  • 11. Data: 2023-03-19 20:44:49
    Temat: Re: Ładowarka komórki zakłóca stary telefon bezprzewodowy.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 20:21, Swift pisze:
> [...]
    miała antenę w postaci długiego drutu zwiniętego w sprężynkę. Dlatego słuchawka miała
    antenę o długości około 10 cm. Pasmo 48 MHz jest bardziej podatne na zakłócenia.
    Najlepiej to zmienić ładowarkę albo ładować telefon w innym pokoju. Ładowarka nie
    ładująca telefonu generuje zdecydowanie niższy poziom zakłóceń dlatego po odłączeniu
    telefonu zakłócenia mogą nie przeszkadzać w łączności słuchawka <---> baza.

    > Masz rację. W instrukcji serwisowej podobnego i równie starego modelu KX-TC165-B
    podają zakres 48,76 - 49,97 MHz.
    > Nie mogą znaleźć tej strony, ale dość dawno temu, serwisanci pisali, że te modele
    są podatne na zakłócenia
    > ponieważ starzeją się jakieś elementy wbudowanego filtra RF. Uparłem się i będą
    szedł tą drogą.
    > Na razie mam pewność, że to nie jest wina konkretnej ładowarki do komórek, ani
    konkretnego kabla USB.
    Bo większość jest tak samo zrobiona, nie dość że są nieekranowane to
    jeszcze na wyjściu mają zwykły elektrolit a nie ma ceramików.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2023-03-21 07:44:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie, bo nowoczesna ładowarka może mieć "odcięcie" przy braku poboru mocy.
    U mnie w aucie szumi radio FM, gdy jest ładowany telefon, szumy generuje przetwornica
    12V->5V we wtyczce do gniazda zapalniczki gdy
    pracuje (bez podłączonego telefonu nic nie szumi), lub sam telefon.

    -----
    > No ale to chyba logiczne jest, ładowarka włączona do sieci cały czas pracuje, kabel
    robi za antenę