  • 31. Data: 2021-04-21 12:23:07
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 12:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > Zawsze mozna 3*100A zamowic :-)

    > No ale slyszysz  - samochody w wiekszosci laduja sie z AC tylko po
    > jednej fazie.

    A co znaczy w większości?
    Bo ja mówiłem o podstawowych modelach.
    Możesz zamówić z lepszymi ładowarkami.

    > Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...

    Jakie znowu DC?
    Mowa jest cały czas o AC.

  • 32. Data: 2021-04-21 12:32:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 12:00, J.F. pisze:

    > Zamowic jednofazowe :-)

    Nie zrobią.
    Już nawet powyżej 7 nie zrobią.

    > Polaczony, albo nie.

    U mnie tak.

    > Czemu nie. Grzalki tanie sa.
    > Ale ... moze lepiej, jak na 1 fazie, mozna sie dopasowac :-)

    No właśnie - i lepiej wysterować.

    > I tu niektorzy ostrzegaja - PV daje np 6kW - po 2 na faze.

    > Samochod bierze np 4kW z jednej, a elektrownia liczy jako produkcja na 2
    > fazach

    Przy ładowaniu samochodu w nocy ten problem nie występuje.

    > i pobor na trzeciej fazie - i stosowny rachunek do tego :-)

    Po pierwsze - tak nie powinni liczyć, bo to niezgodne z prawem, a po
    drugie - bilansowanie i tak będzie, tylko że z utratą 20%.

  • 33. Data: 2021-04-21 12:46:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A co znaczy w większości?
    >Bo ja mówiłem o podstawowych modelach.
    >Możesz zamówić z lepszymi ładowarkami.

    Aa - czyli jednak kwestia portfela a nie mozliwosci ?

    >Jakie znowu DC?
    >Mowa jest cały czas o AC.

    No ale skoro samochod na AC nie chce ... to RoMan akurat by potrafil
    zrobic pudelko ladujace DC.
    Do domu, do bagaznika, zeby bylo 10-20kW z przygodnego gniazdka 3f,
    albo 20kW w tanszej taryfie na Orlenie :-)

    J.

  • 34. Data: 2021-04-21 12:52:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 12:46, J.F. pisze:

    > Aa - czyli jednak kwestia portfela a nie mozliwosci ?

    I tak i nie - ale w większości masz wybór, przynajmniej jeśli chodzi o
    3f 11kW.

    Więcej zdarza się bardzo rzadko (Zoe, Tesla, Smart, o innych nie wiem).

    > No ale skoro samochod na AC nie chce ... to RoMan akurat by potrafil
    > zrobic pudelko ladujace DC.
    > Do domu, do bagaznika, zeby bylo 10-20kW z przygodnego gniazdka 3f, albo
    > 20kW w tanszej taryfie na Orlenie :-)

    Nie musi robić, są już takie, ale kosztują po kilkadziesiąt tysięcy w
    promocji.

  • 35. Data: 2021-04-21 13:09:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 21-04-2021 o 12:46, J.F. pisze:

    >I tak i nie - ale w większości masz wybór, przynajmniej jeśli chodzi
    >o 3f 11kW.

    No prosze, czego to sie czlowiek nie dowie, jak pociagnie mocno za
    jezyk ?

    >Więcej zdarza się bardzo rzadko (Zoe, Tesla, Smart, o innych nie
    >wiem).

    >Nie musi robić, są już takie, ale kosztują po kilkadziesiąt tysięcy w
    >promocji.

    No to RoMan zrobi za pol ceny, i sprzeda za 3/4 :-)

    J.

  • 36. Data: 2021-04-21 13:18:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przy ładowaniu samochodu w nocy ten problem nie występuje.

    Ale wtedy utrata 20% jest zawsze.
    Choc doliczajac taryfy ... moze zysk jest :-)

    >Po pierwsze - tak nie powinni liczyć, bo to niezgodne z prawem, a po

    A kto ich tam wie czy niezgodne. W koncu naprawde produkujesz na dwoch
    fazach, pobierasz na trzeciej.

    Gdzies tam jeszcze falownik moglby byc ciekawszy i generowac moc
    rozna, i ladowac samochod nawet jednofazowo.

    >drugie - bilansowanie i tak będzie, tylko że z utratą 20%.

    No ale jest roznica, czy po godzinie nalicza ci, ze dostarczyles 2kWh
    i mozesz odebrac w nocy 1.6kWh, czy ze dostarczyles 2*2kWh i pobrales
    2kWh, wiec mozesz odebrac 4*0.8-2 = 1.2kWh.

    J.

  • 37. Data: 2021-04-21 13:23:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 13:18, J.F. pisze:

    > Ale wtedy utrata 20% jest zawsze.

    No jest.
    Ale różnica między taryfą 1 i 2 to jest 50%, więc i tak się opłaca.

    > A kto ich tam wie czy niezgodne.

    Niezgodne, wystarczy poszukać tasiemce na ten temat.

    > W koncu naprawde produkujesz na dwoch
    > fazach, pobierasz na trzeciej.

    A licznik ma to bilansować.
    A że tego często nie robi, to inna sprawa.

    > No ale jest roznica,

    No jest.
    Ale w Polsce silniejsi są ponad prawem.

    Ja mam 1 fazową PV, mocne odbiorniki na tej samej fazie, samochodu w
    dzień nie ładuję i bazuję na różnicach w cenach taryf, więc jakby mnie
    to nie do końca boli.

  • 38. Data: 2021-04-21 13:26:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 13:09, J.F. pisze:

    > No prosze, czego to sie czlowiek nie dowie, jak pociagnie mocno za jezyk ?

    Jakby sam poczytał, zamiast liczyć że ktoś będzie czytał za niego i poda
    na tacy, to jakość poznawcza byłaby większa.

    Albo nie zawracał gitary ze swoją niewiedzą i nie wysnuwał z niej
    jakichkolwiek wniosków.

    > No to RoMan zrobi za pol ceny, i sprzeda za 3/4  :-)

    Nikt nie kupi, bo nie do tego jest AC.

  • 39. Data: 2021-04-21 13:33:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, April 21, 2021, 12:03:19 PM, you wrote:

    > Zawsze mozna 3*100A zamowic :-)

    Łatwiej niż 1x100A ale trudniej niż 3x63A (43 kW)

    > No ale slyszysz - samochody w wiekszosci laduja sie z AC tylko po
    > jednej fazie.

    Z tego, co mi wiadomo, jednak z 3 faz - 3x16A zazwyczaj, starsze
    3x10A. A 3x32A to do ładowarki DC 22 kW albo do AC tam, gdzie masz
    przepływowe podgrzewacze

    > Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...

    Dlaczego? 22 kW - w sam raz.

    > A potem bezpiecznik wylatuje, jak ktos chce sie wykapac razem z
    > samochodem :-)

    Jak masz 3x32A to bezpiecznik nie wyleci. A jak masz DC, to na czas
    kąpieli wyłączasz.

    Swoją drogą - mam przemyślany algorytm do układu z przekładnikami na
    bezpiecznikach i dostosowaniem mocy pobieranej z poszczególnych faz do
    aktualnego obciążenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2021-04-21 13:36:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, April 21, 2021, 12:46:50 PM, you wrote:

> [...]
    > Do domu, do bagaznika, zeby bylo 10-20kW z przygodnego gniazdka 3f,
    > albo 20kW w tanszej taryfie na Orlenie :-)

    Do bagażnika raczej nie - za ciężkie elementy - nie przeżyłyby
    ewentualnego upadku przy za/rozładunku.

    Na razie 3 klientów sprawdza transformatory :)

    --
    Best regards,
    RoMan