  • 21. Data: 2021-04-21 08:36:29
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s5odk5$leq$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 20-04-2021 o 15:59, J.F. pisze:

    >Piszę o Polsce, to polska grupa.

    No ale jesli Tesla w USA potrafi pobrac 22kW z wallboxa, to czemu w
    Polsce nie mialaby tyle pobrac z 1f.
    O ile oczywiscie ktos ma 100A bezpiecznik na fazie :-)

    >No mam.
    >Widać garaż jest na innej fazie, bo nie strzelało.
    >Aczkolwiek kuchenkę po 22 to się rzadko używa.

    No i o to chodzi, aby umiejetnie rozdzielic.

    >Gniazdo w garażu na innej fazie niż piekarnik i bojler wystarczy.

    Jak najwiekszym obciazeniem jest piekarnik i bojler to owszem.
    A jak masz jeszcze 7kW kuchenke, pralko-suszarke, zmywarke ... to
    wychodzisz z zalozenia, ze po 22-giej sie nie piecze :-)

    J.

  • 22. Data: 2021-04-21 08:39:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,

    >2f - 2x110V w przesunięciu 180°.

    Mozna nazwac 2f, ale trafo 1f ...

    >Międzyfazowe 220V przy bezpiecznikach 100A masz 22 kW.

    No wlasnie - bezpiecznikach, bo trzeba 2f zabezpieczyc :-)

    >Ale 3f też jest dostępne - w dziwnych wariantach.

    Chyba rzadko.
    Bo zwyczaj w domkach na przedmiesciach - wlasny trafo. 1f.

    J.

  • 23. Data: 2021-04-21 09:36:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 08:36, J.F. pisze:

    > No ale jesli Tesla w USA potrafi pobrac 22kW z wallboxa, to czemu w
    > Polsce nie mialaby tyle pobrac z 1f.

    Bo polskie kable i zabezpieczenia nie są przystosowane do takich obciążeń.

    > O ile oczywiscie ktos ma 100A bezpiecznik na fazie :-)

    I sam sobie odpowiedziałeś.

    > Jak najwiekszym obciazeniem jest piekarnik i bojler to owszem.
    > A jak masz jeszcze 7kW kuchenke, pralko-suszarke, zmywarke ... to
    > wychodzisz z zalozenia, ze po 22-giej sie nie piecze :-)

    Kuchenka jest na 3 fazach, więc obciążenia na jedną są dużo niższe, no a
    po 22 używana jest rzadko, a praktycznie nigdy na pełnej mocy.

    Pralka, zmywarka i bojler są na jednej fazie, ale bojler mam odcinany
    gdy pobór przed nim jest za duży.
    A garaż widać na innej fazie, bo ładowanie działa.

  • 24. Data: 2021-04-21 10:50:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Bo polskie kable i zabezpieczenia nie są przystosowane do takich
    >obciążeń.

    >I sam sobie odpowiedziałeś.

    Co nie znaczy, ze sie nie da :-)

    >Kuchenka jest na 3 fazach, więc obciążenia na jedną są dużo niższe,
    >no a po 22 używana jest rzadko, a praktycznie nigdy na pełnej mocy.

    Kuchenki w wiekszosci sa na dwie fazy. Dwa moduly, po 3.5kW/16A.
    Co nawet lepiej, bo na trzeciej mozesz sobie garaz podlaczyc.
    No ale ladujesz w nocy, a nie gotujesz ... to moze inaczej :-)

    >Pralka, zmywarka i bojler są na jednej fazie, ale bojler mam odcinany
    >gdy pobór przed nim jest za duży.

    A moglbys miec bojler 3f ..

    >A garaż widać na innej fazie, bo ładowanie działa.

    To u ciebie - inni moga miec inaczej.
    Kwestia priorytetow - nie pierzemy w nocy, bo pralka halasuje, czy
    pierzemy w nocy - bo prad tani :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-04-21 10:58:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, April 21, 2021, 10:50:48 AM, you wrote:

    > Co nie znaczy, ze sie nie da :-)

    W Polsce? Nie znam operatora, który by na takie coś pozwolił. Poza tym
    - jaki to ma sens? 3x400V 32A i masz swoje 22 kW. Przy łatwiejszych do
    opanowania prądach.

> [...]
    > Co nawet lepiej, bo na trzeciej mozesz sobie garaz podlaczyc.
    > No ale ladujesz w nocy, a nie gotujesz ... to moze inaczej :-)

    Przy 3f zakłada się przepływowy a nie marnuje energię na bojler.

    > To u ciebie - inni moga miec inaczej.
    > Kwestia priorytetow - nie pierzemy w nocy, bo pralka halasuje, czy
    > pierzemy w nocy - bo prad tani :-)

    Pierzemy w weekend - prąd też tani. Poza tym - pralka akurat za dużo
    energii nie zużywa. 15 minut pod prysznicem to u mnie 3.5 kWh - pralka
    nawet połowy tego nie zużyje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2021-04-21 11:15:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/04/2021 21:49, m4rkiz wrote:

    > Bzdura. .pl w nazwie oznacza język dyskusji a nie granice geograficzne
    > tematów.
    >
    > cyt.: " Czemu służą grupy pl.* Hmm... temu, czemu służą całe newsy, tyle
    > że w grupach pl.* pisze się po polsku."

    Przeciez ten typ to jest kompletny dzban.

  • 27. Data: 2021-04-21 11:33:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 10:50, J.F. pisze:

    > Co nie znaczy, ze sie nie da :-)

    Czasem się da, ale policz ile kosztowałoby takie przyłącze, ze 100 A na
    każdej fazie.

    > Kuchenki w wiekszosci sa na dwie fazy. Dwa moduly, po 3.5kW/16A.

    Plus piekarnik połączony z nią.

    > A moglbys miec bojler 3f ..

    2 kW rozkładać na 3 fazy?

    > To u ciebie - inni moga miec inaczej.

    I mogą przełączyć.
    Ja przełączałem specjalnie pod fotowoltaikę.

    > Kwestia priorytetow - nie pierzemy w nocy, bo pralka halasuje, czy
    > pierzemy w nocy - bo prad tani :-)

    U mnie chodzi w dzień, między 13 a 15.
    W nocy zmywarka.

  • 28. Data: 2021-04-21 11:35:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przy 3f zakłada się przepływowy a nie marnuje energię na bojler.

    Akurat grzeję nim akumulacyjnie.

    > Pierzemy w weekend - prąd też tani.

    Zależy od taryfy.

    > Poza tym - pralka akurat za dużo
    > energii nie zużywa. 15 minut pod prysznicem to u mnie 3.5 kWh

    Niektórzy wolą wannę.
    U mnie z kabiny prysznicowej nikt nie chce korzystać.

  • 29. Data: 2021-04-21 12:00:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 21-04-2021 o 10:50, J.F. pisze:

    >Czasem się da, ale policz ile kosztowałoby takie przyłącze, ze 100 A
    >na każdej fazie.

    Zamowic jednofazowe :-)

    Ale ... ile masz samochodow? Moze dwie fazy sie przydadza :-)

    >Plus piekarnik połączony z nią.

    Polaczony, albo nie.

    Tak czy inaczej - trzy osobne fazy.

    >2 kW rozkładać na 3 fazy?

    Czemu nie. Grzalki tanie sa.
    Ale ... moze lepiej, jak na 1 fazie, mozna sie dopasowac :-)

    >I mogą przełączyć.
    >Ja przełączałem specjalnie pod fotowoltaikę.

    I tu niektorzy ostrzegaja - PV daje np 6kW - po 2 na faze.
    Samochod bierze np 4kW z jednej, a elektrownia liczy jako produkcja na
    2 fazach i pobor na trzeciej fazie - i stosowny rachunek do tego :-)

    J.

  • 30. Data: 2021-04-21 12:03:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >W Polsce? Nie znam operatora, który by na takie coś pozwolił.

    Zawsze mozna 3*100A zamowic :-)

    >Poza tym - jaki to ma sens? 3x400V 32A i masz swoje 22 kW. Przy
    >łatwiejszych do
    >opanowania prądach.

    No ale slyszysz - samochody w wiekszosci laduja sie z AC tylko po
    jednej fazie.

    Bedzie zbyt na male domowe ladowarki DC ...

    >Przy 3f zakłada się przepływowy a nie marnuje energię na bojler.

    A potem bezpiecznik wylatuje, jak ktos chce sie wykapac razem z
    samochodem :-)

    J.