  • 1. Data: 2012-08-12 22:32:40
    Temat: Ford Transit. Jeździł ktoś czymś takim?
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Szukam dostawczaka. Wychodzi że Ford Transit by się nadawał. Wiem że Ford
    gówno wort. Fiat jego brat. A kto ma Opla ten ma hopla. Ale coś kupić muszę.

  • 2. Data: 2012-08-12 22:44:03
    Temat: Re: Ford Transit. Jeździł ktoś czymś takim?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** kogutek pisze tak:

    > Wiem że Ford gówno wort. Fiat jego brat.

    Mnie się bardzo dobrze jeździ Fiatem Dukato
    leci lekko i ma fenomenalne hamulce.

    Jednak w zimie dłuuuuuuugo się nagrzewa i jest zimno przy -15
    po za tym po 5 miesiacach odpekł dach od żeber.

    żeby wymienić zarówkę z tyłu trzeba zdemontować i rozkręcić klosz
    po trzecim razie pewnie pęknie zaczep i potrzebne będą do tego dwie
    osoby. Druga łapie klosz żeby się nie odchylił i nie upadł.
    hyhy :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2012-08-12 22:58:33
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    PiteR <e...@f...pl> napisał(a):

> [...]
    > po trzecim razie pewnie pęknie zaczep i potrzebne będą do tego dwie
    > osoby. Druga łapie klosz żeby się nie odchylił i nie upadł.

    Jakie duże bydlę z Ducato? Potrzebuję żeby miał w przestrzeń ładunkową długą
    min 230cm. I w środku żeby miał minimum 160cm. Jedynym ograniczeniem którego
    nie obejdę w żaden sposób jest brama. Ma 238cm szerokości. I więcej mieć nigdy
    nie będzie. Jeździł będzie w zasadzie na pusto. 250 kilogramów mam do wożenia.

  • 4. Data: 2012-08-12 23:37:12
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-08-12 22:58, kogutek pisze:

> [...]
    > nie będzie. Jeździł będzie w zasadzie na pusto. 250 kilogramów mam do wożenia.

    Proszę bardzo:
    http://www.fiat.pl/katalogi/fiatprofessional/Ducato_
    transport_towarow/ducato_transport_towarow_katalog_t
    echniczny.pdf

    To dotyczy obecnie produkowanych Citroena Jumpera/Fiata Ducato/Peugeota
    Boxera.

    Wystarczy Ci najkrótsza wersja i najniższa - ma 267 cm po podłodze i
    166cm wysokości.

    Te auta są identyczne - powstają w tej samej fabryce.
    Poza znaczkiem różnią się tylko silnikiem 120KM - Fiat ma 2.3l Sofim-a,
    a Citroen i Peugeot 2.2l - Forda.
    Silnik 100KM to zawsze Ford, a 3.0l 160KM to zawsze Sofim.
    Fordowski 2.2 to na zimno grzechotnik z malarią - głośny i się trzęsie -
    po rozgrzaniu znacznie lepiej :), Dobrze dobrane przełożenia skrzyni 6
    pozwalają na całkiem sympatyczną jazdę nawet "troszkę" przeładowanym autem.
    Silnika 2.3 nie znam, ale podobno jest grzeczniejszy.

    Zobacz co będzie miało lepszą cenę...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 5. Data: 2012-08-13 01:30:07
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Wojciech Smagowicz [ZIWK] <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > pozwalają na całkiem sympatyczną jazdę nawet "troszkę" przeładowanym autem.
    > Silnika 2.3 nie znam, ale podobno jest grzeczniejszy.

    Dzięki. Szukam niskobudżetowego samochodu. Mało będzie jeździł, to może być
    ostro wylatany. Jak by miał z 50 tysięcy rezerwy na silniku to szybciej go
    zezłomuję niż zużyję silnik. Pasował by mi taki co ma ze 190 szerokości. Brama
    jest tragiczna. Każdy centymetr się liczy. Jedno lusterko mogę składać ale
    drugie muszę mieć. 20 centymetrów luzu to bardzo ciasno. VW oglądałem. Są i
    węższe ale te wysokie tragicznie wyglądają.

  • 6. Data: 2012-08-13 09:19:01
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-08-13 01:30, kogutek pisze:
    > Pasował by mi taki co ma ze 190 szerokości. Brama
    > jest tragiczna. Każdy centymetr się liczy. Jedno lusterko mogę składać ale
    > drugie muszę mieć. 20 centymetrów luzu to bardzo ciasno.

    To się naucz jeździć.
    Tylko nic nie pisz o wieku, bo tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0 miałbyś instruktora
    doskonałego. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2012-08-13 11:07:41
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]

    > drugie muszę mieć. 20 centymetrów luzu to bardzo ciasno. VW oglądałem. Są i
    > węższe ale te wysokie tragicznie wyglądają.

    W przypadku Transita "budżetowego" nie szukaj rezerwy w silniku - zwykle
    mają obniżoną moc, a więc i większą trwałość.
    Problemem jest znalezienie rezerw w blachach :( - sporo starych trzyma
    się wyłącznie na lakierze i przyzwyczajeniu. Nawet nasi "miszczowie"
    szpachli i migomatu nie potrafią skutecznie spawać do rdzy.

    20 cm luzu, to niewiele, ale trochę ćwiczeń z kartonowymi słupkami (aby
    sięgały do lusterek) i będzie się dało swobodnie przejechać.

    Nie wiem, co będziesz woził, ale zwróć uwagę na wysokość progu do
    załadunku - Transit (starszy) ma napęd na tył i jest więc trochę wyższy
    - jeśli często ładujesz to nawet te 20cm będzie pod koniec dnia
    stanowiło różnicę.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 8. Data: 2012-08-13 14:33:44
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marcin \Kenickie\ Mydlak <m...@o...pl> napisał(a):

    > To się naucz jeździć.
    > Tylko nic nie pisz o wieku, bo tu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0 miałbyś instruktora
    > doskonałego. :P

    Brama bramie nie równa. Już Cie widzę jak pierwszy raz bez problemu w nią
    wjeżdżasz pełno gabarytowym samochodem osobowym. jak by było tak prosto w nią
    wjechać to nie było by na bramie wszystkich kolorów tęczy. Wszyscy są
    mistrzami kierownicy na niusach. W relu trochę gorzej to wygląda. Dwa razy w
    życiu kierowałem dostawczakiem. To było z 25 lat temu i samochodem był Żuk.
    Jak ktoś codziennie jeździ dostawczakiem po mieście i wjeżdża w bramy różne to
    dla niego problemu może nie być. Dla mnie na początku będzie. przy dostawczaku
    jaki chcę kupić zostaje mi mniej niż 15 centymetrów luzu. Wjazd do bramy jest
    pod kątem większym niż 90 stopni a w bramie jest mały zakręt. Oceniam ze w
    najgorszym miejscu mogę mieć 5 centymetrów luzu. Wjechać się da bo od czasu do
    czasu na podwórku pojawiają się samochody dostawcze.

  • 9. Data: 2012-08-13 20:47:35
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 20 cm luzu, to niewiele, ale trochę ćwiczeń z kartonowymi słupkami (aby
    > sięgały do lusterek) i będzie się dało swobodnie przejechać.

    Uważaj! Kartony są zabójcze! :)
    Wojtek
    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 10. Data: 2012-08-13 21:23:57
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 12 Aug 2012 20:32:40 +0000 (UTC), "kogutek"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Szukam dostawczaka. Wychodzi że Ford Transit by się nadawał.

    Jeździł.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280