  • 51. Data: 2020-09-18 22:11:02
    Temat: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Zwróc uwage ze w omawianym filmie manewr wyprzedzania zakonczył się
    > jeszcze przed skrzyzowaniem wiec mysle ze własnie około 10 metrów przed
    > przejsciem...

    Nie odnosiłem się do filmu. Co do filmu... mam wątpliwości. Głównie
    dlatego że wydaje mi się, że jechał za szybko (albo wyprzedzany za wolno).

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2020-09-19 00:06:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-18 o 21:36, Uzytkownik pisze:

    > Nudzi mnie to wiejskie filozofowanie.

    Pewnie.
    Mniej nudno jest kogoś zwyzywać nie mając racji.
    A jak jakiś wredny typ ten brak racji udowodni to
    wycofać się z dyskusji jak jakiś wieśniak pod pretekstem nudy.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2020-09-19 14:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie odnosiłem się do filmu. Co do filmu... mam wątpliwości.
    > Głównie dlatego że wydaje mi się, że jechał za szybko (albo
    > wyprzedzany za wolno).

    Za szybko w stosunku do czego? Nie sadze zeby jechał wiecej niz 50.
    Po prostu wyprzedzął tuz przed przejsciem i to mu policjant tłumaczył.
    A skonczył wyprzedzanie jakies 10 metrów.
    Ergo - skoro wyprzedzasz w ten sam sposób to lamiesz przepisy.

    I zeby nie bylo - tez miałem wrazenie ze kierowca BMW nic złego nie
    zrobił, ze odpowiednio wczesniej wyprzedził drugie auto uzyskujac dobra
    widocznosc na przejscie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 54. Data: 2020-09-19 15:23:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2020 o 14:59, Budzik pisze:

    > Za szybko w stosunku do czego?

    Przecież napisałem - w stosunku do wyprzedzanego.

    > Nie sadze zeby jechał wiecej niz 50.

    Chyba masz rację.

    > Po prostu wyprzedzął tuz przed przejsciem i to mu policjant tłumaczył.
    > A skonczył wyprzedzanie jakies 10 metrów.
    > Ergo - skoro wyprzedzasz w ten sam sposób to lamiesz przepisy.

    Powiedzmy że na granicy - IMHO w sądzie do obrony.

    > I zeby nie bylo - tez miałem wrazenie ze kierowca BMW nic złego nie
    > zrobił, ze odpowiednio wczesniej wyprzedził drugie auto uzyskujac dobra
    > widocznosc na przejscie.

    Ja miałem odwrotne wrażenie - że zrobił źle, ale był w prawie.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2020-09-19 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Przecież napisałem - w stosunku do wyprzedzanego.

    > Chyba masz rację.

    > Powiedzmy że na granicy - IMHO w sądzie do obrony.

    > Ja miałem odwrotne wrażenie - że zrobił źle, ale był w prawie.

    CZyli ogólnie zgadza sie z tym co mowił kierowca BMW a nagannie
    oceniasz zachowanie i argumentacje policjanta?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 56. Data: 2020-09-19 21:52:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-19 o 00:06, RadoslawF pisze:

> [...]
    > A jak jakiś wredny typ ten brak racji udowodni to
    > wycofać się z dyskusji jak jakiś wieśniak pod pretekstem nudy.

    Pieprzysz od rzeczy. Jesteś oporny na argumenty, które widać na filmie.

    Co z tego, że kierowca osobówki się zatrzymał? Kiedy kierowca busa
    rozpoczął manewr wyprzedzania to kierowca osobówki jeszcze jechał. Nie
    dość, że kierowca busa rozpoczął manewr wyprzedzania na skrzyżowaniu bez
    sygnalizacji świetlnej, wyprzedzał tuż przed przejściem i kontynuował na
    przejściu. Każdy z tych czynów jest niedopuszczalny i stanowi
    wykroczenie w rozumieniu PoRD. Fakt, że kierowca osobówki wpierdolił się
    kierowcy busa wymuszając pierwszeństwo, ale nie o tym jest mowa w tym
    wątku, tylko o potrąceniu, który jest bezpośrednim skutkiem wyprzedzania
    na przejściu.

    To, że kierowca osobówki się zatrzymał nie zmienia w cudowny sposób
    czynu wyprzedzania w omijanie, ponieważ liczy się zamiar i rozpoczęcie
    manewru. Ty natomiast  przedstawiasz to jakby o  tym czy był to manewr
    wyprzedzania czy omijania decydował tylko i wyłącznie moment samego
    potrącenie pieszych. Niestety w tym przypadku zachowanie kierowcy busa
    tak samo stanowiłyby wykroczenia, nawet gdyby nie potracił tych dziewcząt.

  • 57. Data: 2020-09-19 21:53:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2020 o 17:59, Budzik pisze:

    > CZyli ogólnie zgadza sie z tym co mowił kierowca BMW a nagannie
    > oceniasz zachowanie i argumentacje policjanta?

    Oglądałem bez dzwięku;) Nie mam pojęcia co mówili. Choć jak BMW to
    stereotyp mówi, że pojeb;)

    Jak dla mnie - za duża rożnica prędkości przed przejściem. Abstrahując
    od przepisów raczej bym tak nie pojechał. Raczej, bo nigdy nie mów nigdy.

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2020-09-20 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    >
    > Jak dla mnie - za duża rożnica prędkości przed przejściem.
    > Abstrahując od przepisów raczej bym tak nie pojechał. Raczej, bo

    Jak juz gadamy to obejrzyj jeszcze raz i posłuchaj.
    W skrócie mowił ze to szukanie dziury w całym bo miał wszystko pod
    kontrolą.
    Natomiast policjant argumentował ze to było tuz przed przejsciem i ze
    za blisko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 59. Data: 2020-09-20 07:46:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2020 o 00:59, Budzik pisze:

> [...]
    > kontrolą.
    > Natomiast policjant argumentował ze to było tuz przed przejsciem i ze

    Szedłbym do sądu. BTW - albo coś żle poliyłem albo koleś jechał około 20
    km/h -4 długości samochodu w trzy sekundy - powiedzmy 18m/3sek = 6m/s=
    22km/h. To ile jechał wyprzedzany?

    Wygląda na to, że rzeczywiście policjant leciał w chuja.

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2020-09-20 11:48:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-19 o 21:52, Uzytkownik pisze:

    > Pieprzysz od rzeczy. Jesteś oporny na argumenty, które widać na filmie.

    Sam pieprzysz, na filmie nie ma argumentów, tam sa fakty.

> [...]
    > kierowcy busa wymuszając pierwszeństwo, ale nie o tym jest mowa w tym
    > wątku, tylko o potrąceniu, który jest bezpośrednim skutkiem wyprzedzania

    Omijanie stojącego nie jest wyprzedzaniem.

> [...]
    > potrącenie pieszych. Niestety w tym przypadku zachowanie kierowcy busa
    > tak samo stanowiłyby wykroczenia, nawet gdyby nie potracił tych dziewcząt.

    Oczywiście że nie zmienia w cudowny, zmienia w naturalny pod warunkiem
    że faktycznie kiedy sprawca rozpoczął manewr to poprzedzające
    auto jeszcze jechało.

    Bo jeśli już nie jechało to pieprzysz podwójnie.