  • 11. Data: 2020-09-27 22:05:12
    Temat: Re: Kontrolka LED 230V z gasikiem
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 16:24, Marek pisze:

    > No jest jedna ale chyba po to ona jest by kierunku zaporowym nie szło
    > 230V na ten LED...

    Ale jak dostanie upływność z powodów różnych np brud to leda uwali,
    lepiej dać do leda zwykłą diodę odwrotnie, a zamiast tej diody która
    jest dać nie zenerkę tylko transila dwukierunkowego i lekko zmodyfikować
    oporniki.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-09-27 22:06:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 21:51, Irokez pisze:

    > 1N4007 równolegle do LED ale w kierunku przeciwnym? no spłonie ten LED
    > na zaporowym. Zobacz jakie napięcie Vr one mają, jakieś okolice 5V.
    A dostanie 0.75V, bo tyle będzie na przewodzącej 1N, nadal uważasz że
    spłonie?

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2020-09-28 15:05:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Chciałem do pewnego układu (silnik zasilany SSR z gasikiem) podłączyć
    >kontrolkę LED sygnalizującą załączenie SSR. Oczywiście z powodu
    >gasika kontrolka świeci również przy wyłączonym SSR. Są jakieś gotowe
    >kontrolki 230V świecące dopiero przy wyższych progach napięcia? Bo te
    >gotowe kontrolki 230V to już świecą od 20V.....

    I na silniku masz 20V przy wylaczeniu ?
    Czy silnik odlaczony, wiec gasik puszcza .. no nie, 20mA chyba nie
    powinien puszczac, ale dobry zaswieci i przy mniejszym pradzie.

    J.

  • 14. Data: 2020-09-28 15:07:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Sun, 27 Sep 2020 13:25:23 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Tak myślę wstawić zaporowo zenerke na 80V i skorygować ewentualnie
    >rezystory w ledzie by nie przekroczyć mocy zenerki...

    A mierzyles parametry gasika ? Bo 80V moze nie wystarczyc, tu by
    raczej trzeba rownolegle obciazenie ...

    J.

  • 15. Data: 2020-09-28 15:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >No jest jedna ale chyba po to ona jest by kierunku zaporowym nie szło
    >230V na ten LED...

    Jesli ta lampka przewodzi tylko w jedna strone, to sie powinien
    kondensator w gasiku szybko zablokowac.
    Chyba, ze silnik jest podlaczony, ale zeby na nim bylo 20V w stanie
    wylaczonym ...

    A bylo uzyc przekaznikow zwykłych i zarówek :-)

    J.

  • 16. Data: 2020-09-28 16:43:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 22:06, Janusz pisze:

    > A dostanie 0.75V, bo tyle będzie na przewodzącej 1N, nadal uważasz że
    > spłonie?

    Dobra, masz rację.. "piłeś, nie pisz" ;)

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2020-09-28 17:40:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >1N4007 równolegle do LED ale w kierunku przeciwnym? no spłonie ten
    >LED na zaporowym. Zobacz jakie napięcie Vr one mają, jakieś okolice
    >5V.

    Tak pisza powszechnie w katalogach, a ile jest naprawde ?
    Pewnie nikt nie mierzy.

    W praktyce te stare diody LED dobrze znosily ~10mA pradu wstecznego -
    opornik 22k i do sieci - swieci i nie dymi.

    J.

  • 18. Data: 2020-09-28 17:51:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 17:40, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > W praktyce te stare diody LED dobrze znosily ~10mA pradu wstecznego -
    > opornik 22k i do sieci - swieci i nie dymi.

    czerwone, zielone, żółte to tak, ale niebieskie i białe są bardzo
    wrażliwe i tam faktycznie czasami 5V wystarczy do ubicia, zresztą sam
    tak też ubiłem białą, wystarczyło odwrotnie podłączyć do 12V z opornikiem.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2020-09-28 19:30:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wrażliwe i tam faktycznie czasami 5V wystarczy do ubicia, zresztą sam
    >tak też ubiłem białą, wystarczyło odwrotnie podłączyć do 12V z

    Opornik jaki duzy był ?
    Domyslam sie, ze adekwatny do zasilania w kierunku przewodzenia ...
    IMO - powinna wytrzymac.

    J.

  • 20. Data: 2020-09-28 23:50:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Sep 2020 15:05:01 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I na silniku masz 20V przy wylaczeniu ?

    Tak. Jak odłącze silnik to napięcie skacze do 230V ale LED wtedy
    gaśnie. Zresztą zapala się jak podłącze jakiekolwiek obciążenie, np.
    zasilacz dogniazdkowy 5V, czy stycznik 230V.

    --
    Marek