  • 111. Data: 2021-04-26 20:18:27
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Taki sam jak dla zakładania w domu telefonu czy kablówki?

    -----

  • 112. Data: 2021-04-26 23:26:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 20:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > Taki sam jak dla zakładania w domu telefonu czy kablówki?

    Inny.

    --
    Shrek

  • 113. Data: 2021-04-27 09:05:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 20:18:27 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Taki sam jak dla zakładania w domu telefonu czy kablówki?

    Jesli sie nie myle, to telefon i TV jest teraz obowiazkiem
    dewelopera/spoldzielni. Wiec musi sie jakos dogadac ... z pierwszym
    dostawca.

    Kolejny moze miec problem, bo trzeba dziurawic czesci wspolne, byc
    moze projekt budowlany zrobic itp ..

    > -----

    J.

  • 114. Data: 2021-04-27 09:40:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 18:16:03 +0200, Shrek wrote:

    > Nie wydaje mi się, żeby mieli zapas w sieci. Ale może...

    Na slupach druty 11 czy 15kV, wiec tu o zapas latwiej.
    Transformatory pewnie na styk, elektrownie ... ale jak u nich przemysl
    ciezki tez spadl, to moze maja nadmiar jak my ... mielismy :-)

    > No nie specjalnie, bo oni na słupie mają często dwie albo nawet jedną
    > fazę... średniego napięcia:)

    Kiedys patrzylem w jakies losowe miejsce, to widzialem trzy,
    ale teraz wybralem Chicago
    https://goo.gl/maps/9mfpGHoZvLvFhvjo6

    Glowna ulica ida 3, ale w bok juz tylko 1 odchodzi.

    Swoja droga - dziwnie malo traf na slupach przy tej uliczce.
    Jedno trafo na kilka budynkow ?

    Kawaleczek dalej https://goo.gl/maps/w8y1afgh9LsWeG3cA
    Osiedle bez drutow ?
    A na slupie 3f ale niskiego napiecia ?

    A z kolei w druga strone
    https://goo.gl/maps/1Q2zW2sr3Ndr3mGs8

    Tak wyglada planowanie po amerykansku :-)

    No i 3f nie bedzie ... ale zaraz - a skad sie wziely te 3f w
    poprzednim miejscu? maja kable podziemne ?

    J.

  • 115. Data: 2021-04-27 11:03:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A o ile inny?
    Co ma wspólnota mieszkaniowa do zarządzania nie stanowiącym części wspólnej prywatnym
    lokalem użytkowym wydzielonym
    wielostanowiskowym garażem podziemnym?
    O dostawę prądu do mieszkania też się prosisz?

    -----

  • 116. Data: 2021-04-27 12:08:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 11:03:32 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > A o ile inny?
    > Co ma wspólnota mieszkaniowa do zarządzania nie stanowiącym części wspólnej
    prywatnym lokalem użytkowym wydzielonym
    > wielostanowiskowym garażem podziemnym?

    No - to wydzielenie moze byc rozne.

    > O dostawę prądu do mieszkania też się prosisz?

    Nie, bo dostales od poczatku.
    Zazycz sobie dwa razy wiecej pradu w mieszkaniu, to zobaczysz czy tak
    latwo :-)

    Kable przechodza juz przez czesci wspolne.

    No jeszcze mozna na bazczelnego - wierkarke chwycic czy elektryka
    wezwac, kable polozyc i poczekac na reakcje.
    Sasiad sie oburzy i sprawe na wspolnocie postawi czy zarzadca sie
    oburzy?
    Jeszcze prezes spoldzielni moze sie oburzyc, ale stare bloki nie maja
    garazy :-)

    A kiedys slyszalem historyjke - ktos sobie mieszkanie kupil w bloku,
    bo mialo gazowy piecyk do grzania wody.
    Szybko, tanio i wygodnie.

    A tu po roku spoldzielnia stwierdzila, ze lokatorzy musza zlikwidowac
    piecyki, bo sie koncepcja zmienia, i komin bedzie zlikwidowany.

    J.

  • 117. Data: 2021-04-27 19:36:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 09:40, J.F pisze:

    > Na slupach druty 11 czy 15kV, wiec tu o zapas latwiej.

    U nas w sumie też w 15kV - 400V na końcu - też zawsze możesz
    transformator zwiększyć. Tylko znów ten prąd skąś się bierze;)

    > Glowna ulica ida 3, ale w bok juz tylko 1 odchodzi.

    No właśnie. Oni te trafoki naprawdę mają jednofazowe;)

    > Swoja droga - dziwnie malo traf na slupach przy tej uliczce.
> [...]

    masz winowajcę:P

    https://www.google.com/maps/@41.6005278,-87.7531195,
    3a,17.3y,224.56h,94.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ6colE2T
    6-tHBv7160LYUg!2e0!7i13312!8i6656

    > No i 3f nie bedzie ... ale zaraz - a skad sie wziely te 3f w
    > poprzednim miejscu? maja kable podziemne ?

    Z tej głównej ulicy?

    Generalnie chujnia z grzybnią:P

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2021-04-27 19:38:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 11:03, ąćęłńóśźż pisze:
    > A o ile inny?
    > Co ma wspólnota mieszkaniowa do zarządzania nie stanowiącym części
    > wspólnej prywatnym lokalem użytkowym wydzielonym wielostanowiskowym
    > garażem podziemnym?

    To że zwykle trafo jest zakładu (w formie darowizny od deva z darmową
    służebnością) to rodzielnica główna i ewentualne następne oraz WLZty są
    własnością wspólnoty.

    > O dostawę prądu do mieszkania też się prosisz?

    Jak będziesz chciał zwiększyć moc, to dostaniesz papier, gdzie ma się
    podpisać zarządca, że wyraża zgodę.

    --
    Shrek

  • 119. Data: 2021-04-27 19:48:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 09:05, J.F pisze:

    > Kolejny moze miec problem, bo trzeba dziurawic czesci wspolne, byc
    > moze projekt budowlany zrobic itp ..

    Przede wszystkim nie da się tego zrobić bez korzystania z infry
    wspólnoty/spódzielni, bo przecież nie podłączasz się pod zaciski
    transformatora.

    Prosty przykład - masz 10 lokali użytkowych każdy z zabezpieczeniem 25A.
    Kabel 10mm2 bo mniejszych wlztek się nie robi więc wystarczy zwiększyć
    bezpiecznik do 40A. Tylko szyna lokali użytkowych zabezpieczona 160A. No
    i rozłącznik też 160A. No i kabel zasilający też po taniości i dew nie
    dał więcej jak na 160A trzeba. 10x250. Już ktoś kreatywnie ze
    współczynnikiem jednoczesności pojechał że się na 160A zmieścił. A teraz
    każdy chce 40A czyli razem 400A na bezpieczniku 160A... A dalej też nie
    jesteś sam bo odbiory administracyjne i 200 mieszkań. Poczekaj aż 40
    zechce ładowarki po 48A podłączyć:P

    Jeszcze raz - prąd nie bierze się z gniazdka infra nie jest z gumy i ten
    kto ją stawiał (zwłaszcza nie dla siebie) ten dukatów na wyrost w
    kablach nei układał.

    --
    Shrek

  • 120. Data: 2021-04-28 13:49:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 19:36:06 +0200, Shrek wrote:

    > U nas w sumie też w 15kV - 400V na końcu - też zawsze możesz
    > transformator zwiększyć. Tylko znów ten prąd skąś się bierze;)

    > No właśnie. Oni te trafoki naprawdę mają jednofazowe;)

    Ale jakby przy ulicy szly 3f SN, to mogliby sobie wymienic trafa.
    Wydatek srednio duzy i jednorazowy.

    No ale w tym miejscu idzie 1f :-)

    > masz winowajcę:P
    > https://www.google.com/maps/@41.6005278,-87.7531195,
    3a,17.3y,224.56h,94.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ6colE2T
    6-tHBv7160LYUg!2e0!7i13312!8i6656

    3f na kilka domow?

    No ale skad zasilany i ktoredy rozprowadzony ?

    Bo kolejny winowajca podejrzewam, ze jest tu
    https://www.google.com/maps/@41.6005917,-87.7516545,
    40m/data=!3m1!1e3

    to mi wyglada na slup, ktory zasila przylegle dzialki.

    Ale skad zasilany ... pop* tam maja :-)

    > Z tej głównej ulicy?

    Byc moze z tego trafa, co pokazales, podziemnym kablem.
    A moze z innego, albo tylko mi sie zdaje :-)

    > Generalnie chujnia z grzybnią:P

    3f po amerykansku
    https://goo.gl/maps/3LqkLZrjJRxNTCoL7

    J.