  • 21. Data: 2023-03-20 08:08:22
    Temat: Re: Komputer do zdjęć
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 19.03.2023 23:23, Mchal M. Lechanski wrote:
    > Według specyfikacji 2GB to minimum, rekomendują 8GB. Dlaczego - nie
    > wiem. Widziałem za to posty ludzi, którzy mają omputerki nowsze i
    > silniejsze niż mój i też narzekają na wydajnść.
    >
    > Teraz mam czterordzeniowe i7 2.6GHz z 16GB ram, z czego grafika ma 1.5GB
    > jak to chodzi z ostatną wersją PhotoRaw pisałem już wyżej.
    >
    > Czy w ogóle to mozliwe żeby 0.5GB powodowało aż taką różnicę że program
    > który jest nieużywalny przy 1.5GB zaczął nagle działać bez problemu przy
    > 2GB?

    Czego nie zrozumiałeś z tego co pisałem? Wszystko wyjaśnione, a nadal
    zadajesz durne pytania.
    To może inaczej. Czy samochód o pojemności 1000cm3 z 1990 roku ma tę
    samą moc i możliwości co samochód z podobnej klasy z 2020? Jak już to
    zrozumiesz to nie pytaj o przyczyny chujowatości archaicznego cpu. I
    nie, za 500 pln nie kupisz niczego sensownego, tyle to kosztuje butelka
    dobrego whisky.

    --
    pzdr
    Roman

  • 22. Data: 2023-03-20 08:29:40
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 20.03.2023 08:08, Roman Tyczka wrote:
    > dobrego whisky.

    dobrej - oczywiście

    --
    pzdr
    Roman

  • 23. Data: 2023-03-20 12:13:44
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 18/03/2023 08:37, Mchal M. Lechanski wrote:

    > Pomożecie? Z góry dziękuję.

    Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Michał

  • 24. Data: 2023-03-20 21:30:16
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 19 marca 2023 o 15:05:15 UTC-5 Roman Tyczka napisał(a):

    > korekta: Rozwój to spowolnił ponad dekadę temu, a od Ryzenów właśnie
    > mocno przyspieszył.

    Troche tak. Ale z tego co wyczytalem to OP nie celuje w najszybsze/najnowsze. Wiec
    dla niego jeden kit co wsadzi bo roznice miedzy i5 5 generacji a 9-tej to w sumie
    kosmetyka...

  • 25. Data: 2023-03-20 21:38:02
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 19 marca 2023 o 17:23:24 UTC-5 Mchal M. Lechanski napisał(a):
> [...]
    3902221-ON1-PHOTO-RAW-2023-Technical-Requirements-

    008-Troubleshoot-Slow-Performance-Hanging-Freezing-o
    r-Crashing-All-ON1-Programs
> [...]
    >
    > Czy w ogóle to mozliwe żeby 0.5GB powodowało aż taką różnicę że program
    > który jest nieużywalny przy 1.5GB zaczął nagle działać bez problemu przy

    A to nie wiem. Ale zajrzal bym co tak naprawde tam sie dzieje ze tak wolno dziala.
    Moze problem nie jest w sprzecie a w jakims filterku czy pluginie ktory jest
    niedorobiony?

    Moze jakas operacja ktorej inni nie wykonuja a ty wykonujesz czesto jest tak ciezka?

    Operujesz tutaj na bardzo abstrakcyjnych pojeciach skupiajac sie na pamieci a moze to
    nie ona winna?

    Zajrzyj co tak naprawde jest dobite jak ci sie ta apka muli.

    To ze cpu ciezko robi moze byc powiazane np z tym ze dysk powolny jest albo ze
    rzeczywiscie pamieci malo i windows/program swapuje.

    A moze antywirus zbyt czuly i sie wtarabania w przeliczenia?

    Zakladam oczywiscie ze program rzeczywiscie muli a nie ze oczekujesz aby ciezkie
    operacje robil w mgnieniu oka...

  • 26. Data: 2023-03-22 07:09:44
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 20.03.2023 21:30, ptoki (ptoki) wrote:

    > Troche tak. Ale z tego co wyczytalem to OP nie celuje w najszybsze/najnowsze. Wiec
    dla niego jeden kit co wsadzi bo roznice miedzy i5 5 generacji a 9-tej to w sumie
    kosmetyka...

    Po co pieprzysz głupoty?
    Zapraszam do pogłębienia wiedzy, zacznij tu:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ivy_Bridge_(microarchi
    tecture)

    a potem klikaj successor po prawej stronie każdego cpu.
    Może pojmiesz, że zmiany w CPU nie dotyczą tylko procesu
    technologicznego i zegarów.

    --
    pzdr
    Roman

  • 27. Data: 2023-03-22 07:57:34
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    środa, 22 marca 2023 o 01:09:47 UTC-5 Roman Tyczka napisał(a):

> [...]
    >
    > a potem klikaj successor po prawej stronie każdego cpu.
    > Może pojmiesz, że zmiany w CPU nie dotyczą tylko procesu

    https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-
    9700-vs-Intel-Core-i5-5300U/m816180vsm16790
    Wzialem pierwszy z brzegu.
    I dalem raczej fory nowszemu i mocarniejszemu (2.3 vs 3GHz i 2 vs 8 rdzeni)
    Roznica jest jak dla mnie kosmetyczna bo w zaleznosci jak patrzec te 100 czy 150% to
    gdy chodzi o ciezkie przeliczenia jest kosmetyka.
    Moze jest lepiej jak soft umie w wielu watkach liczyc ale wtedy czesto problemem
    zaczyna byc ram i znowu drogo wychodzi kupic 16 czy 32GB do starej plyty.

    Jakbym poklikal dalej wstecz to wiele lepiej by nie bylo.

    A ceny starszych ale z topowych serii sa tak drogie ze nie warto cudowac i do starej
    plyty wtykac topowca.

    Wiec w praktyce od jakichs 2012 do 2020 byl zastoj i w sumie wiele sie nie zmienilo.
    No chyba ze nazywasz wiele 2-4 krotne przyspieszenie dla specyficznych zastosowan w
    ciagu 10 lat.

    No nic. Jak uwazasz ze OP powinien cos innego kupic to podaj mu w co warto celowac i
    ma najlepszy wspolczynnik oplacalnosci i rozbudowy o ram. Sam bym chetnie sie
    dowiedzial co przeoczylem jak robilem research ktory skonczyl sie konkluzja ze nie
    warto kupowac nic do mojej plyty z i3 6100 bo kosztuje krocie a liczy tak samo a
    wymiana plyty to w sumie 70% zestawu dla ryzena...

  • 28. Data: 2023-03-22 19:04:32
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 22.03.2023 07:57, ptoki (ptoki) wrote:

    > https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-
    9700-vs-Intel-Core-i5-5300U/m816180vsm16790
    > Wzialem pierwszy z brzegu.

    "Effective CPU speed" - po chuju parametr, co to znaczy wg Ciebie?

    Bo CPU ma listę rozkazów liczoną w setkach, wiele prostych, typu
    dodawanie dwóch wartości czy odczyt lub zapis komórki pamięci. To
    operacje banalne i w nich liczy się zegar i IPC. I "benchmarki" na tym
    bazujące można sobie wsadzić w sandały,
    Jeśli chodzi o zastosowania bardzie pro, jak choćby obrabianie grafiki o
    której mowa w tym wątku, to się nagle okazuje, że liczą się rzeczy np.
    takie:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Vector_Extens
    ions

    A tu na przestrzeni lat dokonano kolosalnego postępu. A to tylko jeden
    zbiór instrukcji, są inne. I o tym pisałem.

    > I dalem raczej fory nowszemu i mocarniejszemu (2.3 vs 3GHz i 2 vs 8 rdzeni)
    > Roznica jest jak dla mnie kosmetyczna bo w zaleznosci jak patrzec te 100 czy 150%
    to gdy chodzi o ciezkie przeliczenia jest kosmetyka.

    To trochę jak kobiece ocenianie samochodu po kolorze lakieru. Masz
    prawo, spoko.

> [...]
    zmienilo. No chyba ze nazywasz wiele 2-4 krotne przyspieszenie dla specyficznych

    Masz swój świat, swoje metryki i w Twojej bańce nic się nie zmieniło.
    Może jak się kompa używa do notatnika windows i painta jest to prawda.
    Ale żeby zaraz doradzać innym?

> [...]
    warto kupowac nic do mojej plyty z i3 6100 bo kosztuje krocie a liczy tak samo a
    wymiana plyty to w sumie 70% zestawu dla ryzena...

    Fakty są takie, że jak się chce mieć moc w kompie to trzeba zapłacić, a
    jak się chce cebulić to się ma klatkowanie. Nie da się mieć ciastka i je
    zjeść.

    --
    pzdr
    Roman

  • 29. Data: 2023-03-25 12:30:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-22, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

> [...]
    >
    > A tu na przestrzeni lat dokonano kolosalnego postępu. A to tylko jeden
    > zbiór instrukcji, są inne. I o tym pisałem.

    Coś w tym jest, bo ostatnio zainstalowałam oprogramowanie do obróbki
    zdjęc 360 deg na dość leciwym, acz nie tak słabym FX-8350 i nie da się
    praktycznie nic pod nim robić, podczas gdy na 4415Y, formalnie 4x
    benchmarkowo słabszym, śmiga jak złoto. Pewnie kwestia nie tylko cpu,
    ale obie maszyny z grafiką zintegrowaną.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2023-03-26 16:25:27
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 25.03.2023 12:30, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > benchmarkowo słabszym, śmiga jak złoto. Pewnie kwestia nie tylko cpu,
    > ale obie maszyny z grafiką zintegrowaną.

    No właśnie, bo te benchmarki to jak porównywanie aut po spalaniu albo po
    prędkości maksymalnej, zero sensu.

    --
    pzdr
    Roman