    From: VVD <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Kto zapłaci za błędy UKE delegatura Gdynia
    Date: Tue, 23 Jan 2007 16:13:59 +0100
    Sender: p...@2...153.221.182

    Witam Wszystkich
    Nie mam zwyczaju pisać o problemach urzędów ale to już kuriozum.
    Własnie wystąpiłem w imieniu klienta ( małego operatora osiedlowego, który
    ma problem ze spółdzielnią) o wydanie decyzji naprawczej, czyli
    stwierdzenie stanu faktycznego, ze spółdzielnia odmawia "wpuszczenia"
    operatora na teren nieruchomości( dla zainteresowanych podstawa prawna 140
    Pr . tel i zapisy o polityce prowadzonej przez UKE).
    Kilka faktów. Spółdzielnia odmawia zgody na wykonania okablowania na terenie
    budynków z uwagi, że są inni operatorzy- jacy nie powiedzieli. uzyskałem
    jednak informację , że dziwnym trafem jeden z operatorów( oprócz TPSA) jest
    bliskim znajomym jednego z członków zarządu spółdzielni.
    Złozyłem wniosek do UKE , po pewnym czasie otrzymałem pismo. W tym momencie
    zaczyna się problem natury prawnej. Strona złozyła wniosek o wydanie
    decyzji, czyli rozstrzygnięcie sprawy administracyjnej w sposób zupełny
    poprzez wydanie indywidualnej i konkretnej decyzji. To co otrzymałem nie
    spełnia tych przesłanek. To pismo jest w stylu to nie do nas tylko do sądu
    powszechnego , my nie mozemy nic z tym zrobić. klasyczny obraz spychologii.
    Mając na uwadze chęć zachowania należytego obrazu urzędu w oczach opini
    publicznej , zadzwoniłem do urzędu.
    Nastąpił standard postępowania przez wykfalifikowanych urzędników:
    - nie było osoby kompetentnej i odpowiedzielnej
    - na moją uwagę, co do niewłaściwego rozstrzygnięcia sprawy( brak formalnie
    decyzji) poinformowano mnie, ze mam napisać pismo w tej sprawie.
    -Postanowiłem poinformować , że ja już złożyłem wniosek
    - otrzymałem informację, że ONI już rozstrzygnęli sprawę
    - zadałem pytanie czy to co otrzymałem jest decyzją
    - odpowiedź: "nie jestem kompetenny, nie znam sprawy"
    - poprosiłem telefonicznie o ponowne przeanalizowanie sprawy, zobaczymy.....
    Wnioski jakie się nasuwają:
    - Urząd nie potrafi działać skutecznie , nie realizuje swoich zadań czyli
    zapewnienie równego traktowania operatorów.
    - potrafi skutecznie odesłac do kogoś innego
    - Mały operator nie może liczyć na jakiekolwiek działanie urzędu z wyjątkiem
    pobrania opłat
    - Urzędnicy nie znają prawa i zapominają o zastosowaniu wykładni
    celowościowej.
    - Co ciekawe, w innych delegaturach przy takim samym stanie faktycznym
    zapadają odmienne decyzje , czyli decyzje stwierdzające stan faktyczny.
    Dlaczego takie same sprawy są róznie rozstrzygane.

    Zastanawiam się nad jednym, firma stoi , nie moze podłaczać abonentów,
    ponosi straty. Nie zarabia. Teraz pytanie kto za to zapłaci?czy:
    - spółdzielnia która odmawia wykonania instalacji kablowej?
    - urząd który już zapomniał do jakich celów powołany i zajmuje się pisamiem
    sprawozdań, traktując je jako priorytetowe?
    - przedsiębiorca który czeka?
    Odpowiedź, pozostawiam czytającemu
    Ja nadal czekam na decyzję, jeżeli jej nie będzie wystąpię ze skargą na
    opieszałość. Kiedy urzędnik zacznie odpowiadać za swoje błedy( proponuje
    żeby poczekał na pensje tak jak Operator na decyzje), na razie za błedy
    urzędnika odpowiada Przedsiebiorca.

    --
    "DA NANG DA DUNG"
    www.vvd.iq.pl