  • 21. Data: 2020-09-29 14:10:39
    Temat: Re: Kontrolka LED 230V z gasikiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Mon, 28 Sep 2020 15:05:01 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak. Jak odłącze silnik to napięcie skacze do 230V ale LED wtedy
    >gaśnie. Zresztą zapala się jak podłącze jakiekolwiek obciążenie, np.
    >zasilacz dogniazdkowy 5V, czy stycznik 230V.

    To gasniecie jest ciekawe ... czyzby w kontrolce byla dioda
    prostownicza i kondensator w gasiku sie ladował az do napiecia
    maksymalnego ?

    Ale ... to jaki prad ten gasik puszcza ?
    Bo IMO - silnik powinien maly prad przytlumic mocno, napiecie powinno
    byc znikome.
    A 20V ... czy tam nie plynie prad niebezpieczny pomimo wylaczenia ?
    Czy tylko indukcyjnosc bez obrotow spora ...

    J.

  • 22. Data: 2020-09-29 20:56:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Sep 2020 14:10:39 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To gasniecie jest ciekawe ... czyzby w kontrolce byla dioda
    > prostownicza i kondensator w gasiku sie ladował az do napiecia
    > maksymalnego ?

    Jest dioda. Nie rozumiem dlaczego się zapala na obciążeniu a gaśnie
    bez, w symulacji tego układu to zjawisko nie występuje:

    http://tinyurl.com/y4smv3gw

    Rezystor 400 to obciążenie. Po wyłączeniu obciążenia ładuje się
    kondensator i dioda gaśnie.

    > Ale ... to jaki prad ten gasik puszcza ?

    No 230/(33+ 1/(2*3.142*50*0.0000001))~=7mA

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-09-29 22:09:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To gasniecie jest ciekawe ... czyzby w kontrolce byla dioda
    > prostownicza i kondensator w gasiku sie ladował az do napiecia
    > maksymalnego ?

    Zapomniałem dodać, że zenerka 80V w szeregu rozwiązała problem.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-09-30 10:07:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 19:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Opornik jaki duzy był ?
    > Domyslam sie, ze adekwatny do zasilania w kierunku przewodzenia ... IMO
    Nawet wiekszy, bo one mocno świecą i tam 5mA to max.

    > - powinna wytrzymac.
    Nie wytrzymują, dwie spaliłem zanim się kapnołem o co biega.

    --
    Janusz