  • 31. Data: 2009-08-05 12:20:35
    Temat: Re: Laickie pytanie.
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-05 11:07:11 +0200, Sqeeb <s...@i...community> said:

    > e,
    >
    > Ciekawe czy mi ten krecik plastikowych butelek nie przeżre...

    Nie przeżre. Tylko przy rozpuszczaniu uważaj na temperaturę - proces
    jest egzotermiczny, i nie tyle "przeżre", co może stopić, np.
    polistyren.
    Z powszechnie używanych elementów rusza tylko aluminium, cynę, ołów, no
    i oczywiście hydrolizuje białka, w tym ludzkie tkanki. O ile oparzenia
    na ręce da się jeszcze podleczyć, o tyle zachlapane oko ma marne szanse
    na przetrwanie.

    > Bo są lepsze(silniejsze, mocniej zjonizowane), prawda?

    Powiesz że Mercedes to słaby wóz, bo są lepsze, szybsze, pojemniejsze,
    prawda? ;)

    --
    DJ

  • 32. Data: 2009-08-05 13:06:32
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 5 Aug 2009 14:20:35 +0200
    DJ wrote:

> [...]
    > i oczywiście hydrolizuje białka, w tym ludzkie tkanki. O ile oparzenia
    > na ręce da się jeszcze podleczyć, o tyle zachlapane oko ma marne szanse

    Aha.

    > Powiesz że Mercedes to słaby wóz, bo są lepsze, szybsze, pojemniejsze,
    > prawda? ;)

    Ja tam sie jelczami i ikarusami 'wożę' ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 33. Data: 2009-08-05 14:09:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 4 Sie, 22:27, Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    > Nie będe wam wiele tłumaczył, ale tak krótko mówiąc to tym
    > cosiem będzie 'naczynie z butelek' w którym będzie woda.
    > Elektrolizer buduje ;-) Tak wiem, to niebezpieczne, straszne i w ogóle.

    Bawilem sie kiedys taka konstrukcja: duzy autotransformator,
    prostownik + amperomierz. Z pewnych warunkow konstrukcyjnych
    elektrody nie byly zbyt blisko siebie (duzo miedzianego drutu
    i 5 sporych pretow grafitowych). 5A uzyskiwalo przy kilkudziesiaciu
    voltach.

    > Ale nie chce stworzyć mieszaniny piorunującej tylko sam wodór uzyskać.

    Do butelki PET. Pozniej dodac powietrze, ale tak, zeby zostalo troche
    wody,
    odpalic i wspaniala wodna rakieta;>

    > Hym... Nasz coś też pewnie będzie miał pewną rezystancję(nawet jeżeli będzie
    > to słona woda), ale wzrost rezystancji w obwodzie powinien zmniejszyć prąd na

    Sol (rozymeim, ze kuchenna, NaCl) to bardzo zly pomysl. Chyba,ze
    chcesz
    nawdychac sie chloru. Kwas siarkowy (do kupienia jako elektrolit do
    akumulatorow)
    bedzie lepszy, wystarczy troszeczke. Tylko bardzo ostroznie z wersja
    stezona, bo
    poniszczy ubrania i oczka.

    > oporniku? Dobrze mówię?

    dla bezpieczenstwa kup oporniczek, albo lepiej potencjometr.
    Opor roztworu bedzie sie zmianial z czasem (temperaturą, skladem..).
    Z jednym opornikiem albo zaraz przekroczysz parametry zasilacza, albo
    bedzisz pracowal na polowe mocy.

    Oczywiscie mozesz tez zbudowac uklad regulujacy prad:)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 34. Data: 2009-08-05 19:24:23
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    Krecik? A krecik nie jest żrący? ;-)
    Trzeba by sobie przypomnieć, jak wodorotlenki reagowały z tworzywamy
    sztucznymi,
    bo to moje naczyńko jest z butelek po wodzie niegazowanej...

    Nie trzeba. Wystarczy powiązać zastosowanie z budulcem instalacji w których
    się stosuje.

  • 35. Data: 2009-08-05 19:40:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomości
    > Krecik? A krecik nie jest żrący? ;-)
    Krecik jest sympatyczny...
    Ach Jo!

    Włodek

  • 36. Data: 2009-08-05 19:54:18
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 5 Aug 2009 21:24:23 +0200
    PcmOL wrote:

    > Nie trzeba. Wystarczy powiązać zastosowanie z budulcem instalacji w których
    > się stosuje.

    Zaraz zaraz, jesteś pewien że rura PCV to to samo co butelka plastikowa? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 37. Data: 2009-08-05 20:32:41
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Zaraz zaraz, jesteś pewien że rura PCV to to samo co butelka plastikowa?
    > ;-)

    Nie, ale jestem pewien, że oba to tworzywa sztuczne.
    Ale spoko - NaOH jest używany nader często przy wywoływaniu Positiva i dotąd
    nikt nie referował problemów.

  • 38. Data: 2009-08-05 21:49:51
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "ici" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - wetknąć wtyczkę przedłużacza w gniazdko (najlepiej w sąsiednim pokoju).
    > - wyjąć wtyczkę po kilkunastu sekundach, o ile bezpiecznki w domu
    wcześniej
    > nie wysadziło (z żarówką lampki to nie grozi).
    > - pozbierać po explozji, zebrać rozlaną wodę, szkło, itp. (mam nadzieję,
    że
    > przy zachowaniu ostrożności to nie grozi).
    > !!!Generalnie żadnych rąk i dotykania układu pod napięciem!!!
    > !!!Wszystkie łączenia robić przy wyjętej wtyczce z gnazdka!!!
    >
    > Swoją drogą podobne doświadczenia widziałem na Youtube.

    I całą tą maszynerię nakryć pancerwerkiem ,dostępnym w okolicach
    Międzyrzecza. :-)))

    Pzdr

  • 39. Data: 2009-08-06 11:39:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...
    >Nie bijcie, wytlumaczcie bo mi sie cos zaczyna pieprzyc.
    >Jak mam zasilacz 12V 2A (stabilizowany), a w obwodzie opornik
    >zastępczy 13,2om i 10W + coś, to zasilacz będzie cały a opornik
    >będzie się grzał czy zasilacz sie spali?

    Zasilacz bedzie caly, ale opornik jest przeciazony [0.91A * 12V =
    10.91W] i bedzie grzal sie mocno.

    >No mam w/w zasilacz, chce podłączyć to 'coś' pod ten zasilacz,
    >tylko potrzebuje jakoś ograniczyć natężenie prądu w tym obwodzie.

    Opornik to bardzo kiepski ogranicznik pradu.
    No chyba ze wiesz co robisz.

    >wole się zapytać a nie spalić bardzo dobry zasilacz za ciężkie
    >pieniądze ;-)

    przeplaciles :-)

    J.

  • 40. Data: 2009-08-07 06:57:12
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 6 Aug 2009 13:39:23 +0200
    J.F. wrote:

    > Opornik to bardzo kiepski ogranicznik pradu.
    > No chyba ze wiesz co robisz.

    Myśle że wiem ;)

    > przeplaciles :-)

    Pitolicie hipolicie ;-]