  • 121. Data: 2021-04-28 19:58:15
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.04.2021 o 13:49, J.F pisze:

    > Ale jakby przy ulicy szly 3f SN, to mogliby sobie wymienic trafa.
    > Wydatek srednio duzy i jednorazowy.

    No ale zasadniczo nie idą. A nawet jak idą to i tak podłączają się pod
    jedną.

    > 3f na kilka domow?

    Źle się przyjrzałem.

    to co pokazałeś https://goo.gl/maps/w8y1afgh9LsWeG3cA to wcale nie jest
    niskie napięcie:P A teraz się odwróc i zobacz co na rondzie;)

    > 3f po amerykansku
    > https://goo.gl/maps/3LqkLZrjJRxNTCoL7

    Sześć bo obok drugi taki słup;) Pojebani, no pojebani;)

    A tak na poważnie - u nas też tak czasem robią. Jak w biurowcu robisz
    piętro techniczne gdzieś po środku bo masz 200 metrów w górę, to pojawia
    się problem jak w zasadzie wsadzić transformator na miejsce. No windą.
    No ale w chuj wielki a winda mała. To wstawmy trzy jednofazowe. No ale
    to tak przy okazji;)

    W sumie trafo to mały problem - agregat chłodnicze - tu jest zabawa;)

    --
    Shrek

  • 122. Data: 2021-04-29 18:49:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 19:58:15 +0200, Shrek wrote:

    > No ale zasadniczo nie idą.

    Trudno powiedziec, jak to w praktyce wyglada

    >A nawet jak idą to i tak podłączają się pod jedną.

    No to sie wezwie elekryka i podlaczy pod trzy.

    > Źle się przyjrzałem.
    > to co pokazałeś https://goo.gl/maps/w8y1afgh9LsWeG3cA to wcale nie jest
    > niskie napięcie:P

    -nie widze transformatora,
    -odleglosci miedzy drutami niewielkie ... czy nie za male, jak na SN?

    >A teraz się odwróc i zobacz co na rondzie;)

    hm, te skrzynki na transformatory nie wygladaja.
    Ale moze w tych okraglych sie kryja.

    Moze to faktycznie elektryka ... a moze gaz, telefon, internet ...

    > Sześć bo obok drugi taki słup;) Pojebani, no pojebani;)

    A *** ich wie.
    Moze 3 klientow sie tam miesci, to 3 trafa.

    A moze 3 trafa 1f tansze niz jedno 3f - tzn powinno byc odwrotnie, ale
    to wyrob masowy, dla publiki - to tani :-)

    J.

  • 123. Data: 2021-04-29 18:58:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.04.2021 o 18:49, J.F pisze:

    > -nie widze transformatora,
    > -odleglosci miedzy drutami niewielkie ... czy nie za male, jak na SN?

    To hamerykańskie SN:P Dopóki nie rozbujasz będzie dobrze. U nas też się
    robi słupy w "wykonaniu leśnym" i wtedy jest blisko.

    > hm, te skrzynki na transformatory nie wygladaja.

    Liczniki (takie okrągłe) na skrzynkach widać.

    > Ale moze w tych okraglych sie kryja.

    No właśnie - nie chce się wierzyć ale... tak to prawie na 100% są
    transformatory - normalnie w grządkach maskowane w bratkach;) No i jak
    się zagapisz to wjedziesz samochodem wprost w trafo SN. Hamerykańska
    myśl techniczna:P

    > A moze 3 trafa 1f tansze niz jedno 3f - tzn powinno byc odwrotnie, ale
    > to wyrob masowy, dla publiki - to tani :-)

    Tak wychodzi...

    --
    Shrek

  • 124. Data: 2021-04-29 19:38:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Apr 2021 18:58:21 +0200, Shrek wrote:

    > To hamerykańskie SN:P Dopóki nie rozbujasz będzie dobrze. U nas też się
    > robi słupy w "wykonaniu leśnym" i wtedy jest blisko.

    Obok jest prawdziwe SN, choc czasem jednoprzewodowe, i odstep jakby
    wiekszy.

    No i zobacz ze tu nad ta trojka jest jakby przewod odgromowy.
    Na tych innych slupach nad SN juz nie ma ..

    > Liczniki (takie okrągłe) na skrzynkach widać.

    Jedno cos okragle widze, na licznik mi nie wyglada ... i co mialby ten
    jeden liczyc ?

    W Europie maskowanie tez sie zdarza.
    Ponoc krajobraz cenny

    J.

  • 125. Data: 2021-04-29 20:03:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.04.2021 o 19:38, J.F pisze:

    > Obok jest prawdziwe SN, choc czasem jednoprzewodowe, i odstep jakby
    > wiekszy.

    bo ja wiem:

    https://www.google.com/maps/@41.5973739,-87.7557481,
    3a,25.2y,321.47h,106.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3mq_dRA
    luluGiZIa1YCCkA!2e0!7i16384!8i8192

    Jak dla mnie podobne.

    > No i zobacz ze tu nad ta trojka jest jakby przewod odgromowy.
    > Na tych innych slupach nad SN juz nie ma ..

    Jeszcze z izolatorem po środku... Nie mam pojęcia co to jest;)

    > Jedno cos okragle widze, na licznik mi nie wyglada ... i co mialby ten
    > jeden liczyc ?

    Prąd:P

    Sam już nie wiem - amerykańscy elektycy to nie mój poziom abstrakcji.
    Kiedyś była strona amerykańskiego białkowego czytnika liczników, gdzi
    wrzucał co ciekawsze fotki. Mózg staje i ludzkie pojęcie przechodzi;)

    --
    Shrek

  • 126. Data: 2021-04-30 11:40:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Apr 2021 20:03:49 +0200, Shrek wrote:

    > bo ja wiem:
    >
    > https://www.google.com/maps/@41.5973739,-87.7557481,
    3a,25.2y,321.47h,106.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3mq_dRA
    luluGiZIa1YCCkA!2e0!7i16384!8i8192

    > Jak dla mnie podobne.

    Inny kat kamery.

    > Jeszcze z izolatorem po środku... Nie mam pojęcia co to jest;)

    A moze to wlasnie jest SN, jakby ktos chcial jednak wlasny
    transformator?
    I tu sie konczy, wiec izolator ..

    J.

  • 127. Data: 2021-04-30 18:51:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2021 o 11:40, J.F pisze:

    > Inny kat kamery.

    Może i tak - nie upieram się. U nas widać, to to cholera ich wie taki
    skansen mają.

    > A moze to wlasnie jest SN, jakby ktos chcial jednak wlasny
    > transformator?
    > I tu sie konczy, wiec izolator ..

    Może;) Ale... gdzie u nich prąd wraca? Ziemią?

    --
    Shrek

  • 128. Data: 2021-04-30 19:07:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Apr 2021 18:51:45 +0200, Shrek wrote:

    > Może;) Ale... gdzie u nich prąd wraca? Ziemią?

    Na to wyglada.

    Chyba, ze drut zerowy biegnie ponizej, bo sporo tam tego ... ale jakby
    sie gdzies urwal ... strach :-)

    No chyba, ze zero w drucie i jeszcze uziemienie na kazdym slupie ..

    J.

  • 129. Data: 2021-04-30 21:16:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2021 o 19:07, J.F pisze:

    > Na to wyglada.

    No to im wszystko będzie rdzewieć dookoła. Skansen niezły;)

    --
    Shrek

  • 130. Data: 2021-05-01 00:11:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2021 21:16:34 +0200, Shrek napisał(a):

    > No to im wszystko będzie rdzewieć dookoła. Skansen niezły;)

    a) wyglada na to, ze nie rdzewieje, bo by zmienili,

    b) a co? coraz mniej stali w ziemi

    J.