  • 11. Data: 2021-04-20 15:37:45
    Temat: KOLEJNY PASZKWIL LOBBY ELEKTRYCZNO/EKOLOGICZNEGO
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Gdyby lobby elektryczno/ekologicznemu zależało na ekologii to dotowaliby
    samochody z napędem LPG.

    TAK wiem. To jeżdżenie na bombie a Elektrownie atomowe WYBUCHAJĄ

    MYŚLENIA ŻYCZĘ

    https://www.youtube.com/watch?v=T3EAKiT8Rfc

  • 12. Data: 2021-04-20 15:41:45
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.04.2021 o 14:29, Cavallino pisze:

    > Wszystko co jest na tej grupie dotyczy sytuacji w Polsce, albo jest NTG.
    > Załóżcie sobie osobną grupę do dywagacji o uk.
    >
    > Ja do żadnego artykułu się nie odnosiłem, tylko do konkretnego tekstu
    > przedpiszcy, który zacytowałem.

    Czyli komentujesz nie na temat i jesteś w błędzie. O ile nie wiem czy są
    ładowarki 1-faz 10kW (choć nie widzę przeciwwskazań i bardzo
    prawdopodobne że są), to przy "tak dużym" przydziale mocy instalacja nie
    musi być 3-fazowa. To że w Polsce jest, to nie znaczy że musi. Skoro w
    UK powszechne są instalacje 1faz 100A, to we Francji mogą również być, w
    DE też, a i w PL mogą się zdarzyć (być może nie ma, ale nie dlatego że
    nie można). To tak samo istotna informacja, jak to, że do zatankowania
    LPG w innych krajach musisz mieć przejściówkę...

    Lukasz

  • 13. Data: 2021-04-20 15:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 20-04-2021 o 13:05, Janusz pisze:
    >Nie ma takich, albo mniejsza moc, albo trzy fazy.

    Sprawdzic jak to w USA.
    Tam 3f nie lubia, a Tesla duza moc lubi :-)

    >Nie wiem czy w ogóle tak powinno być to podłączone, żeby na jednej
    >fazie był i piekarnik i gniazdo dla ev.

    Jakos tam musisz rozdzielic na fazy.
    A jesli masz plyte kuchenki 2*3.5kW, piekarnik 3kW, i samochod to sie
    robi problem.
    I pralka, i zelazko, i pogrzewacz wody, i pompe ciepla ...

    Trzeba zonie jasno powiedziec - nie ma pieczenia po 22, auto laduje
    :-)
    No chyba ze odwrotnie - pieczenie glownie po 22, bo tani prad, ale
    lewa strona kuchenki zablokowana :-)

    >Przy tak dużym przydziale mocy instalacja i tak musi być 3 fazowa,
    >więc problem żeby to przepiąć inaczej jest żaden.

    trzy gniazda czy przelacznik ?
    I trzy wato/amperomierze, zeby przelaczac na najmniej obciazona faze
    ... czy automat jakis, ktory przelaczy sam i jeszcze powie samochodowi
    ile moze wziac, aby korkow nie wywalic ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2021-04-20 16:59:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/04/2021 13:38, ddddddddddddd wrote:

    > artykułu nie czytałem, ale 3f w uk to rzadkość. Ja mam główne
    > zabezpieczenie chyba 80A(może 100A?), indukcja chodzi jednofazowo na 40A

    Praktycznie kazdy nowy dom ma w tej chwili wyprowadzone gniazdo do
    ladowania EV.

  • 15. Data: 2021-04-20 20:14:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > W UK inne zwyczaje.
    > U nas siec w domu rozprowadzona w "drzewo" czy "gwiazde" - wiele
    > roznych obwodow z osobnym bezpiecznikiem.
    > W UK wymyslili "ring" czyli pierscien kabla wokol domu/mieszkania, i
    > wszystko z jednej fazy.
    > I bezpieczniki we wtyczkach, oraz jeden glowny na "ringu".
    > W US tez inne zwyczaje - kazdy domek ma wlasny transformator na
    > slupie - tez 1f.

    2f - 2x110V w przesunięciu 180°. Międzyfazowe 220V przy
    bezpiecznikach 100A masz 22 kW. Ale 3f też jest dostępne - w dziwnych
    wariantach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2021-04-20 22:49:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-20 15:29, Cavallino wrote:
    > Wszystko co jest na tej grupie dotyczy sytuacji w Polsce, albo jest NTG.
    > Załóżcie sobie osobną grupę do dywagacji o uk.

    Bzdura. .pl w nazwie oznacza język dyskusji a nie granice geograficzne
    tematów.

    cyt.: " Czemu służą grupy pl.* Hmm... temu, czemu służą całe newsy, tyle
    że w grupach pl.* pisze się po polsku."

  • 17. Data: 2021-04-21 07:36:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 15:59, J.F. pisze:

    > Sprawdzic jak to w USA.
    > Tam 3f nie lubia, a Tesla duza moc lubi :-)

    Piszę o Polsce, to polska grupa.

    > Jakos tam musisz rozdzielic na fazy.
    > A jesli masz plyte kuchenki 2*3.5kW, piekarnik 3kW, i samochod to sie
    > robi problem.
    > I pralka, i zelazko, i pogrzewacz wody,
    No mam.
    Widać garaż jest na innej fazie, bo nie strzelało.
    Aczkolwiek kuchenkę po 22 to się rzadko używa.

    > trzy gniazda czy przelacznik ?

    Gniazdo w garażu na innej fazie niż piekarnik i bojler wystarczy.

  • 18. Data: 2021-04-21 07:37:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 15:41, ddddddddddddd pisze:

    > Czyli komentujesz nie na temat

    Ja komentuję na temat, co najwyżej przedpiszca napisał nie na temat.
    Ale nie będę każdego sprawdzał, a tym bardziej wchodził w durne linki,
    których ktoś nie potrafi zacytować.

  • 19. Data: 2021-04-21 07:40:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 15:41, ddddddddddddd pisze:

    >O ile nie wiem czy są
    > ładowarki 1-faz 10kW (choć nie widzę przeciwwskazań i bardzo
    > prawdopodobne że są),

    Nie spotkałem się, nie czytałem o czymś takim.
    Maks. z jednofazowych to 32 A.

    A i to jest uważane powszechnie za błąd, bo nadmiernie i nierówno
    obciąża jedną fazę.

    I nie ma osobnych wersji na UK.

  • 20. Data: 2021-04-21 07:42:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 22:49, m4rkiz pisze:

    > Bzdura. .pl w nazwie oznacza język dyskusji a nie granice geograficzne
    > tematów.

    To to samo.
    Będziesz w każdym poście sprawdzać o czym nawija przedpiszca, skoro nic
    się nie zgadza z tym co znasz?

    To jest dopiero bzdura.