  • 11. Data: 2021-12-22 22:39:28
    Temat: Re: Kupię dysk HDD WD2500JB-00GVC0
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 22 Dec 2021 21:47:31 +0100, Adam pisze:
    > Zdaje mi się, że można wysyłać do Zabbixa.

    Można, ale to w tym przypadku strzał z działka ppanc do kartonu.

    > Innej metody nie znam.

    Powiadomienie na maila jest w smartmontools ,,od zawsze".
    #v+
    DEVICESCAN -m r...@e...com

    will scan for all devices, and then monitor them. It
    will send one email warning per device for any problems
    that are found.
    #v-

    I tak dalej... w man smartd.conf.

    k.

  • 12. Data: 2021-12-22 23:27:58
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 22.12.2021 o 22:39, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Można, ale to w tym przypadku strzał z działka ppanc do kartonu.

    Wiadomo, ze gdyby to tylko chodzilo o SMARTa, to jest to troche za duzo
    zabawy, ale od dawna zbieram sie do zainstalowania jakiegos toola do
    monitorownia serwerka i ewentualnie laptopa. Chodzi mi glownie o temp,
    wolne miejsce HDD/RAM i sieć i sie zastanawiam nad tym zabbixem. Kiedys
    uzywalem jakiegos prostego toola do monitorowania sieci i wrazenia sa
    raczej kiepskie.

    Orientujesz sie, czy instalacja takiego rozbudowanego toola nie za
    bardzo by obciazala system z i7 na pokladzie? Jak sobie radzi z
    podpinaniem dyskow na USB w trakcie pracy i monitorowaniem lapka, ktory
    nie nie stale wlaczony, albo nie jest stale podlaczony do tej samej
    sieci(brak polaczenia z zabbixem).

> [...]
    >
    > I tak dalej... w man smartd.conf.
    > O tym nie wiedzialem. PRzejralem tak pobieznie i nie bardzo wiem, jak ten smartd
    wysyla maile nie posiadajac loginu i hasla do serwera smtp. Musialby jakos te dane
    przekazac do tej komendy mail. Pisze cos o mozliwosci podpiecia wlasnego skryptu,
    zamiast maila, ale nie bardzo rozumiem, jak to ogarnac.

  • 13. Data: 2021-12-23 00:45:24
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 22 Dec 2021 23:27:58 +0100, Pawel pisze:
> [...]
    > Orientujesz sie, czy instalacja takiego rozbudowanego toola nie za
    > bardzo by obciazala system z i7 na pokladzie? Jak sobie radzi z

    Wszystko zależy od tego ile parametrów chcesz monitorować, jak długo
    trzymać historię etc. Zabbix potrzebuje bazy SQL, w której to wszystko
    jest trzymane, serwera WWW z PHP... Przy skromnej ilości zbieranych danych
    i małej historii da radę. Tylko się okaże, że monitoruje głównie sam
    siebie.

    > podpinaniem dyskow na USB w trakcie pracy
    > i monitorowaniem lapka, ktory
    > nie nie stale wlaczony, albo nie jest stale podlaczony do tej samej
    > sieci(brak polaczenia z zabbixem).

    Teoretycznie wszystko da się zrobić, ale to naprawdę nie jest narzędzie
    do monitorowania desktopów i to jeszcze w offline. Absolutny overkill
    i nie do tego został stworzony. Masz ochotę na dropsa, to uruchamiasz
    fabrykę cukierków?

    k.

    PS FuT -> pcol

  • 14. Data: 2021-12-23 06:33:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 22 grudnia 2021 o 14:07:28 UTC-6 Pawel napisał(a):

> [...]
    > logach, ze jakies wartosci sie zmieniaja, ale nie bardzo wiem, czy dane
    > parametry sa wazne, albo, czy dana wartosc jest wazna.

    Da sie.
    Smartctl i rureczka do mailx czy innego skrypta gdzie se pofiltrujesz na co reagowac
    wyslaniem maila.
    Nie trzeba w sumie wiele wiecej poza sensownie skonfigurowanym postfixem czy jakas
    inna bramka email.