  • 11. Data: 2023-03-19 00:46:53
    Temat: Re: Komputer do zdjęć
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 18.03.2023 o 13:58, Mchal M. Lechanski pisze:
    > Pytanie tylko czy ta wbudowana grafika zaakceptuje 8GB VRAM i czy jest
    > zgodne z wymogami producenta oprogramowania:
    > "DirectX 12, DirectML, Vulkan 1.1, and OpenGL 4.2 compatible video card
    > with 8GB VRAM"

    https://www.intel.com/content/www/us/en/support/arti
    cles/000005524/graphics.html

    https://www.intel.com/content/www/us/en/developer/ar
    ticles/news/intel-graphics-driver-25201006577-for-wi
    ndows-10-released-22519.html

    wygląda że tak

    > i drugie pytanie - czy w tę płytę będzie można włożyć nowszy procesor?

    nowszy - nie

    https://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Hardware-and-U
    pgrade-Questions/upgrade-elitedesk-800-g5-cpu/td-p/8
    208422

    ale śmiem twierdzić że to sztuka dla sztuki, pod obciążeniem będzie głośno i gorąco

  • 12. Data: 2023-03-19 10:09:52
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 18.03.2023 22:28, Mchal M. Lechanski wrote:

> [...]
    > ostatnie pudełkowe wersje Photoshopa i Lightrooma więc musiałem maczkowi
    > zafundować większy dysk i na jednej partycji mam stary High Sierra i
    > resztę starych narzędzi wliczając PhotoRaw 2021, a na drugiej Catalinę z
    > PhotoRaw2023. Tochę upierdliwe restartowanie komputerka żeby się dostać
    > do innego softu, ale to pikuś w porównaniu do tego jak działa najnowsza
    > wersja PhotoRaw2023... ruszam myszką - kursor na ekranie przesuwa się po
    > sekundzie czy dwóch, wybór niektórych z narzędzi powoduje kompletne
    > wywalenie programu, wiatrak w maczku wyje jak szalony, wszystko się

    Bo nowy soft może korzystać z ogromu instrukcji CPU, które weszły w
    ostatniej dekadzie i dramatycznie przyspieszyły operacje, zwłaszcza
    matematyczne, a tych jest tu najwięcej. Mam na myśli wszelkie SMT,
    SSE(1, 2, 3, 3S, 4.1, 4.2, 4A), AVX(1, 2), FMA, CLMUL, RdRand, itd.
    Gdy tego nie masz to soft, jeśli w ogóle odpali, to wszystkie te
    skomplikowane instrukcje wykonuje "po staremu" co trwa tysiące razy
    wolniej. Ot, cała zagadka.

    > Gdzieś wcześniej wkleiłem kawałek z rekomendowanej specyfikacji sprzętu,
    > Nie znam się zbytnio ale On1 pcha się w stronę używania AI w obróbce i
    > zapewne to powoduje takie kosmiczne wymagania sprzętowe.

    https://on1help.zendesk.com/hc/en-us/articles/973268
    3902221-ON1-PHOTO-RAW-2023-Technical-Requirements-

    Ja tu nie widzę tych wymagań wielkich, dowolny średniak współczesny to
    ogarnia.

    --
    pzdr
    Roman

  • 13. Data: 2023-03-19 12:49:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tv5ihe$3e8$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > ale śmiem twierdzić że to sztuka dla sztuki, pod obciążeniem
    > będzie głośno i gorąco

    tak

    --
    Piter

  • 14. Data: 2023-03-19 14:21:38
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 19/03/2023 09:09, Roman Tyczka wrote:

    > https://on1help.zendesk.com/hc/en-us/articles/973268
    3902221-ON1-PHOTO-RAW-2023-Technical-Requirements-

    > Ja tu nie widzę tych wymagań wielkich, dowolny średniak współczesny to
    > ogarnia.

    Tutaj rekomendowana specyfikacja mówi o 8GB VRAM:
    https://on1help.zendesk.com/hc/en-us/articles/205308
    008-Troubleshoot-Slow-Performance-Hanging-Freezing-o
    r-Crashing-All-ON1-Programs

    Ale jak mówilem - ja się nie znam za bardzo więc pytam tutaj.

    --
    Michał

  • 15. Data: 2023-03-19 17:09:21
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    sobota, 18 marca 2023 o 03:37:25 UTC-5 Mchal M. Lechanski napisał(a):
    > Dzień dobry,
    >
    > Pomóżcie zbudować kompputer do obróbki zdjęć - od lat nie interesowałem
    > się sprzętem więc nie wiem co teraz jest naj...
    >
    > Ważna jest wydajność grafiki i musi być przynajmniej 8GB VRAM, do tego
    > jakiś płyta główna z osprzętem i procesor co to się nie zestarzeje za
    > kilka miesięcy i 32 (lepiej 64) GB RAM. Dwa wyjścia do monitora - w
    > zasadzie dowolne HDMI, DP czy co tam jeszcze... Dyski sam dobiorę.
    >
    > Do tego musi być jak najmniejszy i jak najtańszy. I ważne - ma nie
    > mrugać wszystkimi kolorami jak to (przynajmniej na eBay) mają komputerki
> [...]

    Przeciez to dzis prawie kazdy.

    No i to wymaganie 8GB VRAM to skad? To jakis fotoszop tak chce?

    Co do cpu to ostatnio rozwoj spowolnil.

    Powiedz co masz teraz i co z tymi zdjeciami robisz to sie wymysli co ci trzeba.

    Bo obrobka zdjec dzis to chyba nawet telefony umia robic - nie zeby wygodnie bylo...

    Ja bym bral najbardziej wydajnego wzgledem ceny ryzena i plyte do tego pasujaca na
    popularnych teraz pamieciach.
    Mysle ze nawet ryzen serii G powinien i do obrobki grafiki i do grania sie nadac. To
    spora oszczednosc bo gpu z 8GB ram to ceny w okolicy 2kpln...

  • 16. Data: 2023-03-19 17:14:20
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    sobota, 18 marca 2023 o 16:28:06 UTC-5 Mchal M. Lechanski napisał(a):

> [...]
    > Nie znam się zbytnio ale On1 pcha się w stronę używania AI w obróbce i
    > zapewne to powoduje takie kosmiczne wymagania sprzętowe.

    Ah, a nie mozna bylo od razu napisac co sobie producent zyczy:
    https://on1help.zendesk.com/hc/en-us/articles/973268
    3902221-ON1-PHOTO-RAW-2023-Technical-Requirements-
    ?
    Tu nikt szklanej kuli nie ma i nie wie czy to cos to przegladarkowa apka czy natywna
    i co tam se wymaga...
    No i tam nie ma 8GB Vram tylko 2GB.

    Ale jak celujesz w poleasingowce za 500+ a piszesz o 8GB Vram to ja nie ogarniam...

  • 17. Data: 2023-03-19 17:18:33
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 19 marca 2023 o 08:21:42 UTC-5 Mchal M. Lechanski napisał(a):

> [...]
    r-Crashing-All-ON1-Programs

    > Ale jak mówilem - ja się nie znam za bardzo więc pytam tutaj.

    Tam maja nieco bajzel IMHO.
    Na stronce z wymaganiami pisza o 2+GB a nie o twardych 8.

    Jak poszukasz ile kosztuja grafiki z 8GB ram to zobaczysz ze cpu to juz w sumie
    waciki w porownaniu i nie warto parowac tamtych grafik z jakims cpu majacym wiecej
    niz 3-4 lata.

  • 18. Data: 2023-03-19 21:05:11
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 19.03.2023 17:09, ptoki (ptoki) wrote:

    > Co do cpu to ostatnio rozwoj spowolnil.

    korekta: Rozwój to spowolnił ponad dekadę temu, a od Ryzenów właśnie
    mocno przyspieszył.

    --
    pzdr
    Roman

  • 19. Data: 2023-03-19 23:23:21
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 19/03/2023 16:18, ptoki (ptoki) wrote:

> [...]
    r-Crashing-All-ON1-Programs

    > Tam maja nieco bajzel IMHO.
    > Na stronce z wymaganiami pisza o 2+GB a nie o twardych 8.

    Według specyfikacji 2GB to minimum, rekomendują 8GB. Dlaczego - nie
    wiem. Widziałem za to posty ludzi, którzy mają omputerki nowsze i
    silniejsze niż mój i też narzekają na wydajnść.

    Teraz mam czterordzeniowe i7 2.6GHz z 16GB ram, z czego grafika ma 1.5GB
    jak to chodzi z ostatną wersją PhotoRaw pisałem już wyżej.

    Czy w ogóle to mozliwe żeby 0.5GB powodowało aż taką różnicę że program
    który jest nieużywalny przy 1.5GB zaczął nagle działać bez problemu przy
    2GB?

    --
    Michał

  • 20. Data: 2023-03-19 23:27:18
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 18/03/2023 21:50, Olek wrote:

    > Ale to AI wykorzystuje GPU?

    Nie mam pojęcia...

    > Widziałeś wyniki testów Eryinga z procesorem jedenastej generacji na
    > filmie, do którego link wkleiłem?

    Oczywiście, widziałem również strony na Ali oferujące te cacka. Jak na
    moje potrzeby za dużo tam pokolorowanych na czerwono zastrzeżeń. Jeśli
    sprzedawca (chiński!) sam z siebie podaje w ogłoszeniu te zastrzeżenia
    to spodziewam się że problemów raczej nie uniknę.

    --
    Michał