  • 101. Data: 2021-04-26 07:00:19
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 06:47, J.F. pisze:

    > A jednoczesnie chyba pozwala na 3*32A.
    > Tylko w USA 3f rzadko dostepne.

    No to też piszę, że usa jeszcze bardziej słabo niż u nas.

    > Zadziwiajaco trudno doszukac sie tych wszystkich parametrow.
    >
    > No ale nawet tych 11kW, to 88kWh/noc.

    No ale standardowa tesla 3. łyka już tylko 7,7kw. Ale znów - problem tak
    naprawdę nie w gniazdku a w tym do czego to gniazdko podłaczone. W USA
    sądzą po ogólnym stanie infry jest gorzej niż u nas.

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2021-04-26 07:01:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 06:57, J.F. pisze:

    > P.S. ale zajrzyj do manuala
    > https://www.tesla.com/pl_PL/support/installation-man
    uals-wall-connector

    > spodoba ci sie - mozna polaczyc 4 pudelka i okreslic sumaryczny prad.

    Tak - stację beznynacje sobie otworzę;)

    --
    Shrek

  • 103. Data: 2021-04-26 07:05:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.04.2021 o 21:57, J.F. pisze:
> [...]
    all-connector

    >"Gen 3 Wall Connector Manual48A Single Phase"
    >I tak ze 100 zeszliśmy do 48;)

    >A nawet do 32 "*Maximum charge rate for Model 3 Standard Range is 32A
    >(7.7kW) - up to 30 miles of range per hour."

    Czekaj czekaj - bo to zdaje sie nalezy rozumiec tak, ze model Long
    Range bedzie jednak mial 48A.

    A SR ... i tak sie naladuje do pelna przez noc :-)
    A w trasie ... szybkie ladowarki Tesli, tylko teraz to one chyba
    drogie sa :-(

    J.

  • 104. Data: 2021-04-26 07:36:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-04-2021 o 07:05, J.F. pisze:

    > A w trasie ... szybkie ladowarki Tesli, tylko teraz to one chyba drogie
    > sa :-(

    Wręcz przeciwnie, to najtańsza sieć ładowania DC na rynku.
    Dlatego Tesla jako jedyna się kalkuluje na trasę.

    Próbuje jeszcze Kia z Ionity, ale na Polskę na razie nie mają zbyt wielu
    punktów, za to na Europę jest lepiej.

  • 105. Data: 2021-04-26 12:03:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gniazdko i wtyczka.
    Co za problem zastosować identyczne (no lustrzane ;)) na ścianie garażu?

    BTW dzwoniłem do energetyki, można złożyć wniosek o zawarcie umowy o dostarczanie
    energii współwłaścicielowi garażu podziemnego, ale
    osobna umowa od dostarczania do mieszkania (bo inny lokal), więc i opłaty jak "od
    zera" (czy się stoi czy się leży dwadzieścia kilka
    zł/mies. się należy).
    Bardziej by się kalkulowało pociągnięcie kabla od licznika mieszkaniowego (na klatce)
    do stanowiska garażowego, tylko wówczas
    energii może zabraknąć (standard mieszkaniowy to moc przyłączeniowa 10-11 kW - jeśli
    niskie piętro i stanowisko blisko pionu własnej
    klatki to spadek napięcia na kablu powiedzmy 30-40 mb dałoby się opanować), ale nie
    wiem jak to w przepisach wygląda (nawet
    p.-poż. - odcinasz zasilanie od garażu, a tam cały czas napięcie).

    -----

  • 106. Data: 2021-04-26 15:14:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 07:00:19 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    > naprawdę nie w gniazdku a w tym do czego to gniazdko podłaczone. W USA
    > sądzą po ogólnym stanie infry jest gorzej niż u nas.

    Nie wiem czy tak gorzej, czy po prostu inaczej.
    Kazdy domek ma swoj wlasny transformator na slupie.
    Jednofazowy (zwany czasem 2f).

    Potzebujesz wiecej pradu - kupujesz sobie wiekszy trafo.
    Moze od razu 3f.
    Pradu potrzebuja do klimy duzo, wiec w nocy jest nadmiar :-)

    J.

  • 107. Data: 2021-04-26 17:03:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 07:01:11 +0200, Shrek wrote:
    uals-wall-connector

    > Tak - stację beznynacje sobie otworzę;)

    Przy tej cenie ... znakomity interes :-)

    J.

  • 108. Data: 2021-04-26 18:16:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 15:14, J.F pisze:

    > Nie wiem czy tak gorzej, czy po prostu inaczej.
    > Kazdy domek ma swoj wlasny transformator na slupie.
    > Jednofazowy (zwany czasem 2f).

    Nie wydaje mi się, żeby mieli zapas w sieci. Ale może...

    > Potzebujesz wiecej pradu - kupujesz sobie wiekszy trafo.
    > Moze od razu 3f.

    No nie specjalnie, bo oni na słupie mają często dwie albo nawet jedną
    fazę... średniego napięcia:)

    --
    Shrek

  • 109. Data: 2021-04-26 18:18:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 15:14, J.F pisze:

    > Potzebujesz wiecej pradu - kupujesz sobie wiekszy trafo.
    > Moze od razu 3f.

    Przy okazji znalazłem

    https://elhu.pl/AC_charging_power.html

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2021-04-26 18:24:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 12:03, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gniazdko i wtyczka.
    > Co za problem zastosować identyczne (no lustrzane ;)) na ścianie garażu?

    Ciągle w tym, że prąd nie bierze się z gniazdka;)

> [...]
    > umowa od dostarczania do mieszkania (bo inny lokal), więc i opłaty jak
    > "od zera" (czy się stoi czy się leży dwadzieścia kilka zł/mies. się

    A pytałeś się czy potrzebny jest kwitek ze wspólnoty/spółdzielni:P

    --
    Shrek