  • 1. Data: 2012-08-12 22:36:03
    Temat: Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    Witam,

    Właśnie jestem świeżo po w/w zdarzeniu.

    Pech podwójny ponieważ:

    -> dodatkowo jest drugi poszkodowany kierowca - jego samochód ma otarcia
    po dziku.
    -> moje auto zostało poważniej uszkodzone, pojechało dalej na lawecie
    -> kolizja nastąpiła na krajowej czwórce, kilkadziesiąt metrów przed
    końcem obowiązywania strefy ze znakiem A18b i początkiem terenu
    zabudowanego - konkretnie tutaj:

    http://goo.gl/maps/zU5cV

    -> strefa A18b zwierzęta dzikie jest świeża, w Google jej nie ma -
    koniec strefy jest mniej więcej w miejscu znaku z fotoradarem w głębi po
    prawej stronie, dalej jest znak terenu zabudowanego (Bochnia)
    -> zwierzak przebiegał z prawej (tam gdzie zaorane) na lewą stronę,
    trafiłem go lewym przodem, poszedł do rowu przed przepustem i padł,
    został zabrany przez stosowne służby jeszcze zanim moja auto stanęło na
    lawecie
    -> moja jazda zakończyła się w zatoczce pod reklamą Blachotrapezu
    -> policja była na miejscu, dowód rejestracyjny zabrany, notatka i
    świadkowie są

    Na szczęście pasażerom obu aut nic się nie stało, rozszerzony assistance
    Aviv'y zadziałał jak oczekiwałem - i to już drugi raz, laweta, transport
    pasażerów, auto zastępcze - ze swojej strony polecam.

    Pytanie główne: czy w tym świetle (kolizja w strefie zwierzęta dzikie),
    zgodnie z tym co znalazłem i co stwierdziła policja, nie ma
    najmniejszych szans na odszkodowanie od Skarbu Państwa lub zarządcy
    drogi i naprawę auta muszę wykonać samodzielnie (brak AC)?

    Pytanie dodatkowe: czy ktoś zna godnych polecenia blacharzo-lakierników
    w Krakowie, który nie boją się podjąć naprawy czegoś co się zwie Lancia
    Phedra?

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 2. Data: 2012-08-13 03:26:00
    Od: t...@p...onet.pl

    W dniu niedziela, 12 sierpnia 2012 22:36:03 UTC+2 użytkownik Maciej M. napisał:
> [...]
    >

    > Pytanie dodatkowe: czy ktoś zna godnych polecenia blacharzo-lakierników
    >
    > w Krakowie, który nie boją się podjąć naprawy czegoś co się zwie Lancia

    Jeżeli dzik miał OC to masz odszkodowanie, Jeżeli nie to nie masz odszkodo=wania

  • 3. Data: 2012-08-13 06:21:23
    Od: "SJ" <S...@o...pl>

    >Jeżeli dzik miał OC to masz odszkodowanie, Jeżeli nie to nie masz
    >odszkodo=wania

    ciekaw jestem ile przekroczył prędkość, że zabił biedne zwierze na śmierć

    SJ

  • 4. Data: 2012-08-13 07:22:42
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-13 03:26, t...@p...onet.pl wrote:

    > Jeżeli dzik miał OC to masz odszkodowanie, Jeżeli nie to nie masz odszkodo=wania

    Pytanie było jak najbardziej poważne, na gdybanie szkoda czasu nas
    wszystkich bo zaraz zrobi się flame.

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 5. Data: 2012-08-13 07:26:51
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-13 06:21, SJ wrote:

    > ciekaw jestem ile przekroczył prędkość, że zabił biedne zwierze na śmierć

    Wyobraź sobie że o 0kmh. Na szczęście to oraz refleks z ostrym
    hamowaniem spowodowało, iż auta nie skasowałem.

    Czy ktoś może ma jakieś konkretne potwierdzenia, odnośnie odszkodowania,
    najlepiej z życia wzięte?

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 6. Data: 2012-08-13 08:20:49
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > najmniejszych szans na odszkodowanie od Skarbu Państwa lub zarządcy
    > drogi i naprawę auta muszę wykonać samodzielnie (brak AC)?

    miejmy nadzieje ze nie dostaniesz ani grosza od kogokolwiek. powinienes
    jeszcze zaplacic za tego dzika i za naprawe drugiego samochodu.

  • 7. Data: 2012-08-13 08:46:24
    Od: Jacek <b...@g...pl>

    W dniu 2012-08-12 22:36, Maciej M. pisze:

    > -> strefa A18b zwierzęta dzikie jest świeża, w Google jej nie ma
    Znaki drogowe mają to do siebie, że są ustawione przy drodze. Nie ma
    znaczenia, czy znak jest świeży, czy stary i czy jest w Google, czy go
    nie ma. Nie ma też znaczenia, czy ma uzasadnienie, czy tylko stoi "bo se
    stoi".
    Tu masz element wykluczający możliwość wydębienia odszkodowania od
    zarządcy drogi, czy kółka łowieckiego.

    Powiem więcej - nawet, jak nie ma znaku A18b to i tak marne szanse.
    Ja miałem kolizję z sarną bez znaku A18b i okazało się, że zarządca
    drogi jest ubezpieczony w tej samej firmie, gdzie ja mam ubezpieczone
    auto. Jaki interes ma firma ubezpieczeniowa, żeby płacić mi z OC
    zarządcy zamiast z mojego AC? Zaden - tylko dodatkowy kłopot.

    Na koniec do wszystkich mędrców piszących o biednym dziku itp.
    Życzę wam takiej kolizji żebyście zobaczyli, jak to jest i nabrali
    rozumu, bo widać, że bez doświadczenia na własnej skórze wyobraźnia zawodzi.

    Jacek

  • 8. Data: 2012-08-13 08:57:28
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-13 08:46, Jacek wrote:

> [...]
    > stoi".
    > Tu masz element wykluczający możliwość wydębienia odszkodowania od

    Chodzi mi właśnie o potwierdzenie tego faktu, opis był poglądowy dla
    zrozumienia okoliczności a nie rozważania co, gdzie i kiedy oraz
    dlaczego. Dziękuje za opinię.

    Czy ktoś jeszcze może potwierdzić to samo? Jutro rano będę miał wycenę
    kosztów naprawy i do tego czasu muszę mieć przemyślaną ścieżkę postępowania.

> [...]
    > auto. Jaki interes ma firma ubezpieczeniowa, żeby płacić mi z OC
    > zarządcy zamiast z mojego AC? Zaden - tylko dodatkowy kłopot.

    Zdarzają się wyjątki, jest mi znany dalszy przypadek w którym osoba po
    skasowaniu auta na autostradzie (bodajże łoś lub coś tego typu) oraz
    pobycie w szpitalu, po większych bojach uzyskała odszkodowanie, ale
    niestety szczegółów póki co uzyskać nie mogę - stąd pytam wstępnie tutaj.

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 9. Data: 2012-08-13 09:23:54
    Od: "SJ" <S...@o...pl>

    >Wyobraź sobie że o 0kmh. Na szczęście to oraz refleks z ostrym

    Wynika że niedostosowałeś prendkości do warunków na drodze czyli
    PRZEKROCZYŁEŚ prędkość bezpieczną, a dotego zabiłeś niewinną istotę

    SJ

  • 10. Data: 2012-08-13 10:01:35
    Od: "SJ" <S...@o...pl>

    >miejmy nadzieje ze nie dostaniesz ani grosza od kogokolwiek. powinienes

    najstraszniejsze to że w ogóle nie poczówa sie do winny ze zabił. Jednyne co
    go martwi to jak wyszarpac piniądze na lakier....
    Tu drugi podobny kierowca (ten jechał 180km podobno)

    9655,Kuzaj_mial_wypadek_w_Krakowie__Jego_porsche_do_
    kasacji.html

    JS