  • 31. Data: 2020-09-18 12:27:19
    Temat: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rk1rt4$n1n$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 18-09-2020 o 09:54, J.F. pisze:

    >No i napisałem to w pierwszym poście, ale wyciąłeś.

    nie, przeczytalem ten post - drugi widac.

    >A Ty masz z tym jakiś problem?

    Pierwsza czesc w ust 6 - "bez naruszania ustępu 9" ... czyli co - ust
    6 przejsc nie dotyczy ?

    >Tekst wkleiłem z pdf gddkia bodajże, więc nawet tłumaczyć nie
    >musisz...

    9.Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
    przejścia dla pieszych,wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
    jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym
    przejściem, lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością
    umożliwiającą natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy
    znajduje się na przejściu.
    Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
    interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom
    lub ich organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w
    określonej odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia
    surowszych wymagań na kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać
    inny pojazd zatrzymany bezpośrednio przed przejściem

    Coz to za "żadne postanowienia niniejszego ustępu" ?
    Bo widze dwa - ze nie powinien wyprzedzać przed przejsciem, i ze
    "jechac z dostatecznie zmniejszona predkoscia".
    Ale przeciez nie szybciej niz pojazd obok, bo wtedy wyprzedzi.

    Wiec o co tu chodzi ?
    No i o ust 6 nie ma tu ani slowa, wiec chyba nie daje dyspensy na
    przejsciu.

    J.

  • 32. Data: 2020-09-18 12:28:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-09-17/wypa
    dek-w-raciborzu-kierowca-busa-potracil-trzy-nastolat
    ki-na-pasachwideo/
    >Jeden baran zatrzymuje się przed przejściem żeby święte krówki (w
    >tym przypadku) mogły wejść. Drugi baran jadący innym pasem na nie
    >najezdza. Gdyby pierwszy baran użył zgodnie z przepisami sygnału
    >dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie wchodziły tylko poczekaly nic by
    >się nie stało.

    Poszukaj lepszego przykladu.
    Bo na tym to slabo widac, ale jednoczenie czasy na tyle dlugie, ze
    zahamowac dalby rade.

    J.

  • 33. Data: 2020-09-18 12:46:03
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-18 o 06:46, Uzytkownik pisze:

    > Obejrzałeś dokładnie ten film? Kiedy kierowca busa rozpoczął manewr
    > wyprzedzania? Poczytaj też PoRD czego zabrania jeżeli chodzi o
    > wyprzedzanie.

    Nie bardzo widać kiedy.
    Ale jak już widać sprawcę to "wyprzedzany" stoi a nie jedzie więc
    nie jest wyprzedzanym.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2020-09-18 15:42:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 września 2020 o 12:29:17 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    ki-na-pasachwideo/
    > Poszukaj lepszego przykladu.
    > Bo na tym to slabo widac, ale jednoczenie czasy na tyle dlugie, ze

    Gdzie widzisz jakiś przykład? To że w nawiasie coś napisałem nie jest przykładem.
    Mogłem to pominąć i nic by się nie zmieniło. To co w nawiasie to szybciej dowód niż
    przykład. Dowód na to że jak są spierdolone przepisy to 10 oczu i 10 uszu to za mało.
    Nie jestem specem od organizacji ruchu drogowego ale coś mi się wydaje że likwidacja
    95% przejść dla pieszych spowodowało by mniej trupów i kalek związanych z
    przechodzeniem przez jezdnię.

  • 35. Data: 2020-09-18 15:43:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 września 2020 o 06:48:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    pierwszy baran użył zgodnie z przepisami sygnału dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie
    wchodziły tylko poczekaly nic by się nie stało.

    jest o tym jednym zdarzeniu. On nie jest o żadnym takim zdarzeniu. Jest o zdarzajacej
    się sytuacji że jest kilka czy kilkanaście oczu i nic to nie daje bo są ofiary w
    ludziach. Takiej sytuacji nie da się zmienić wprowadzając kolejne coraz ostrzejsze
    prawo dla kierowców. Musi być zmiana systemowa obejmująca w pierwszej kolejności
    pieszych a potem kierowców. Ale ta zmiana nie może polegać na daniu super prawa
    pieszym bez dawania im zapasowych żyć.
    > Nie pierdol, bo kolejną głupotę napisałeś, a teraz wywracasz kota
    > ogonem. Jak zwykle z resztą.
    Ty to masz uzyszkodnik masz pecha. Nie dość że z przyduchą się urodziłeś to jeszcze
    potem z okna na główkę wypadłeś.

  • 36. Data: 2020-09-18 16:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    ki-na-pasachwideo/

    >Gdzie widzisz jakiś przykład? To że w nawiasie coś napisałem nie jest

    Przyklad jest na filmie.

    >Mogłem to pominąć i nic by się nie zmieniło. To co w nawiasie to
    >szybciej dowód niż przykład. Dowód na to że jak są spierdolone
    >przepisy to 10 oczu i 10 uszu to za mało.

    Albo sie trzeba przyzwyczaic, ze po miescie jezdzimy 50, wtedy i
    hamuje przed przejsciem sie latwo :-)

    >Nie jestem specem od organizacji ruchu drogowego ale coś mi się
    >wydaje że likwidacja 95% przejść dla pieszych spowodowało by mniej
    >trupów i kalek związanych z przechodzeniem przez jezdnię.

    No coz - jak tu podawno, ze w Niemczech pieszy ma pierwszenstwo na
    przejsciu, to sam pisalem - tylko przejscia nie ma.
    Przejscie bez swiatel to rzadkosc.

    Efekt koncowy taki, ze pieszy przechodzi gdzie chce, ale musi uwazac.
    Przy malym natezeniu ruchu i kulturze kierowcow sie sprawdza.
    Bo inaczej - staniesz na srodku, i bedziesz stal, bo przeciez nie masz
    pierwszenstwa ?

    Osobna sprawa to wielojezdniowe ulice - nie bardzo sobie wyobrazam
    przechodzenia przez taka przy wiekszym ruchu, a przeciez jest duzy,
    skoro trzeba tyle jezdni.
    I wyczekiwania na luke miedzy samochodami.
    Ale tam przejscia sa ... ze swiatlami.

    Przy czym u nas praktyka prawie taka, jakby tych przejsc nie bylo,
    wiec czy byloby mniej ofiar ? Chyba tylko nieznacznie - o tych
    nieuwaznych pieszych, ktorych przejscie zacheca do braku uwagi ..

    J.

  • 37. Data: 2020-09-18 16:47:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    pieszym bez dawania im zapasowych żyć.
    > Ty to masz uzyszkodnik masz pecha. Nie dość że z przyduchą się urodziłeś to jeszcze

    Kiedy piszesz te pierdoły to tylko wszystkich utwierdzasz w przekonaniu,
    że napisałeś pierdołę i jak zawsze próbujesz to zatuszować obrażaniem
    innych i zmianą tematu.

    Nie chcę się kolejny raz przepychać z tobą o to, kto jest głupszy, ale
    życzę ci, aby cię pierdolnął jakiś samochód na przejściu. Nie życzę ci
    śmierci, ale żeby ci przetrącił kulasy. Może wtedy zrozumiesz gdzie leży
    problem "kierowcy kontra piesi na przejściu". Na to, że zmądrzejesz w
    ogóle nie liczę.

  • 38. Data: 2020-09-18 16:48:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-18 o 12:46, RadoslawF pisze:

    > Nie bardzo widać kiedy.
    > Ale jak już widać sprawcę to "wyprzedzany" stoi a nie jedzie więc
    > nie jest wyprzedzanym.

    Wyprzedzany zatrzymał się w trakcie, kiedy był wyprzedzany.

  • 39. Data: 2020-09-18 17:35:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 10:40, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --No i masz tam wymieniony ust 9, zacytuj, i przetlumacz na zrozumiałe
    >
    > to przeciez nieistotne, wez konwencje wiedenska i kloc sie z policjantem to bajka z
    cyklu wujek dobra rada :-) czesiek przyjal pokornie mandat i tak zrobi 99% dzbanow
    ktorzy nie ogarniaja prostego przepisu

    Konwencja nic tu nie zmienia bo dla przejść akurat robi wyjątek i jest
    to wyprzedzanie;)

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2020-09-18 17:36:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 września 2020 o 16:47:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > problem "kierowcy kontra piesi na przejściu". Na to, że zmądrzejesz z Tobą jak z
    kawałami o milicjantach. Nie ma kawałów o milicjantach bo wszystkie kawały to prawda.
    Za prawdę chcesz się gniewać? Głupi i chamski jesteś jak ostatni wieśniak. Głupi bo
    nie rozumiesz co czytasz a chamski bo nie zrozumiałeś co czytałeś a pyskujesz.