  • 11. Data: 2023-02-11 16:44:03
    Temat: Re: Kto mówi, że nie da się ładować w bloku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 11 Feb 2023 10:42:54 +0100, io

    > Nie, ale stwarzasz problemy a nie rozwiązujesz je. Jakbyś chciał
    > rozwiązać to byś poradził tak, jak poradził ten gościu.

    Szczególnie że w elektromobilnej polszy przypada
    aktualnie 1 EV na 4000 osób.

    > Nie wymyślaj, przedłużacz można w każdej chwili dociągnąć do dowolnego
    > samochodu na parkingu.

    Tyko taki przedłużacz, ze swoją masą "zwisową"
    to pewnie pierdnie po niedalekiej chwili.

    > Się w ogóle zastanawiam co on z tą szlifierką robił, ale ... jakoś tak
    > poleciałem wtedy i nie zauważyłem, nawet filmu nie nakręciłem :-)

    Może wbijał ujęcie do gazu. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2023-02-11 18:57:43
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 11.02.2023 o 02:08, PiteR pisze:
    > in <news:ts3u8g$3895t$1@news.icm.edu.pl>

    > Kiedyś chciałem wyszlifować maskę. Kupiłem szlifierkę oscylacyjną,
    > potem za pół roku dwa przedłużacze 30m w promo, lakiery w spraju a
    > potem wyjechałem z PL. Może kiedyś wrócę do tematu.

    A mieszkanie na 7-mym masz? :-)

    > Chyba mi nie utną kabla 230v bo zsunął się przed okno i kury przestały
    > znosić jajka a pani domu dostała globusa ;)

    Jednorazowo nie, ale jakbyś regularnie ładował samochód to na pewno by
    się ktoś przyczepił.

    > Mam kilku znajomków z prądem ale takie marmury pobudowali, że gdzie tam
    > szpachlówką przykurzyć. Lepiej garaż wynająć na miesiąc.

    Garaż prostym rozwiązaniem jest, ale ja w duchu tego, że jak elektryki
    mają być dla każdego to nie tylko dla tych co w garażu parkują.

  • 13. Data: 2023-02-11 19:18:32
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 11.02.2023 o 16:44, Myjk pisze:
    > Sat, 11 Feb 2023 10:42:54 +0100, io

    > Szczególnie że w elektromobilnej polszy przypada
    > aktualnie 1 EV na 4000 osób.

    Tak, a w tym bloku mieszka 150 osób z tych 4000, czyli 1 samochód na 20
    takich bloków. I jeszcze stoi budynek w którym jest prąd, obok którego
    są dwa małe miejsca w sam raz na dwa twizy :-) i wcale nie trzeba z
    7-mego piętra ciągnąć albo słupka.

    > Tyko taki przedłużacz, ze swoją masą "zwisową"
    > to pewnie pierdnie po niedalekiej chwili.

    Pisałem o tym jak poradzić sobie z dociągnięciem do konkretnego miejsca
    na parkingu a nie jak do parkingu dociągnąć. Jest oczywiste, że ten
    kabel z 7-mego piętra jest tymczasowy i w ogóle .. szlifierka a nie
    ładowanie elektryka, ale jak tu nie skojarzyć z problemem z ładowaniem
    elektryka. Generalnie można by zrobić ze dwa miejsca dla elektryków ze
    słupkiem, ale na razie nie ma klimatu, znaczy się mentalność nie ta.

    > Może wbijał ujęcie do gazu. ;P

    Nie wiem i nie wiem czemu nie zaczepiłem go, jakoś musiałem się spieszyć.

  • 14. Data: 2023-02-12 12:02:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-02-10 o 08:17, cef pisze:

    > Po pierwsze on przy tej szlifierce urzędował,
    > a ładowanie byłoby prawdopodobnie bez asysty
    > i w nocy, więc to inny temat.
    >
    > A po drugie nie dodaje się końcówek fleksyjnych
    > do liczebniów. 7-mego piętra? A może 7-go?
    > Dlaczego trakujesz swoich rozmówców jak debili,
    > którze nie potrafiliby przeczytać gdybyś napisał
    > poprawnie, że z 7 piętra?

    Liczebniki porządkowe pisze sie z kropką. A więc poprawnie to "z 7.
    piętra" Podobnie jak "z lat 90." (a nie 90-tych).

    T.

  • 15. Data: 2023-02-12 12:03:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Się w ogóle zastanawiam co on z tą szlifierką robił, ale ... jakoś tak
    > poleciałem wtedy i nie zauważyłem, nawet filmu nie nakręciłem :-)

    Wycinał sąsiadowi katalizator? ;-)

    T.

  • 16. Data: 2023-02-12 12:29:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-12 o 12:02, T. pisze:

    > Liczebniki porządkowe pisze sie z kropką. A więc poprawnie to "z 7.
    > piętra" Podobnie jak "z lat 90." (a nie 90-tych).

    Co do lat 90. zgoda.
    Co do reszty zupełnie praktyczne w użyciu jest
    pomijanie kropki bo wiadomo, że chodzi o kolejne piętro
    - wg poradni:
    https://sjp.pwn.pl/zasady/340-87-4-Kropka-po-cyfrach
    -arabskich-oznaczajacych-liczebniki-porzadkowe;62974
    6.html

  • 17. Data: 2023-02-12 13:04:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ts8kur$3g3e8$1@news.icm.edu.pl>
    user io pisze tak:

    > Jednorazowo nie, ale jakbyś regularnie ładował samochód to na
    > pewno by się ktoś przyczepił.

    Fizycznie możnaby się podłączyć do żarowki w piwnicy
    ale Polak Polakowi Polakiem.

    Na drugi dzień byłby taki raban, że hej.

    Dyskretny szelest firanek.
    Pełno wariatek z psami mieszka i starych resortowych komuchów ormowców.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 18. Data: 2023-02-13 00:02:51
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 12.02.2023 o 12:29, cef pisze:

> [...]
    > - wg poradni:
    > https://sjp.pwn.pl/zasady/340-87-4-Kropka-po-cyfrach
    -arabskich-oznaczajacych-liczebniki-porzadkowe;62974

    Tak właściwie to nie wiem które to było piętro, czyli czy 7-me czy np
    9-te, ale wysoko.

  • 19. Data: 2023-02-13 00:13:38
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 12.02.2023 o 13:04, PiteR pisze:
    > in <news:ts8kur$3g3e8$1@news.icm.edu.pl>

    > Fizycznie możnaby się podłączyć do żarowki w piwnicy
    > ale Polak Polakowi Polakiem.

    Trzeba jeszcze mieć okienko w swojej piwnicy.

    Taka historia ... sobie pomyślałem, że w piwnicy prąd jest i można
    zrobić jakiś router pakietów LoRa a przy okazji monitorować otwarcie
    drzwi, były kradzieże. No i zrobiłem moduł i .. uświadomiłem sobie, że
    prąd to tam jest tylko jak światło ktoś zapali. Więc dołożyłem
    akumulator 18650 i ... okazało się, że te akumulatory padają jak muchy
    po rozładowania jakby ... i mam już właściwie dosyć tych prób :-)

    > Na drugi dzień byłby taki raban, że hej.
    >
    > Dyskretny szelest firanek.
    > Pełno wariatek z psami mieszka i starych resortowych komuchów ormowców.

    Kiedyś przywiozłem w twizy trochę różnych śmieci, podjechałem pod
    segregowane śmieci i zacząłem wywalać je to z bloku obok ktoś zaczął
    mnie wyzywać i że podrzucam śmieci cycuś. No pojeby :-)

  • 20. Data: 2023-02-13 07:19:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.02.2023 13:04, PiteR wrote:
    > Fizycznie możnaby się podłączyć do żarowki w piwnicy
    > ale Polak Polakowi Polakiem.
    >
    > Na drugi dzień byłby taki raban, że hej.

    Prawidłowo, bo kto zapłaci za ten prąd z żarówki? Jeden zrobi, drugi,
    trzeci, dwudziesty, a potem już co trzeci dzień, co drugi, codziennie w
    nocy. Okaże się, że za "światło w piwnicy" wyjdzie więcej niż w całym
    pionie :-D

    > ale ja w duchu tego, że jak elektryki mają być dla każdego to nie tylko dla tych co
    w garażu parkują.

    Z elektrykami "pod blokiem" nie ma absolutnie żadnego problemu poza tym
    - kto zapłaci za ładowanie?

    Z benzyniakiem prosta sprawa - ten co jedzie na stację benzynową.
    Z elektrykiem w garażu czy pod domem też - właściciel garażu/posesji.

    A pod blokiem? Życie w bloku (ścisłym społeczeństwie) ma swoje reguły. I
    te społeczeństwa muszą wymyślić jak zrobić żeby było wygodnie (ładowarki
    przed blokami, a nie przedłużacz z każdego okna) i żeby było wiadomo kto
    powinien zapłacić za zużyty prąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz