja (bo nie musza) i jezdza dalej i
    szybciej niz przewidywaly zalozenia producentow.

    Na BBC pada tez stwierdzenie: "But this new analysis from Transport and
    Environment and Greenpeace suggests they don't offer anything like the
    carbon dioxide savings claimed for them by manufacturers."

    Mozna to rozumiec dwojako, jako ogolny rozrachunek albo, ze olali emisje
    spalin w hybrydach blednie/celowo zakladajac jw.

    > Chyba jak z górki jedziesz.

    Jakby nie spelnial RDE2 to bym zaplacil wiecej przy rejestracji.
    Pamietaj, ze Anglicy to jednak zboczency pod tym wzgledem.

  • 50. Data: 2020-09-21 12:30:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Sep 2020 21:51:43 +0200, J.F.

    > To jest przede wszystkim cecha elektrowni weglowych,
    > ktorych rozruch trwa godzinami, wiec nie oplaca sie wylaczac.

    My przecież mamy węglówki (zresztą to koronny argument przeciwników EV że
    prąd jest "brudny") i mieć je będziemy jeszcze długo. To tłumaczę, że ten
    brudny prąd, no, właściwie nie prąd, tylko praca na rzecz gotowości do
    produkcji tego prądu jest od dawna niezależnie od tego czy się łąduje EV w
    nocy czy nie, czy się dom grzeje w nocy czy nie.

    > Ale czy nie proponujesz ich zamknac ?

    Mnie leketrownie węglowe nie przeszkadzają. Mają filtry, wysoko emitują.
    Sam mieszkam w promieniu 10km od Elektrociepłowni Siekierki.

    > No i w obliczu duzej ilosci samochodow elektrycznych moze sie pobor
    > wyrownac ...

    Czyli dobrze (dla energetyki).

    --
    Pozdor