  • 1. Data: 2009-08-03 21:42:56
    Temat: Odfiltrowanie zakłuceń "GSM"
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    Podlaczylem do Nokii wzmacniacz audio ktory zasila głosnik. Wszysto
    dziala ladnie poza tym ze wzmacniacz zbiera i wzmacnia zaklucenia
    identycznie jak te ktore pojawiaja sie, kiedy zblizamy sie z telefonem do
    np radia...
    Czy jest taki prosty patent aby to zjawisko wyeliminowac ?
    Zaekranowanie calej plytki wzmacniacza praktycznie nie pomoglo. Przewod
    od telefonu do wzmacniacza jak i od wzmacniacza do glosnika jest rowniez
    ekranowany.. Uklad zasilany jest z baterii ktora takze znajduje sie "pod"
    ekranem

    Pozdrawiam
    KW

  • 2. Data: 2009-08-04 07:02:46
    Temat: Re: Odfiltrowanie zakłuceń "GSM"
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Podlaczylem do Nokii wzmacniacz audio ktory zasila głosnik. Wszysto

    Jest to wzmacniacz, który ma druty na wejściu i wyjściu. Na nich
    trzeba umieścić filtry.
    K.

  • 3. Data: 2009-08-04 07:34:41
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał w
    wiadomości news:h57lkq$lj8$1@news.onet.pl...
> [...]
    > telefonu do wzmacniacza jak i od wzmacniacza do glosnika jest rowniez
    > ekranowany.. Uklad zasilany jest z baterii ktora takze znajduje sie "pod"

    Nie mam praktycznego doświadczenia w tym temacie ale kilka pytań
    pomocniczych:
    1. Czy ekran jest szczelny? Każdy otwór obniża jego skuteczność (im większy
    tym bardziej). Przy czym otwór 0.01mm x 2cm jest większy niż okrągła dziura
    o średnicy 1cm. Nie jestem pewien, ale taka jedna 2cm szpara może chyba
    obniżyć skuteczność ekranu z 80dB do 20dB lub mniej.
    2. Czy ekrany kabli są z prawdziwego zdarzenia (pełna siateczka, a nie ileś
    tam drucików nawiniętych spiralnie - między takimi drucikami występują
    właśnie takie szpary jak w punkcie 1?
    3. Czy ekrany kabli są lutowane do ekranu płytki na całym swoim obwodzie
    (aby być powiększeniem szczelnego ekranu), a nie tylko w jednym miejscu
    zostawiając świetne miejsce do wnikania zakłóceń?
    4. Czy wewnętrzne przewody kabla od telefonu (po nich mogą wnikać te
    zakłócenia) są skutecznie odfiltrowane na wejściu do wzmacniacza? Filtr
    powinien prawdopodobnie mieć swój dodatkowy ekranik, bo jeśli wzmacniacz
    "widzi" np. 1cm takiego przewodu wewnątrz swojego ekranu to doskonale też
    "widzi" przychodzące nim zakłócenia. Zrobienie filtru tak, aby nie
    przepuścił przez siebie GHz (nie przez swoje elementy tylko bokami) nie jest
    chyba banalnym zadaniem (nigdy nie robiłem).

    Jeśli na wszystkie pytania odpowiedź jest "Tak" to jedyny pomysł jaki mi
    przychodzi do głowy to rząd ferrytów założonych na kabelek od telefonu
    (jeden przy telefonie i kilka przy wzmacniaczu) i jeszcze ferryt założony na
    kabel głośnikowy (tuż przy wzmacniaczu).
    P.G.

  • 4. Data: 2009-08-04 19:31:20
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał w
    wiadomości news:h57lkq$lj8$1@news.onet.pl...
    > Podlaczylem do Nokii wzmacniacz audio ktory zasila głosnik. Wszysto
    (ciap)

    Może należałoby odfiltrować zakłÓcenia w temacie!

    Włodek