  • 41. Data: 2020-09-18 17:49:17
    Temat: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 16:39, J.F. pisze:

    > Efekt koncowy taki, ze pieszy przechodzi gdzie chce, ale musi uwazac.
    > Przy malym natezeniu ruchu i kulturze kierowcow sie sprawdza.
    > Bo inaczej - staniesz na srodku, i bedziesz stal, bo przeciez nie masz
    > pierwszenstwa ?

    A nie jest tak, że jak wleziesz to cię po prostu puszczą?

    > Osobna sprawa to wielojezdniowe ulice - nie bardzo sobie wyobrazam
    > przechodzenia przez taka przy wiekszym ruchu, a przeciez jest duzy,
    > skoro trzeba tyle jezdni.
    > I  wyczekiwania na luke miedzy samochodami.
    > Ale tam przejscia sa ... ze swiatlami.

    Są światła. Ale czym się takie niemieckie "nieprzejście" gdzie nie masz
    pierwszeństwa różni od naszego przejścia gdzie "masz pierwszeństwo jak
    nic nie jedzie"?

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2020-09-18 17:59:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 września 2020 o 16:39:46 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..
    dek-w-raciborzu-kierowca-busa-potracil-trzy-nastolat
    ki-na-pasachwideo/

> [...]
    > Bo inaczej - staniesz na srodku, i bedziesz stal, bo przeciez nie masz
    > pierwszenstwa ?
    >
    > Osobna sprawa to wielojezdniowe ulice - nie bardzo sobie wyobrazam
    > przechodzenia przez taka przy wiekszym ruchu, a przeciez jest duzy,
    > skoro trzeba tyle jezdni.
    > I wyczekiwania na luke miedzy samochodami.
    > Ale tam przejscia sa ... ze swiatlami.
    >
    > Przy czym u nas praktyka prawie taka, jakby tych przejsc nie bylo,
    > wiec czy byloby mniej ofiar ? Chyba tylko nieznacznie - o tych
    > nieuwaznych pieszych, ktorych przejscie zacheca do braku uwagi ..

    Film nie jest przykładem w tym temacie. Jest powodem założenia tematu że scenariusz
    takich wypadkow jest powtarzalny. Ze z jakiś powodów na jednym pasie się ktoś
    zatrzymuje żeby przepuścić pieszych i że potrafi się to skończyć że dostają strzala
    od kogoś kto jedzie innym pasem. Najgorsze jest to że ten zatrzymujący robi to z
    powodu ułatwienia życia pieszym nawet w sytuacji kiedy piesi takiego ułatwienia nie
    potrzebują. W części takich wypadków bezpośrednimi sprawcami którzy nie poniosą nigdy
    odpowiedzialności czasami tragicznych w skutkach wypadków są ci co się zatrzymali.
    Wkurza mnie ciągle dokręcanie śruby kierowcom. Dojdzie do takiego momentu że się
    zwyczajnie nie da jeździć. W Łodzi pojawia się coraz więcej skrzyżowań ze światłami
    że wymalowali miejsce dla rowerzystów przed miejscem dla stojących na czerwonym
    świetle samochodów. To chore jest. A jak już miałbym się odnieść do filmu. Tam było
    10 oczu i cztery pary nie zadziałały. Jak by się zapytać tych młodych picek czy
    wykąpały by się w basenie z krokodylami to powiedziały by że nie.

  • 43. Data: 2020-09-18 19:26:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    powodu ułatwienia życia pieszym nawet w sytuacji kiedy piesi takiego ułatwienia nie

    Łżesz jak najęty. Odniosłeś się do konkretnej sytuacji drogowej,
    nazywając kierowcę osobówki z tego filmu baranem i jeszcze zarzucasz mu
    winę, bo nie trąbił.

    Jakim debilem trzeba być aby coś takiego napisać, przypisywać kierowcy
    winę i oczerniać go publicznie za to, że zachował się dokładnie tak jak
    nakazuje mu prawo?

> [...]
    10 oczu i cztery pary nie zadziałały. Jak by się zapytać tych młodych picek czy
    wykąpały by się w basenie z krokodylami to powiedziały by że nie.

    Ciebie stary dziadu przeraża to, że już sobie nie radzisz za kierownicą.
    Nie zauważasz pieszych na przejściach boś już ślepy i masz mocno
    spowolnione reakcje. Dlatego wymyślasz zasady, zgodnie z którymi piesi
    powinni ci ustępować pierwszeństwa w każdej sytuacji. Nie rozumiesz, że
    takie stare dziady, które nie radzą sobie za kółkiem nie powinny już
    prowadzić samochodów, bo są zagrożeniem zarówno dla siebie jak i
    wszystkich uczestników ruchu drogowego.

    Co do młodych "picek" to skomentuję to tak:

    Art. 4 "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania." PoRD

    Jak widać niestety trafiły na ślepego zenusia za kierownicą busa, który
    nie stosuje się do obowiązującego prawa.

    Za ten wyczyn, zenuś powinien mieć zatrzymane prawo jazdy i być
    skierowanym na badania lekarskie oraz na ponowny egzamin. Wtedy zenuś by
    się nauczył, że należy się stosować do wymagań prawa.

  • 44. Data: 2020-09-18 20:34:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 września 2020 o 19:26:55 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > skierowanym na badania lekarskie oraz na ponowny egzamin. Wtedy zenuś by
    > się nauczył, że należy się stosować do wymagań prawa.
    Spierdalaj debilu. Idź pojeść wodnego chleba.

  • 45. Data: 2020-09-18 20:57:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-18 o 16:48, Uzytkownik pisze:

    > Wyprzedzany zatrzymał się w trakcie, kiedy był wyprzedzany.

    Skoro się zatrzymał to stał.
    Skoro stał nie był wyprzedzany tylko omijany.
    W chwili kiedy sprawca wpadł na przechodniów "wyprzedzany"
    już na pewno stał.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2020-09-18 21:15:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >A nie jest tak, że jak wleziesz to cię po prostu puszczą?

    Niemcy tak.
    Polacy, Anglicy - niekoniecznie.

    >Są światła. Ale czym się takie niemieckie "nieprzejście" gdzie nie
    >masz pierwszeństwa różni od naszego przejścia gdzie "masz
    >pierwszeństwo jak nic nie jedzie"?

    U nas teoretycznie kierowca uwaza bardziej w tych miejscach
    wyznaczonych.
    No i jednak pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo - a w Niemczech nie
    ..

    J.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2020-09-18 21:19:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 21:15, J.F. pisze:

    > Niemcy tak.
    > Polacy, Anglicy - niekoniecznie.

    Ale w niemczech anglicy i polacy? Co do polaków w niemczech to podobno
    nagle rozumu dostają.

    > U nas teoretycznie kierowca uwaza bardziej w tych miejscach wyznaczonych.

    Czego przykłady masz w kolejnych flejmach - "jak go pierdolnął to znaczy
    że wtargnął"

    > No i jednak pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo - a w Niemczech nie ..

    Ale podobno tylko jak nic nie jedzie:P

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2020-09-18 21:36:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-18 o 20:57, RadoslawF pisze:

    > Skoro się zatrzymał to stał.
    > Skoro stał nie był wyprzedzany tylko omijany.
    > W chwili kiedy  sprawca wpadł na przechodniów "wyprzedzany"
    > już na pewno stał.
    >

    > Pozdrawiam

    Nudzi mnie to wiejskie filozofowanie.

  • 49. Data: 2020-09-18 21:38:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    wykąpały by się w basenie z krokodylami to powiedziały by że nie.

    > Spierdalaj debilu. Idź pojeść wodnego chleba.

    Prawda cię zabolała.

  • 50. Data: 2020-09-18 21:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Jak jest linia ciągła to od ciągłej nie wyprzedzam, jak nie ma to
    > tak jakieś 10 metrów wcześniej

    Zwróc uwage ze w omawianym filmie manewr wyprzedzania zakonczył się
    jeszcze przed skrzyzowaniem wiec mysle ze własnie około 10 metrów przed
    przejsciem...

    --
    Pozdrawia... Budzik